Plaats jezelf op de tijdslijn
  1. Net zwanger
  2. 3de maand
  3. 6de maand
  4. 9de maand
  5.     Geboren!
  6.   6 maanden
  7.      1 jaar  
  8.          2 jaar
  9.         3 jaar
1 2 3 4   >>

Je baby Slaap baby en jonge ouders

plaats bericht
Veel tips gevraagd om baby van 9 maanden te helpen doorslapen in eigen bed!!!

schattemieneke   Nieuw
31 jaar en 9 maanden
Mama van :
LARS : 7 jaar en 2 maanden,

166 berichten

30/01/2007 om 7:16 citeren
RE: Veel tips gevraagd om baby van 9 maanden te helpen doorslapen in eigen bed!!!

Heykes,

onze Lars is onze tweede zoon, een groot verschil met Xander! Xander sliep waar hij zat of stond dag en nacht! Maar Lars is nooit een slaper geweest, ook niet overdag!

S'avonds na zijn pap en boertje leggen we hem in bed (ongeveer 20u), dan hebben we geen problemen, we horen hem niet en slaapt direct in.

Maar rond 23u a 24u begint het! Dan begint hij onophoudelijk te wenen. En dan doe je dingen natuurlijk waarvan je zei, ik zal dat nooit doen! Ik pak hem bij ons in bed. Want volgens mij zijn het krampen, of tandpijn, of ziek, of koorts... enz. Maar ik ben dat beu, alle nachten is het wel iets en alle nachten pak ik hem bij ons, want ik ben moe en Xander en mijn man mogen niet wakker worden, maar ik weet het EEN HEEL SLECHTE GEWOONTE! Een slechte gewoonte die Lars zeker snapt hoor!
Nu heb ik gezegd, het is gedaan, we gaan hem laten doorslapen in zijn eigen bed!
Vanacht was het zover, Lars wakker, efkes getroost in zijn eigen kamer (valt gewoon direct terug in slaap in mijn armen) maar vanaf dat ik hem terug neerleg, ALARM!!! Telkens gingen we na ongeveer 10min kijken, troosten in zijn bedje (niet uitnemen) en doorgaan. Zo hebben we het een urenhalf volgehouden, en is hij eindelijk in slaap gevallen!
Nu vraag ik mij af of dat we dat wel goed doe?
Dat wenen dat gaat gewoon door merg en been, verschrikkelijk, maar ik weet ook dat er niets is, het is gewoon om bij ons te zijn!

Iemand ervaring en tips?

Grtjs Vanessa

Cindy_en_Wesley   Nieuw
28 jaar en 3 maanden
Mama van :
Julie : 5 jaar en 3 maanden,
xxx : 2 jaar en 0 maanden,

91 berichten

30/01/2007 om 8:23 citeren
RE: Veel tips gevraagd om baby van 9 maanden te helpen doorslapen in eigen bed!!!

Hallo !

zeker verderdoen zoals gisteren !
Probeer vol te houden, na een tijdje zal het hopelijk wel beteren en slaapt hij mooi door in z'n eigen bedje
[url=http://www.etickr.com]

[/url]

binky   Nieuw
35 jaar en 9 maanden
Mama van :
SVERRE : 7 jaar en 11 maanden,

91 berichten

30/01/2007 om 8:55 citeren

hoi schattemieneke

ik had bij mijn zoontje hetzelfde probleem.we hebben ook vanalles geprobeerd en elke avond zeiden mijn man en ik tegen elkaar dat hij in zijn eigen bed zou slapen die nacht maar als je er s'morgens uit moet is het makkelijker gezegd dan gedaan.uiteindelijk hebben we onze zoon één nachtje bij mijn ouders laten slapen zodat we toch één nacht(net voor het weekend)konden doorslapen.in het weekend zijn we dan begonnen met eerst om de drie minuten te gaan troosten(gewoon in bed laten liggen en zeggen dat het tijd is om te slapen,tutje geven)dan terug gaan naar eigen bed en vooral volhouden.het is vermoeiend maar het loont vrij vlug.de volgende nacht gewoon hetzelfde maar dan om de vier minuten en dan elke nacht een minuutje bijdoen.bij ons is het na zes minuten gelukt.ik hoop dat het voor jullie ook zo snel lukt.ik weet hoe vermoeiend het is om zo elke nacht te moeten horen hoe je baby huilt.
sterkte en laat iets weten of het lukt.
groetjes An.

