Plaats jezelf op de tijdslijn
  1. Net zwanger
  2. 3de maand
  3. 6de maand
  4. 9de maand
  5.     Geboren!
  6.   6 maanden
  7.      1 jaar  
  8.          2 jaar
  9.         3 jaar
<<   1 2 3 4 5 6 7   >>

Jouw zwangerschap Over ochtendmisselijkheid, innestelingsbloed en zwangerschapskwaaltjes

plaats bericht
wat is zwangerschapsvergiftiging

Vlienie   Enthousiast
31 jaar en 9 maanden

1942 berichten

25/07/2007 om 12:47 citeren
RE: wat is zwangerschapsvergiftiging

Hoi,

ik begin ook vocht op te houden. Dit is al sedert een 2-tal weken. Vooral mijn voeten maar soms zijn mijn handen ook erg gezwollen. Gelukkig was mijn bloedruk nog niet te hoog. Maar het zit ook in de familie (hoge bloeddrukken) dus denk ik dat ze het goed in de gaten moeten houden.

Wel heb ik ook al gehoord als je veel kaas eet dat je vocht ophoudt. Dus hopelijk is dit mijn oorzaak van het vocht.
Maar toch heb ik wat schrik om een zwangerschapsvergiftiging te krijgen. Ben wel al 36 weken, maar vind het toch nog wat te vroeg voor onze kleine spruit. Hopelijk kan hij/zij nog wat langer blijven zitten.

Vele groetjes Vlienie

mammietje   Enthousiast

26/07/2007 om 15:40 citeren

Hallo,

Ik ben ook een mama die zwangerschapsvergiftiging heeft meegemaakt. Ik was zwanger van een identieke tweeling. Op mijn 35e week ben ik in St Lucas Gent meoten binnengaan met extreme diarree. 3 Dagen later, na heel wat testen, bleek dat ik het HELP syndroom had. Mijn symptomen waren enorme dorst, koortsig, zwak,... maar vooral hoge leverwaarden (1700 ipv 35) . De woensdag stormde mijn gynaecoloog binnen met de boodschap dat ik een spoedkeizersnede moest ondergaan. In eerste instantie voor mijn eigen gezondheid en in twee instantie voor mijn zoontjes. Beide zijn gezond geboren. Mama heeft wel nog 1 nacht op observatie moeten blijven. De volgende dat voelde ik mij al veel beter en daalden mijn leverwaarden. Maar het noodlot heeft 9 dagen toch toegeslaan door ons één van onze zoontjes af te nemen door een bacteriële infectie in de couveuse. Onze andere zoon is nu onderstussen 10 maanden oud. Daarnaast hebben we van mijn eerste zwangerschap een gezonde dochter.

Mama_van_Noa   Gepassioneerd
30 jaar en 7 maanden
Mama van :
Noa : 6 jaar en 9 maanden,
Hanne : 5 jaar en 1 maanden,

2629 berichten

26/07/2007 om 15:52 citeren

Dag mammietje,

wat verschrikkelijk voor je...
Hopelijk kun je het een beetje verwerken...
Hoeveel wogen je kindjes?

Ik wens je nog veel sterkte toe!!

Groetjes

Vlienie   Enthousiast
31 jaar en 9 maanden

1942 berichten

27/07/2007 om 12:38 citeren

Hoi,

wij zijn gisteren bij de gyn geweest. Was wel efkes paniek Mijn bloedruk stond de eerste keer 16/9,5 en de tweede keer 15/8. Begin ook meer tintelingen te krijgen in mijn handen. Wat volgens de gyn lichtjes wijst op zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig was mijn urine goed. Geen eiwitten in gevonden.

Mijn bloeddruk moet nu 2x/week gecontroleerd worden door de vroedvrouw. En binnen 14 dagen terug op controle naar de gyn. Van zodra ze vermoeden dat ik zwangerschapsvergiftiging heb moet ik direct in het ziekenhuis om de bevalling in te leiden.
Ik hoop dat het kindje toch vanzelf komt en dat het nog wat kan blijven zitten. Het weegt nu ongeveer 2kg600. Dus echt "rijp" is het niet, hé.

