Plaats jezelf op de tijdslijn
  1. Net zwanger
  2. 3de maand
  3. 6de maand
  4. 9de maand
  5.     Geboren!
  6.   6 maanden
  7.      1 jaar  
  8.          2 jaar
  9.         3 jaar
<<   1 … 3168 3169 3170 3171 3172 3173 3174 3175 3176 … 4377   >>

Ik wil zwanger worden Ik wil zwanger worden

plaats bericht
Beebje 2011

MearaLena   Gepassioneerd
25 jaar en 7 maand
Mama van :
ons freggeltje : coming soon!

2799 berichten

30/07/2010 om 12:06 citeren
RE: Beebje 2011

oké, koperallergie is blijkbaar zééééér zeldzaam. allee dan, doe mij maar een spiraaltje als onze beeb er is.
beebje 2011 meeting - wie meegaat naar Thai house op 25/09 om 13u, gelieve mij een PM te sturen dat ik weet voor hoeveel personen ik moet reserveren!

gaan mee: MearaLena, Naveltje, Siefotje, MenN, BlueBear (tenzij ze moet werken), Genja (tenzij ze geen opvang vindt), Hanne85

08/07 - 3mm, hartje klopt!
30/07 - 2,5cm groot, hartje klopte goed en hij beweegt een beetje!
16/08 - 5,5cm groot, alles prima in orde! kindje was héél beweeglijk, super om te zien!
21/09 -

Naveltje   Gepassioneerd
24 jaar en 8 maand

2047 berichten

30/07/2010 om 12:10 citeren

MearaLena schreef :
Naveltje schreef :Sinds ik pilvrij ben nog af en toe hoofdpijn, maar véél minder en als ik dan hoofdpijn heb dan is het veel minder erg dan gewoonlijk en dan weet ik wel hoe het komt: te warm, ms, na emo-bui.. en heb ook geen knallende migraine-achtige hoofdpijn meer!
de pil komt hier hoogstwaarschijnlijk dus ook niet meer binnen!
ik heb wel de bruistabletten, mn ventje kan héél moeilijk pillen slikken dus dan is bruis de oplossing. de smaak valt wel nog mee, behalve gisteren, een halve dafalgan opgedronken en niet veel later...
ja voilà, ik heb ook nog wel van die hoofdpijn gehad van teveelgeweend of telangindezongezeten, maar geen échte knallende migraine meer, net zoals je zegt! dus hier misschien een koperspiraaltje (hoewel ik daar toch ook wat bang voor heb, wat als ge daar allergisch op reageert ofzo??) en anders gewoon NIKS! of condooms in de vruchtbare periodes, en als al ons kindjes gemaakt zijn een knoopje erin

voor de moment voel ik me veel te goed hormoon-vrij om al te denken aan wat er na het eerste kindje moet komen van anti-conceptie... spiraaltje lijkt me ook zo definitief al, of kan je dat na een jaar weer laten uithalen? en inderdaad, wat met allergische reacties... zou die ring anders werken? niks lijkt me nu de meest aanlokkelijke optie, veilig vrijen in de vruchtbare dagen, maar stel dat het dan prijs is.. zou onze kindjes liefst niet te snel na elkaar willen (zeg ik nu hé ). en inderdaad, als alle kindjes er zijn, knoopje erin tegen dan hebben wij al genoeg afgezien!

13/05/2010 laatste pil
30 - mk 5weken - 33

Op SmoelBoek: mondjes toe over beebje!

25 jaar en 7 maand
Mama van :

2799 berichten

30/07/2010 om 12:16 citeren

Naveltje schreef :voor de moment voel ik me veel te goed hormoon-vrij om al te denken aan wat er na het eerste kindje moet komen van anti-conceptie... spiraaltje lijkt me ook zo definitief al, of kan je dat na een jaar weer laten uithalen? en inderdaad, wat met allergische reacties... zou die ring anders werken? niks lijkt me nu de meest aanlokkelijke optie, veilig vrijen in de vruchtbare dagen, maar stel dat het dan prijs is.. zou onze kindjes liefst niet te snel na elkaar willen (zeg ik nu hé ). en inderdaad, als alle kindjes er zijn, knoopje erin tegen dan hebben wij al genoeg afgezien!
oei, ik had er niet bij stilgestaan dat het eigenlijk de bedoeling is dat je zo'n ding drie jaar laat zitten ... bij mij zou het maar voor zes of negen maanden ofzo zijn, misschien een jaar. ik wil er niet te veel tijd tussen laten, tussen de beebjes... misschien toch beter condooms dan ... OF toch eens een nuvaring ofzo proberen, misschien dat de hoofdpijn-bijwerkingen daarmee minder zijn? geen idee ... *zucht* wat moet ne mens toch afzien in zijn leven hé?
beebje 2011 meeting - wie meegaat naar Thai house op 25/09 om 13u, gelieve mij een PM te sturen dat ik weet voor hoeveel personen ik moet reserveren!

