Plaats jezelf op de tijdslijn
  1. Net zwanger
  2. 3de maand
  3. 6de maand
  4. 9de maand
  5.     Geboren!
  6.   6 maanden
  7.      1 jaar  
  8.          2 jaar
  9.         3 jaar
<<   1 2 3 4 5 6 … 9   >>

Je baby Praktische babytips

plaats bericht
tips voor reizen met een baby...

Sawa10   Gepassioneerd
26 jaar en 6 maand
Mama van :
Alissa : 4 maanden,

3642 berichten

07/06/2010 om 8:59 citeren
RE: tips voor reizen met een baby...

K-tientje schreef :hoi, wij vertrekken binnen een paar weken op vakantie met onze kids...

Arwen is dan 16 maand en Zoeytje 3 maand.

Iemand tips waaraan we zeker moeten denken?

Ik heb al gelezen dat er tabletjes bestaan om de flesjes koud te steriliseren, water kopen we ginder wel en pap neem ik gewoon mee van hier.

Hoe hebben jullie dat gedaan op het vliegtuig? We dachten al aan filmpjes meenemen van plop en zo op de draagbare dvd speler, en zoetje haar fles geven tijdens het opstijgen/landen.

Mag je je buggy meenemen tot aan het vliegtuig? of gaat die in de bagageruimte?

... alleee ja, alle tips en tricks zijn dus welkom...! xxx

het hangt af van naar waar je gaat en met welke vliegtuigmaatschappij je vliegt. als je de buggy mee naar de gate wil nemen zeg dit toch maar is uitdrukkelijk aan de check in zodat ze je buggy voorzien van label en een nota maken in het systeem zodat men weet dat je ook nog een buggy hebt.
uit ervaring als stewardess weet ik dat kleine babies zoals zoey weinig last hebben van vliegen en meestal slapen in de lucht. best kan je ze wel laten tutteren of drinken bij opstijgen en landen ook hetzelfde voor arwen. ooh let wel op heb een een zetel geboekt of niet voor arwen want ze is onder 2? voor landen en opstijgen gaat ze normaal als ze de veiligheidvoorschriften volgen ook op de schoot moeten zitten met een babygordel die ze je geven om ze vast te maken.
wat je meeneemt om arwen bezig te houden iets wat ze echt leuk vind maar niet te groot natuurlijk.
Lijstje Mei mama's oud p1427 en nieuw 1896! 14/6/2010 Alissa geopereerd aan liesbreuk links mag alissa een stemmetje van jullie? http://www.baby.be/nl/wedstrijd/fiche_photo.php?id=977&idf=69127

SeKaTi   Supermama
27 jaar en 0 maand

7729 berichten

07/06/2010 om 9:00 citeren

ik denk wel dat ze de fles kunnen opwarmen in het vliegtuig.
ze moeten daar uiteindelijk water opwarmen voor de thee en koffie dus zullen ze wel warm water voor de fles kunnen geven.
..

K-tientje   Supermama
27 jaar en 8 maand
Mama van :
Arwen : 1 jaar en 6 maand,
Zoey : 5 maanden,
Brusje : coming soon!

10070 berichten

07/06/2010 om 9:00 citeren

NoortjeVinz schreef :wanneer vertrek je en waar ergens in Turkije?

1 tot en met 13 juli, in Finike bij Antalya

Laatste lijstje 'april 2010' op pagina 1138

Iedereen welkom op de forummeeting van 11 september in Puyenbroeck! http://www.baby.be/nl/babyclub/forum/algemeen/forum-meeting-puyenbroeck----iedereen-welkom-165915-1.html

Sawa10   Gepassioneerd
26 jaar en 6 maand
Mama van :

3642 berichten

07/06/2010 om 9:02 citeren

zeefriekje schreef :de grote van buggy's kan geen kwaad
ik heb just gevlogen dus ik heb ze allemaal zien liggen van groot naar klein
dus het kan geen kwaad dat je een grote buggy bij hebt.
en normaal mode een flesje melk mee pakken op het vliegtuig (best is vragen aan de reisagent) en dan kun je opt vliegtuig vragen voor het op te warmen.
Ik heb da allemaal gezien opt vliegtuig.