Ach, we zullen wel zien. Dag per dag (en elke dag is een dag dichter bij de bevallingsdatum)

Vele groetjes Vlienie

Gast   Enthousiast

06/12/2007 om 22:43 citeren

Inge schreef :Doodgeboren kindje
Wij zijn in juni 2006 onze dochter verloren. Ik was toen 35 weken zwanger. Ik ging een week vooraf naar het ziekenhuis met ernstige klachten van buikpijn en misselijkheid. Na de hartslag van de baby genomen te hebben, stuurden ze ons weer naar huis. Een week later ging ik opnieuw met diezelfde klachten naar de gynaecoloog. Ik was die dag opnieuw beginnen braken en had ernstige buikpijn. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis maar kreeg een middel om de weeën af te remmen zodat de longen van onze dochter konden rijpen. Een dag nadien diende ik een spoedkeizersnede te ondergaan. Ookal was de hartslag van de baby normaal voor ik in de verloskamer binnen ging, onze dochter overleed bij de geboorte. Ikzelf diende in het UZ Gent te worden opgenomen en werd in een kunstmatige coma gelgd. Ik bleek een acuut vervette lever te hebben. De oorzaak was toen nog onbekend. Na een jaar van genetische onderzoeken waar er gezocht werd naar L-chad of het HELPP-syndroom konden de dokters niets vinden. Er zou sprake kunnen zijn van zwangerschapsvergiftiging en de verschillende dokters kunnen geen eenduidend advies geven. Sommige vinden een nieuwe zwangerschap te gevaarlijk, anderen stellen dat het haalbaar moet zijn indien het goed wordt opgevolgd. Is er iemand die hiermee ervaring heeft en ons verder kan helpen? Momenteel loopt er nog verder onderzoek in UZ Gent in samenwerking met AZ Brugge. Er werden ook buitenlandse artsen geconsulteerd voor advies.

Gast   Enthousiast

06/12/2007 om 22:44 citeren

Wij zijn in juni 2006 onze dochter verloren. Ik was toen 35 weken zwanger. Ik ging een week vooraf naar het ziekenhuis met ernstige klachten van buikpijn en misselijkheid. Na de hartslag van de baby genomen te hebben, stuurden ze ons weer naar huis. Een week later ging ik opnieuw met diezelfde klachten naar de gynaecoloog. Ik was die dag opnieuw beginnen braken en had ernstige buikpijn. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis maar kreeg een middel om de weeën af te remmen zodat de longen van onze dochter konden rijpen. Een dag nadien diende ik een spoedkeizersnede te ondergaan. Ookal was de hartslag van de baby normaal voor ik in de verloskamer binnen ging, onze dochter overleed bij de geboorte. Ikzelf diende in het UZ Gent te worden opgenomen en werd in een kunstmatige coma gelgd. Ik bleek een acuut vervette lever te hebben. De oorzaak was toen nog onbekend. Na een jaar van genetische onderzoeken waar er gezocht werd naar L-chad of het HELPP-syndroom konden de dokters niets vinden. Er zou sprake kunnen zijn van zwangerschapsvergiftiging en de verschillende dokters kunnen geen eenduidend advies geven. Sommige vinden een nieuwe zwangerschap te gevaarlijk, anderen stellen dat het haalbaar moet zijn indien het goed wordt opgevolgd. Is er iemand die hiermee ervaring heeft en ons verder kan helpen? Momenteel loopt er nog verder onderzoek in UZ Gent in samenwerking met AZ Brugge. Er werden ook buitenlandse artsen geconsulteerd voor advies.
hallo