gaan mee: MearaLena, Naveltje, Siefotje, MenN, BlueBear (tenzij ze moet werken), Genja (tenzij ze geen opvang vindt), Hanne85

16/08 - 5,5cm groot, alles prima in orde! kindje was héél beweeglijk, super om te zien!
21/09 -

Spip   Nieuw
27 jaar en 10 maand

211 berichten

30/07/2010 om 12:16 citeren

Naveltje schreef :
MearaLena schreef :
Naveltje schreef :Sinds ik pilvrij ben nog af en toe hoofdpijn, maar véél minder en als ik dan hoofdpijn heb dan is het veel minder erg dan gewoonlijk en dan weet ik wel hoe het komt: te warm, ms, na emo-bui.. en heb ook geen knallende migraine-achtige hoofdpijn meer!
de pil komt hier hoogstwaarschijnlijk dus ook niet meer binnen!
ik heb wel de bruistabletten, mn ventje kan héél moeilijk pillen slikken dus dan is bruis de oplossing. de smaak valt wel nog mee, behalve gisteren, een halve dafalgan opgedronken en niet veel later...
ja voilà, ik heb ook nog wel van die hoofdpijn gehad van teveelgeweend of telangindezongezeten, maar geen échte knallende migraine meer, net zoals je zegt! dus hier misschien een koperspiraaltje (hoewel ik daar toch ook wat bang voor heb, wat als ge daar allergisch op reageert ofzo??) en anders gewoon NIKS! of condooms in de vruchtbare periodes, en als al ons kindjes gemaakt zijn een knoopje erin

voor de moment voel ik me veel te goed hormoon-vrij om al te denken aan wat er na het eerste kindje moet komen van anti-conceptie... spiraaltje lijkt me ook zo definitief al, of kan je dat na een jaar weer laten uithalen? en inderdaad, wat met allergische reacties... zou die ring anders werken? niks lijkt me nu de meest aanlokkelijke optie, veilig vrijen in de vruchtbare dagen, maar stel dat het dan prijs is.. zou onze kindjes liefst niet te snel na elkaar willen (zeg ik nu hé ). en inderdaad, als alle kindjes er zijn, knoopje erin tegen dan hebben wij al genoeg afgezien!

Spiraaltje valt wel mee hoor.
Heb zelf een koperspiraaltje gehad, ik denk zo'n 2,5 jaar. Voorheen jaren gesukkeld met de pil, migraine tot het niet meer normaal was. Van dokter naar dokter gegaan, allemaal wilden ze of een andere pil, of een ring, of een staafje in mn arm ... allemaal hormonaal. De redenering was, als je nog niet bevallen bent kan je beter geen spiraaltje laten zetten.
Mijn huidige gyn, heeft me 3 maanden niets (nou ja condoom) geadviseerd en ik moest erna terug gaan. Was een wereld van verschil zonder al die hormonen. En een beetje later had ik een koperspiraaltje (gynefix).
Ik kan het alleen maar aanraden als je de hormonen beu bent.

Maar uhm ... we willen zwanger worden hé! Dus ik zwijg over anti-conceptie
Spiraaltje verwijderd: 25-03
1e ms: 03-04
28d - 26d - 25d - 28d - 28d
NOD tussen 14-16/08

25 jaar en 7 maand
Mama van :

2799 berichten

30/07/2010 om 12:18 citeren

Spip schreef :Spiraaltje valt wel mee hoor.
Heb zelf een koperspiraaltje gehad, ik denk zo'n 2,5 jaar. Voorheen jaren gesukkeld met de pil, migraine tot het niet meer normaal was. Van dokter naar dokter gegaan, allemaal wilden ze of een andere pil, of een ring, of een staafje in mn arm ... allemaal hormonaal. De redenering was, als je nog niet bevallen bent kan je beter geen spiraaltje laten zetten.
Mijn huidige gyn, heeft me 3 maanden niets (nou ja condoom) geadviseerd en ik moest erna terug gaan. Was een wereld van verschil zonder al die hormonen. En een beetje later had ik een koperspiraaltje (gynefix).

jeuj, een ervaringsdeskundige! KAN je zoiets ook nemen als het maar voor de korte termijn is bedoeld?