Jana   Sympathiek
24 jaar en 7 maanden
Mama van :
Kyan : 6 jaar en 7 maanden,

602 berichten

30/01/2007 om 9:09 citeren

hallo,hier bij ons ook hetzelfde.
als we hem in onze armen nemen slaapt hij meteen,leggen we hem in zijn bedje, is het een geschreeuw,niet te doen, wij haalden hem er ook altijd uit, ik kon er niet tegen...
maar nu ben ik het ook meer dan beu, en vanaf gistere gewoon in zijn bedje gelegt, tutje gegeven en weggegaan,natuurlijk heel geschreeuw, om de 5 min is gaan kijken,tutje teruggeven(deze ook beetje in water gesopt omdat hij veel weent en dan droge mond heeft) beetje getroost, dit heeft zo een 30-45 min geduurt en hij sliep. juist nog is geprobeert, na 10 min sliep hij.
is dus zeker niet erg wat je doet, volhouden hoor!

[/url]

schattemieneke   Nieuw
31 jaar en 9 maanden
Mama van :

166 berichten

30/01/2007 om 19:48 citeren

Hey An,

ik ga vanacht de truc van u toepassen, eerst 3 minuten en volgende dag eentje bij enz.. Onze Lars moet snappen dat we er nog zijn voor hem, maar dat in midden van de nacht tijd is om te slapen in eigen bedje, en niet tussen ons!!

Maar ik denk echt dat hij in een moeilijke periode zit, telkens ik nog maar aanstalte doe om ergens te verdwijnen voor iets te nemen ofzo is het alarm. Het strafste is dan wel als ik hem smiddags of savonds in zijn bed leg, weent hij nooit en slaapt hij onmiddelijk in! Hij word gewoon 4 uurtjes later wakker. Altijd op hetzelfde uur ,raar hé?!

Grtjs Vanessa

mamaFietje   Sympathiek
38 jaar en 7 maanden

779 berichten

30/01/2007 om 21:11 citeren

Hallo,
ja ik denk dat onze kindjes dat voelen hoor, als ze voor een lange nacht moeten gaan slapen!!Overdag is het buiten nog klaar en hebben ze die pyjama niet aan en grote zus blijft ook wakker ...
Wij nemen/namen onze dochter ook al eens bij ons in bed, maar gelukkig- ook toen ze klein was, kon dit nachten na mekaar zijn- maar op een nacht is ze gewoon in haar bedje blijven slapen!!
"En nu kan het soms zijn dat we haar nachten niet zien bij ons!!"
Nu kan ze uit haar grote bed en is het soms wat moeilijker hoor!Zolang de anderen maar kunnen doorslapen en we niet met zijn 4-en in bed hoeven te liggen,hé!!

Die regeling met die minuten vind ik wel goed! Zou ik ook eens zo proberen!

Alvast veel succes!!

Mama_Van_Dylanneke   Sympathiek
25 jaar en 8 maanden
Mama van :
DYLAN : 6 jaar en 9 maanden,
MILAN : 4 jaar en 0 maanden,

510 berichten

30/01/2007 om 21:23 citeren

hallo

mijn zoontje heeft het zelfde, ik leg hem ook altijd bij mij maar ni om 12uur dan blijft hij in zijn bedje !

tegen 5uur half 6 dan ligt hij ff bij mij in bed maar dan slaapt hij ni zo rap meer in, ook ni in zijn eigen bedje !

nu ik terug moet gaan werken moet ik ook tegen 5uur half 6opstaan dusja dan legt hij ni meer echt bij mij alleen als het heel heel erg is s'nachts dan weer wel !

ik maak er op moment ni echt zo een drukte over, maar das mss omdat ik alleen ben en een alleenstaande moeder ben, maar ik besef wel dat hij ni altijd bij mij kan liggen maar als da tegen de morgend aan is vind ik dat nog ni zo een ramp, hij wordt ook wakker s'nachts maar dan probeer ik hem ook in zijn bedje te laten !

maar je bent heel goed bezig, zo kun je het beste hem afleren door te laten wenen en vantijd is te gaan kijken, ik vind da zoo erg mijn zoontje te horen wenen, maar als het ni anders gaat