ik lees hier over de lever vervetting ik ben een patient geweest met deze aandoening maar gelukkig heb ik en me kind het mogen overleven.(dit was kantje boord)
bij mij is het begonnen met moeilijk gaan lopen maar ik had geen bekken instabiliteit en ik begon steeds meer te drinken toen ik 7,5 maand zwanger was dronk ik 20 liter vocht op een dag en 6 liter snachts (dit hield ik bij)en last van erge verstopping en snachts niet kunnen slapen ik was erg hyper en ik voelde me niet goed.
verloskundige vonden me een zeur en gynacologen uit regionale ziekenhuizen zagen me liever gaan en geloofde mij niet dat ik zoveel dronk aan water.ik was een tenger mensje van 48 kilo voor de zwangerschap en woog na 7,5 maand dus 68 kilo dus 18 kilo was ik aangekomen en ik moest nog meer dan een maand me vruchtwater poel stond op 7 en mocht niet boven de 8 uitkomen.
ik heb veel weerstand gehad van allerlei artsen gynacologen en verloskudige maar ik kwam bij mijn dierenarts voor mijn huisdier en hij kent mij erg goed en hij zei dat ik actie moest ondernemen en een second opinion moest aanvragen.
want hij vond mij er erg ziek eruit zien.
dit heb ik gedaan in het umc utrecht 4 mei 2007 kwam ik smorgens binnen en zei hadden direct een vermoeden dus namen ze bloed af maar omdat dat even duurde verslechterde ik binnen enkele uurtjes en ze zagen dat het verkeerd ging dus einde van de middag kreeg ik te horen dat ik vandaag dus 4 of 5 mei moeder zou zijn ik schok want het was nog een maand te vroeg ook belde het regionale ziekenhuis naar het umc om te checken of ik was gekomen omdat ze niet blij waren dat ik een second opinion had aangevraagd in het umc het regionale ziekenhuis vertelde dus info over mij in het umc dat ik me aanstelde en over hoe of wat ze van mij vonden gelukkig ging het umc daar niet verder op in en bleven ze proffesioneel.
om een uur of 6 zouden ze gaan inleiden met wee opwekkers omdat mijn bloed niet zou stollen als ik had wat zei dachten zagen ze liever een keizersnee niet zitten maar mijn kindje was niet ingedaald dus nadat ze de wee opwekker hadden ingebracht kreeg ik 1 wee van 3 uur en hield ik dat even vol maar niet zo lang dus omdat ik ook verstopt zat koste ik alles onder en raakte ik buiten bewust zijn me hart ging op hol me ademhaling stopte bij mijn kindje dat nog in mij buik zat stopte alles waardoor we met spoed naar de ok moesten voor een keizersnee. onderweg kwam ik af en toe bij en weer weg en brachten ze me onder nacose me dochter werd eruit gehaald en zei werd nog een half uur gereanimeerd uiteindelijk kregen ze haar hart en ademhaling op gang en brachten ze haar op de intensive care in de coeveuse.
ik werd verder onder nacose gebracht totdat ze de uitslagen binnen hadden en ja lever vervetting kwam daar uit.
toen hebben ze mij bijgebracht en heb ik 3 dagen op de intensive care gelegen vechtend voor mijn leven de vierde dag kon ik in een bed naar mijn dochtertje (2235 gram en 41 cm) en zij pakte het wonderbaarlijk grandioos op na een week mocht zij van de intensive care af en ik herstelde erg langzaam daar maakte de artsen zich zorgen over maar uiteindelijk kwam ik er boven op maar mijn dochter heeft er geen schade aan opgelopen gelukkig bij mij was dat de vraag want me lever en nieren waren zo erg bechadigt dat de artsen bang waren dat ik een lever transplantatie nodig had dus tijd en geduld waren nu nodig om te kijken in hoeverre mijn lichaam de kracht had om te genezen intussen belde het regionale ziekenhuis naar het umc om te vragen wanneer ik weer bij hun op controle kwam het umc heeft ze uit de droom geholpen dat ik daar nooit meer zou komen.
uiteindelijk na een paar maanden is mijn lever weer hersteld dat koste veel tijd en strijd om er weer boven op te komen.
nu is alles goed een 2 zwangerschap zit er niet meer in en mijn dochter heeft later ook 50 procent kans om te krijgen dat baart mij hele erge zorgen omdat er zo weinig over bekend is en geen behandeling en geen medicijnen mogelijk zijn.
ik zou zo graag deelnemen aan onderzoek voor lever vevetting en ik zou graag meer openbaring voor deze aandoening willen want nu nog moet ik me vaak verandwoorden tegenover consultatie of artsen of mensen uit je omgeving dat ik lever vervetting niet door alchol heb gekregen want ik heb nog nooit alchol gedronken in mijn hele leven.
ik merk dat ik vaak een stempel krijg door de lever vervetting.
en ook de symptonen die ik bij de lever vevetting had waren anders bij mij dan normaal gesproken voorkomt.
ik ben blij dat ik naar mezelf heb geluisterd en naar me dierenarts hem ben ik zo dankbaar en ook de kundigheid en professioneel optreden uit het de umc en de artsen daar ben ik heel dankbaar zij hebben mijn leven en het leven van mijn dochter gered.
over het regionale ziekenhuis heb ik geen goed woord voor over en ik ben zo boos op het ziekenhuis dus de afdeling gynacologie als het aan hun handen had gelegen waren wij nu dood.
dat regionale ziekenhuizen deze aandoening niet kennen oke maar ze moeten bepaalde klachten serieus nemen en als ze het niet weten doorsturen maar waar ik zo moe van word zijn de rangorders in een ziekenhuis iedereen vind zichzelf de beste en ook elke patient die ze zelf in handen houden krijgen ze geld voor dat kan toch niet bepaalde symptonen moeten ze uit handen kunnen geven anders kos dat levens maar de regionale ziekenhuizen houden zelf graag de touwtjes in handen.
dit kan toch niet.
dit is mijn ervaring met acute lever vervetting.
ik wou deze ervaring toch kwijt hoe meer er over bekend word des te beter
het komt gemiddeld 6 keer per jaar voor in nederland de meeste mensen overlijden eraan.