21/09 -

Naveltje   Gepassioneerd
24 jaar en 8 maand

2047 berichten

30/07/2010 om 12:23 citeren

MearaLena schreef :
Naveltje schreef :voor de moment voel ik me veel te goed hormoon-vrij om al te denken aan wat er na het eerste kindje moet komen van anti-conceptie... spiraaltje lijkt me ook zo definitief al, of kan je dat na een jaar weer laten uithalen? en inderdaad, wat met allergische reacties... zou die ring anders werken? niks lijkt me nu de meest aanlokkelijke optie, veilig vrijen in de vruchtbare dagen, maar stel dat het dan prijs is.. zou onze kindjes liefst niet te snel na elkaar willen (zeg ik nu hé ). en inderdaad, als alle kindjes er zijn, knoopje erin tegen dan hebben wij al genoeg afgezien!
oei, ik had er niet bij stilgestaan dat het eigenlijk de bedoeling is dat je zo'n ding drie jaar laat zitten ... bij mij zou het maar voor zes of negen maanden ofzo zijn, misschien een jaar. ik wil er niet te veel tijd tussen laten, tussen de beebjes... misschien toch beter condooms dan ... OF toch eens een nuvaring ofzo proberen, misschien dat de hoofdpijn-bijwerkingen daarmee minder zijn? geen idee ... *zucht* wat moet ne mens toch afzien in zijn leven hé?

mn schoonzus had enorme mood-swings met die nuvaring, toen ik tegen mn ventje zei dat ik wou overschakelen van de pil op die ring omwille van hoofdpijn wast een "njet" dan maar gestopt met de pil
ik zou liefst toch wat tijd tussen beebjes willen (zeg ik nu hé), want dan zullen we ook moeten verhuizen, huis kopen is ook weer centjes... en je lichaam beetje laten herstellen..
vriendin haar zoontje zal 2,5 zijn als hun 2e er is, lijkt me ideaal. alhoewel, dat manneke moet dan naar de kleuterklas als nieuwe baby er is, kan jaloers worden hé... nuja, ik ben er nog niet uit. eerst zwanger worden, én blijven... hoop dat alles in orde is volgende week, zit er wel wat mee in..

13/05/2010 laatste pil
30 - mk 5weken - 33

Op SmoelBoek: mondjes toe over beebje!

miean   Supermama
27 jaar en 4 maand

5612 berichten

30/07/2010 om 12:23 citeren

MearaLena schreef :

jeuj, een ervaringsdeskundige! KAN je zoiets ook nemen als het maar voor de korte termijn is bedoeld?

mijn collega heeft vier kinderen op drie jaar tijd (is nu zwanger van nummer 3 en 4) en zij heeft daartussen steeds voor een korte tijd een koperspiraal laten steken dacht ik

vijfde ronde: voorzichtig bingo!

http://musatelierke.blogspot.com/

Jess   Gepassioneerd
27 jaar en 0 maand
Mama van :
Calimero : coming soon!

2367 berichten

30/07/2010 om 12:24 citeren

@ Mus: pm terug

25 jaar en 7 maand
Mama van :

2799 berichten

30/07/2010 om 12:26 citeren

Naveltje schreef :hoop dat alles in orde is volgende week, zit er wel wat mee in..
begrijpelijk natuurlijk! probeer je niet te veel zorgen te maken, positief denken!
trouwens, wat ik me afvroeg ... je had hcg laten bepalen, was toen erg laag, en je had toch een paar dagen later een bloeding hé? kan het dan niet dat je hcg nog een paar dagen redelijk gestegen is, en pas na je bloeding naar beneden is beginnen gaan? ik heb er geen idee van hoe snel hcg normaal daalt natuurlijk...

21/09 -

Spip   Nieuw
27 jaar en 10 maand

211 berichten

30/07/2010 om 12:27 citeren

MearaLena schreef :

hahaha ervaringsdeskundige ... in spiraaltje ...
hou zou dat op mijn cv staan

Als je minder dan een jaar wil wachten misschien even iets anders.
Maar op zich denk ik niet dat er echte bezwaren zijn hoor. Het kost wel iets meer dan de pil, als je het voor korte termijn wil. Ik dacht dat het iets van € 60 was. Maar heb toen alles vergoed gekregen.
Ik denk dat ik het ook gewoon zou laten plaatsen, condooms zijn zo'n geprul. En tijdelijke onthouding ... bah dan moet ik zelfs als ik niet zwanger wil worden er mee bezig zijn (met tellen enz). Lijkt me helemaal niets.

Spiraaltje verwijderd: 25-03
1e ms: 03-04
28d - 26d - 25d - 28d - 28d
NOD tussen 14-16/08

plaats bericht

<<   1 … 3168 3169 3170 3171 3172 3173 3174 3175 3176 … 4377   >>