flesjes kunnen ze warmen aanboord van een vliegtuig en met babies mag je water/vloeistof meenemen noodzakelijk voor het voeden van de baby tijdens de vlucht
Lijstje Mei mama's oud p1427 en nieuw 1896! 14/6/2010 Alissa geopereerd aan liesbreuk links mag alissa een stemmetje van jullie? http://www.baby.be/nl/wedstrijd/fiche_photo.php?id=977&idf=69127

NoortjeVinz   Gepassioneerd
30 jaar en 4 maand
Mama van :
noortje : 3 jaar en 2 maand,
vinz : 2 jaar en 3 maand,

2401 berichten

07/06/2010 om 9:05 citeren

mss komen we elkaar in Zaventem tegen. wij landen rond 14u30. als het deze vluchturen blijven natuurlijk.

dan zie'k Karlien bij het opstijgen en u bij het terugkomen.
*leuk * leuk *

Sawa10   Gepassioneerd
26 jaar en 6 maand
Mama van :

3642 berichten

07/06/2010 om 9:06 citeren

buggy's gaan sowieso in het ruim normaal gezien klein of groot maakt niet uit. zorg altijd dat je hem zelf toeplooit personeel op de luchthaven kan dit soms niet of niet correct dat je geen brokken hebt aan jebuggy..
wat je wel kan vragen is of ze de mogelijkheid hebben om je buggy bij landing in antalya aan de gate te hebben dan gaat die in het ruim in een apart compartiment en komt die terug aan de deur van het vliegtuig dus niet op de bagagebelt..

K-tientje   Supermama
27 jaar en 8 maand
Mama van :

10070 berichten

07/06/2010 om 9:06 citeren

was aant denken om zo een schrijftabletje te gaan kopen, weet je wat ik bedoel? Met zo een pennetje, dat je nadien weer kan uitwissen (= niet vies en makkelijk).

Iemand een idee wat dat ongeveer kost? Verder wou ik voor haar een klein rugzakje met bv haar drinkbeker, knuffel, dat schrijfplaatje en nog iets kleins van speelgoed meeenemen

Sawa, neen, ze heeft geen eigen stoel, maar das volgens mij niet zo een probleem want ze zit wel graag op schoot en heb dat nog ergens gehoord dat heel kleine kindjes haast nooit last hebben van vliegen, Zoey is zowieso altijd al erg rustig, dus ik verwacht geen problemen.

sekati, das idd ook waar.

Iedereen welkom op de forummeeting van 11 september in Puyenbroeck! http://www.baby.be/nl/babyclub/forum/algemeen/forum-meeting-puyenbroeck----iedereen-welkom-165915-1.html

K-tientje   Supermama
27 jaar en 8 maand
Mama van :

10070 berichten

07/06/2010 om 9:10 citeren

NoortjeVinz schreef :mss komen we elkaar in Zaventem tegen. wij landen rond 14u30. als het deze vluchturen blijven natuurlijk.

dan zie'k Karlien bij het opstijgen en u bij het terugkomen.
*leuk * leuk *

Wij vliegen vanuit Schiphol, maar jij vliegt toch op Antalya he? of niet? anders komen we mekaar mss ginder wel op de luchthaven tegen, weet men vluchturen nog niet (heb geboekt via NL, kwam veel voordeliger uit) , onze auto staat daar ook 2 weken veilig (zonder kans op wegslepen of boetes, want das hier in antwerpen wel een probleem) en we betalen 77 euro voor hem daar 2 weken te parkeren, valt nog mee vind ik.

Sawa10   Gepassioneerd
26 jaar en 6 maand
Mama van :

3642 berichten

ja en de vlucht is niet enorm lang he.. denk dat dat niet zoveel kost hoor is gaan kijken in de winkel ma zoiets kleins misschien 15euro ofzo? geniet van de reis alvast...

K-tientje   Supermama
27 jaar en 8 maand
Mama van :

10070 berichten

Sawa10 schreef :buggy's gaan sowieso in het ruim normaal gezien klein of groot maakt niet uit. zorg altijd dat je hem zelf toeplooit personeel op de luchthaven kan dit soms niet of niet correct dat je geen brokken hebt aan jebuggy..
wat je wel kan vragen is of ze de mogelijkheid hebben om je buggy bij landing in antalya aan de gate te hebben dan gaat die in het ruim in een apart compartiment en komt die terug aan de deur van het vliegtuig dus niet op de bagagebelt..

ga ik zeker vragen thx

plaats bericht

<<   1 2 3 4 5 6 … 9   >>