groeten
jonge vrouw 34 jaar
overlevende lever vevetting

Gast   Enthousiast

06/12/2007 om 22:45 citeren

Gast   Enthousiast

06/12/2007 om 22:47 citeren

Wij zijn in juni 2006 onze dochter verloren. Ik was toen 35 weken zwanger. Ik ging een week vooraf naar het ziekenhuis met ernstige klachten van buikpijn en misselijkheid. Na de hartslag van de baby genomen te hebben, stuurden ze ons weer naar huis. Een week later ging ik opnieuw met diezelfde klachten naar de gynaecoloog. Ik was die dag opnieuw beginnen braken en had ernstige buikpijn. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis maar kreeg een middel om de weeën af te remmen zodat de longen van onze dochter konden rijpen. Een dag nadien diende ik een spoedkeizersnede te ondergaan. Ookal was de hartslag van de baby normaal voor ik in de verloskamer binnen ging, onze dochter overleed bij de geboorte. Ikzelf diende in het UZ Gent te worden opgenomen en werd in een kunstmatige coma gehallo

ik lees hier over de lever vervetting ik ben een patient geweest met deze aandoening maar gelukkig heb ik en me kind het mogen overleven.(dit was kantje boord)
bij mij is het begonnen met moeilijk gaan lopen maar ik had geen bekken instabiliteit en ik begon steeds meer te drinken toen ik 7,5 maand zwanger was dronk ik 20 liter vocht op een dag en 6 liter snachts (dit hield ik bij)en last van erge verstopping en snachts niet kunnen slapen ik was erg hyper en ik voelde me niet goed.
verloskundige vonden me een zeur en gynacologen uit regionale ziekenhuizen zagen me liever gaan en geloofde mij niet dat ik zoveel dronk aan water.ik was een tenger mensje van 48 kilo voor de zwangerschap en woog na 7,5 maand dus 68 kilo dus 18 kilo was ik aangekomen en ik moest nog meer dan een maand me vruchtwater poel stond op 7 en mocht niet boven de 8 uitkomen.
ik heb veel weerstand gehad van allerlei artsen gynacologen en verloskudige maar ik kwam bij mijn dierenarts voor mijn huisdier en hij kent mij erg goed en hij zei dat ik actie moest ondernemen en een second opinion moest aanvragen.
want hij vond mij er erg ziek eruit zien.
dit heb ik gedaan in het umc utrecht 4 mei 2007 kwam ik smorgens binnen en zei hadden direct een vermoeden dus namen ze bloed af maar omdat dat even duurde verslechterde ik binnen enkele uurtjes en ze zagen dat het verkeerd ging dus einde van de middag kreeg ik te horen dat ik vandaag dus 4 of 5 mei moeder zou zijn ik schok want het was nog een maand te vroeg ook belde het regionale ziekenhuis naar het umc om te checken of ik was gekomen omdat ze niet blij waren dat ik een second opinion had aangevraagd in het umc het regionale ziekenhuis vertelde dus info over mij in het umc dat ik me aanstelde en over hoe of wat ze van mij vonden gelukkig ging het umc daar niet verder op in en bleven ze proffesioneel.
om een uur of 6 zouden ze gaan inleiden met wee opwekkers omdat mijn bloed niet zou stollen als ik had wat zei dachten zagen ze liever een keizersnee niet zitten maar mijn kindje was niet ingedaald dus nadat ze de wee opwekker hadden ingebracht kreeg ik 1 wee van 3 uur en hield ik dat even vol maar niet zo lang dus omdat ik ook verstopt zat koste ik alles onder en raakte ik buiten bewust zijn me hart ging op hol me ademhaling stopte bij mijn kindje dat nog in mij buik zat stopte alles waardoor we met spoed naar de ok moesten voor een keizersnee. onderweg kwam ik af en toe bij en weer weg en brachten ze me onder nacose me dochter werd eruit gehaald en zei werd nog een half uur gereanimeerd uiteindelijk kregen ze haar hart en ademhaling op gang en brachten ze haar op de intensive care in de coeveuse.
