Plaats jezelf op de tijdslijn
  1. Net zwanger
  2. 3de maand
  3. 6de maand
  4. 9de maand
  5.     Geboren!
  6.   6 maanden
  7.      1 jaar  
  8.          2 jaar
  9.         3 jaar
1

Je baby Praktische babytips

plaats bericht
Een advies nodig over de buggy

Masha   Nieuw
27 jaar en 6 maand
Mama van :
Timo : 2 jaar en 8 maand,
Arina : 5 maanden,

1 berichten

14/01/2010 om 20:14 citeren
RE: Een advies nodig over de buggy

Dag, iedereen!
Ik heb een advies nodig over de volgende. Ons zoontje nu is 2 jaar oud en binnen 2,5 maand moet ons dochtertje geboren worden. Wij moeten zeker een buggy voor haar kopen, want de oude koets is al versleten. Eerst dacht ik over een duo-buggy te kopen, maar zoals ik gezien heb, zijn zij allemaal te breed, er is gewoon geen plaats in onze hal en de garage hebben wij niet. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hadden? Hoe hebben jullie dat opgelost? De oudste kind loopt zeer graag en vlug en altijd zijn eigen richting heen. Dat betekent dat als ik met hun tweeen ergens naartoe moet, zal hij niet rustig naast wandelen. En met twe buggy's is het voor mij alleen ook onmogelijk. Dus ben ik eigenlijk volledig afhankelijk van mijn man, die tot 's avonds laat werkt....
Alvas bedankt voor alle reacties

Maanelfje   Nieuw
25 jaar en 8 maand
Mama van :
Maureen : 2 maanden,

21 berichten

23/07/2010 om 11:30 citeren

Mijn schoonzus is nu zwanger van haar derde, maar toen ze er nog twee had, stond de oudste op een soort skateboard vastgemaakt aan de buggy als ze ergens naartoe gingen. Ze zei wel dat dit enkel geschikt was voor korte wandelingen.

En een vriendin van mij heeft ook een dubbele buggy maar de kindjes zitten onder elkaar en niet naast elkaar. Het klinkt bizar, maar dat kleintje had daar echt geen last van en kon ook nog voldoende rond zich kijken! Het neemt minder plaats in bovendien...

LarsRube   Sympathiek
27 jaar en 1 maand
Mama van :
Lars : 2 jaar en 3 maand,
Rube : 7 maanden,

850 berichten

23/07/2010 om 11:34 citeren

Wij hebben een dubbele buggy waar de kindjes achter mekaar zitten... vooraan zit de grootste, achteraan de kleinste (vind ik ook handiger om hem zo wa beter int oog te kunnen houden).. Ook konden we dan achteraan zo'n draagmand bevestigen als het stoeltje helemaal platlag, zo kon Rube al van int begin mee in de buggy...
Vind het veel handigere een dubbele buggy met 2 kindjes achter mekaar dan naast mekaar... maar da's voor ieder persoonlijk zeker..

Je hebt nu ook zo'n modellen waar de kindje sidd onder mekaar zitten/liggen, maar ik persoonlijk vind dat zo'n zielig gedacht.. ik zou het nooit willen, maar da's ook weer voor iedereen anders..

Ook een buggyboard kan je je aanschaffen, maar dan moet de oudste ook constant rechtstaan erop, blijven staan, ofwel mee stappen naast de buggy, vind ik ook niet altijd alles, naargelang hoe graag en hoe lang je kindje stapt.. hoewel het hier mss ook wel een optie zou zijn nu..

Lotte_   Supermama
23 jaar en 10 maand
Mama van :
Winne : 2 jaar en 8 maand,
Jinte : 11 maanden,

8554 berichten

23/07/2010 om 11:34 citeren

Wij hebben een dubbele buggy van koelstra. De kindjes zitten naast elkaar Ik zou die toch niet meer kunnen missen! Ik geraak overal binnen in elke winkel (behalve door de kassa in de gb!) En die staat altijd toegevouwen in de gang waardoor die minder plaats in neemt dan je zou denken!
Ik heb de onze van mijn buurvrouw over gekocht en die heeft soms spijt dat ze die al had verkocht

Lotte_   Supermama
23 jaar en 10 maand
Mama van :
Winne : 2 jaar en 8 maand,
Jinte : 11 maanden,

8554 berichten

23/07/2010 om 11:36 citeren

Wij hebben ook zo een buggyboard voor achter de pericles (enkele buggy) maar dat is gewoon niet te doen! Ge stampt daar constant met u schenen tegen of ge moet ne meter achter uwen buggy lopen met gestrekte armen

zoet   Enthousiast
29 jaar en 9 maand
Mama van :
Amelie : 6 maanden,

1621 berichten

23/07/2010 om 11:42 citeren

er bestaan nu ook van die zitjes die je op die buggyboard kan zetten.
plaats bericht

1