Nog Veel S6

Groetjes
Sanneke

eva1505   Nieuw
36 jaar en 1 maanden
Mama van :
yorben : 8 jaar en 9 maanden,
yenne : 5 jaar en 0 maanden,

120 berichten

31/01/2007 om 5:58 citeren

Hoihoi, ongelooflijk!! Het lijkt wel of ik dat stukje zelf zou geschreven kunnen hebben!! Onze Yorben, nu bijna 2,5j, was het hetzelfde!!
dat kereltje heeft nog maar 1 dag in zijn leven door geslapen, de dag dat hij buisjes in zijn oren kreeg, was nog high v.d verdoving denk ik!!
We hebben stad en land af gelopen om hulp te zoeken, huiszats, pediater, homeopaat, osteopaat, kaarsjes branden in Scherpenheuvel,...noem maar op.
Tydens het zoveelste bezoek aan de pediater kon de dr nog maar 1 ding zeggen: 'het manneke zijn tyd geven en het er uit laten groeien'
Als dat kereltje bij ons sliep, gn probleem, maar leg hem in zijn bedje en de hel brak los!!! Iedere nacht gemiddeld 15x op, gevolg: ik zat in een vermoeidheids-depressie en 2 maanden ziekenkas. Dus hij valt in slaap in zijn bedje en om 24u begint de kermis. We stonden elk 1x op en daarna ging hij gewoon bij ons in bed. Nu begint het langer te duren voor hij 's nachts wakker w tegenwoordig begint hij pas tegen 4u-4u30 en dan leggen we hem automatisch bij ons. Vroeger bijna elk uur to half uur, is dus al een hele verbetering hé? Iedreen slaapt beter en is gelukkiger!! Met dat de tyd voorbij gaat zal het nog wel beteren en zal hij uiteindlijk wel in zijn eigen bedje slapen.
Hebben nu een bijzet-bedje gekocht, das precies een half park en dan zet je tegen je bed, haak je gewoon vast en daar slaapt hij nu.Verkopen ze in Droomland. en met de hoop om dit jaar zwanger te raken van een 2de kindje zal hij toch moeten leren om niet midden in ons bed te liggen. Onze Yorben wil niet perse in dat grote bed liggen, maar hij wil niet alleen zijn. ach, zelf genieten we er van om hem dicht bij ons te hebben. Elk kindje is anders en heeft alles nodig op zijn tyd. Hou de moed erin, het betert absoluut, mischien allen niet zo snel als je zou willen.
Groetjes!!!

[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

katreseke   Nieuw

31/01/2007 om 9:54 citeren

Misschien een tip voor als je kindje overdag wel in het bedje slaapt, maar 's nachts niet: het bedje voorverwarmen met kersepitkussens, hot/cold packs of een warmwaterfles.
Ik heb een meisjestweeling van bijna 5 maand en in het begin moesten we ze 's nachts ook altijd bij ons nemen. Na een tijdje heb ik eens hun temperatuur gemeten. Ze voelden wel niet te warm aan, maar ik wou zeker zijn dat ze geen koorts hadden. En wat bleek? Ze hadden een beetje een lagere temperatuur vergeleken met overdag. Ze hadden dus gewoon te koud 's nachts!

schattemieneke   Nieuw
31 jaar en 9 maanden
Mama van :

166 berichten

01/02/2007 om 7:29 citeren

Nacht 3,

deze keer werd hij wakker rond een uur of 12, mijn man is hem gaan troosten, het troosten lukte veel sneller, hij nam direct zijn tutje aan en zweeg!
EEn kwartiertje later liet hij zich weer horen, maar was deze keer ook heel snel getroost!
Om 3u is hij nog eens wakker geweest, en dan was het mijn beurt om te troosten! Bij mij lukte het niet zo direct (en ik heb het heel moeilijk om hem niet uit zijn bedje te nemen hoor), maar is gelukt! Ik heb hem daarna toch eventjes laten wenen (min of10), daarna terug getroost, en mijn trui die ik overdag had gedragen bij hem gelegd! Viel onmiddelijk terug in slaap, en heeft geslapen tot 6u30!

Ik denk dat we al een hele verbetering hebben hoor!

Grtjs Vanessa

plaats bericht

1 2 3 4   >>