ik werd verder onder nacose gebracht totdat ze de uitslagen binnen hadden en ja lever vervetting kwam daar uit.
toen hebben ze mij bijgebracht en heb ik 3 dagen op de intensive care gelegen vechtend voor mijn leven de vierde dag kon ik in een bed naar mijn dochtertje (2235 gram en 41 cm) en zij pakte het wonderbaarlijk grandioos op na een week mocht zij van de intensive care af en ik herstelde erg langzaam daar maakte de artsen zich zorgen over maar uiteindelijk kwam ik er boven op maar mijn dochter heeft er geen schade aan opgelopen gelukkig bij mij was dat de vraag want me lever en nieren waren zo erg bechadigt dat de artsen bang waren dat ik een lever transplantatie nodig had dus tijd en geduld waren nu nodig om te kijken in hoeverre mijn lichaam de kracht had om te genezen intussen belde het regionale ziekenhuis naar het umc om te vragen wanneer ik weer bij hun op controle kwam het umc heeft ze uit de droom geholpen dat ik daar nooit meer zou komen.
uiteindelijk na een paar maanden is mijn lever weer hersteld dat koste veel tijd en strijd om er weer boven op te komen.
nu is alles goed een 2 zwangerschap zit er niet meer in en mijn dochter heeft later ook 50 procent kans om te krijgen dat baart mij hele erge zorgen omdat er zo weinig over bekend is en geen behandeling en geen medicijnen mogelijk zijn.
ik zou zo graag deelnemen aan onderzoek voor lever vevetting en ik zou graag meer openbaring voor deze aandoening willen want nu nog moet ik me vaak verandwoorden tegenover consultatie of artsen of mensen uit je omgeving dat ik lever vervetting niet door alchol heb gekregen want ik heb nog nooit alchol gedronken in mijn hele leven.
ik merk dat ik vaak een stempel krijg door de lever vervetting.
en ook de symptonen die ik bij de lever vevetting had waren anders bij mij dan normaal gesproken voorkomt.
ik ben blij dat ik naar mezelf heb geluisterd en naar me dierenarts hem ben ik zo dankbaar en ook de kundigheid en professioneel optreden uit het de umc en de artsen daar ben ik heel dankbaar zij hebben mijn leven en het leven van mijn dochter gered.
over het regionale ziekenhuis heb ik geen goed woord voor over en ik ben zo boos op het ziekenhuis dus de afdeling gynacologie als het aan hun handen had gelegen waren wij nu dood.
dat regionale ziekenhuizen deze aandoening niet kennen oke maar ze moeten bepaalde klachten serieus nemen en als ze het niet weten doorsturen maar waar ik zo moe van word zijn de rangorders in een ziekenhuis iedereen vind zichzelf de beste en ook elke patient die ze zelf in handen houden krijgen ze geld voor dat kan toch niet bepaalde symptonen moeten ze uit handen kunnen geven anders kos dat levens maar de regionale ziekenhuizen houden zelf graag de touwtjes in handen.
dit kan toch niet.
dit is mijn ervaring met acute lever vervetting.
ik wou deze ervaring toch kwijt hoe meer er over bekend word des te beter
het komt gemiddeld 6 keer per jaar voor in nederland de meeste mensen overlijden eraan.

groeten
jonge vrouw 34 jaar
overlevende lever vevettinglgd. Ik bleek een acuut vervette lever te hebben. De oorzaak was toen nog onbekend. Na een jaar van genetische onderzoeken waar er gezocht werd naar L-chad of het HELPP-syndroom konden de dokters niets vinden. Er zou sprake kunnen zijn van zwangerschapsvergiftiging en de verschillende dokters kunnen geen eenduidend advies geven. Sommige vinden een nieuwe zwangerschap te gevaarlijk, anderen stellen dat het haalbaar moet zijn indien het goed wordt opgevolgd. Is er iemand die hiermee ervaring heeft en ons verder kan helpen? Momenteel loopt er nog verder onderzoek in UZ Gent in samenwerking met AZ Brugge. Er werden ook buitenlandse artsen geconsulteerd voor advies.

lise17   Nieuw
30 jaar en 3 maanden
Mama van :
sheraya : 12 jaar en 2 maanden,
diego-tristàn : 7 jaar en 1 maanden,
killian : 4 jaar en 8 maanden,

143 berichten

07/12/2007 om 21:38 citeren

Amai, had er wel al eens vaag over gehoord maar kende het niet goed. Verschrikkelijk wat je moeten meemaken hebt!

Toen ik allerlei symptomen van zwangerschapsvergiftiging begon te krijgen, werd ik in eerste instantie ook niet 'geloofd' of 'gehoord' door mijn gyneacologe van toen.

Ik was net 18 jaar, het is je eerste kind, dan weet je ook nog zoveel niet he, maar mijn lichaam en intuïtie zei dat dit niet normaal was. Ik heb toen echt mijn gevoel gevolgd (en mijn raad van ouders en vriend uiteraard) maar het heeft wel nog enkele telefoons én visites in beslag genomen voordat ik geloofd werd!! Tegen dan was het bijna verkeerd afgelopen, het was ook voor ons beiden kantje boord... Het is zo verschrikkelijk van niet geloofd te worden, of van 'te jong' of van 'te veel zorgen maken om niks',...
En dit terwijl alle tekens zoooo overduidelijk waren dat ik echt wel die vergiftiging had...

Het is ondertussen bijna 7 jaar geleden maar zoals ik al reeds eerder zei: je blijft het met je meedragen,je hele leven lang.

En by the way: van gyneacologe ben ik bijzonder vlug veranderd, heb er nog geen seconde spijt van gehad!!

Vele groetjes!

Hesperus   Sympathiek
40 jaar en 6 maanden
Mama van :
Fee : 5 jaar en 2 maanden,
Dean : 2 jaar en 11 maanden,

513 berichten

12/12/2007 om 12:55 citeren

Hi allemaal,

Zelf ben 'k nu 25 weekjes zwanger en mijn gynaecoloog heeft me uitleg gegeven over zwangerschapsvergiftiging en wanneer ik met hem contact moet opnemen enz.
Momenteel heb ik last van hoge bloeddruk en ik neem nu dagelijks 2 pillekes in. 'k Moet ook 3x per dag mijn bloeddruk en hartslag meten en hem volgende week die gegevens bezorgen. Dan zal hij ook de uitslag hebben van mijn bloedafname (zwangerschapsdiabetes ?) en zal mijn urine nogmaals gecontroleerd worden op eiwitten.
Ik zal nu om de 2 weken naar hem toe moeten gaan ...

plaats bericht

<<   1 2 3 4 5 6 7   >>