Plaats jezelf op de tijdslijn
  1. Net zwanger
  2. 3de maand
  3. 6de maand
  4. 9de maand
  5.     Geboren!
  6.   6 maanden
  7.      1 jaar  
  8.          2 jaar
  9.         3 jaar
<<   1 2 3 4 5 6 7   >>

Je baby Praktische babytips

plaats bericht
Heb jij een praktische tip?

Gast  

05/11/2006 om 15:34 citeren
RE: Heb jij een praktische tip?

Pascal,

Wij hebben onze hond al 7 jaar en geloof me hij is rotverwend ik moet zeggen, k had ook wel wat bang voor zen reactie als ik bevallen was.

Wat wij hebben gedaan;

Het gaan wandelen afgebouwd en tegen dat ik 7 maanden was niet meer gaan wandelen (ik had het geluk dat het toen snikheet was en hij er ook geen zin in had)
Hem regelmatig aan men buik laten snuffelen en telkens gezegt dat hij "voorzichtig" moest zijn.
We zijn toen ook terug veel concequenter zen bevelen gaan oefenen, dicht, wachtten, blijf...
Toen ik in het moederhuis was heeft men vriend elke dag een vuile pamper mee naar huis genomen, hem uitgebreid laten snuffelen en ook telkens voorzichtig erbij gezegt zodat hij de geur van de baby zou beginnen associëren met voorzichtig zijn.
Toen we thuis kwamen is men vriend even in de auto blijven wachtten met onze baby en ben ik binnen gegaan onze hond lekker uitgebreid geknuffeld en toen het grootste enthousiasme voorbij was is men vriend binnen gekomen.
Eerst hebben we hem nog eens aan een vuile pamper laten snuffelen, daarna aan de maxi cosy nog eens " voorzichtig" gezegt en goed gekeken naar zijn reactie, hij kwispelde dus toen hebben we hem beetje bij beetje beter laten ruiken aan onze kleine spruit, wel hebben we continue zijn reactie goed in de gaten gehouden.

Bij ons is dit goed gegaan maar er is geen moment dat onze hond alleen in de plaats is waar onze kleine spruit is, al ligt onze hond te slapen als ik een machien was ga opzetten moet hij volgen.

Ik weet niet welke hond jij hebt maar ik dne"k dat als je hem geen kennis laat maken met het nieuwe gezinslid dat hij wel jaloers zal worden.

We gaan nu ook terug wandelen met onze hond dan kan hij zijn energie kwijt en krijgt hij op die manier ook extra aandacht. Als we beiden thuis zijn dan speelt één van de twee ook met de hond, we wisselen af zodat hij van ons beiden voldoende aandacht krijgt.

k Moet er wel bij zeggen dat vanaf onze kleine spruit gaat leren kruipen we onze hond niet meer in de living gaan laten t zal pijn doen aan men hartje maar ik wil geen risico lopen, we hebben de computer nu wel boven gezet en daar een extra nestje gemaakt voor onze hond, als we nu weg zijn zit hij daar ook en hopelijk zal de overgang dan niet te erg zijn voor hem.

K hoop dat je er iets aan zal hebben!

Nesje   Nieuw
27 jaar en 8 maand
Mama van :
RUBEN : 4 jaar en 1 maand,

132 berichten

05/11/2006 om 23:02 citeren

Hier is het ook zo verlopen.
Hebben onze hond ook bij de zwangerschap betrollen, wandelen afgebouwd, en nu weer terug normaal, althans nu weet hij dat hij moet wachten. En we weten dat hij dat kan, hij is ook enorm lief en vooral beschermd, als ons zoontje huilt of lawaai maakt staat hij er o te kijken of alles in orde is. Komt hij kijken als Ruben uit badje komt, dan laat hij van zich horen, hij gaat graag in badje dan staat onze Keo er. Maar we laten hem niet alleen als ons zoontje in de buurt is. We vertrouwen hem wel; maar een dier kan je eigenlijk nooit vertrouwen.

groetjes
Nesje

Nesje   Nieuw
27 jaar en 8 maand
Mama van :

132 berichten

05/11/2006 om 23:03 citeren

Nesje schreef :Hier is het ook zo verlopen.
Hebben onze hond ook bij de zwangerschap betrollen, wandelen afgebouwd, en nu weer terug normaal, althans nu weet hij dat hij moet wachten. En we weten dat hij dat kan, hij is ook enorm lief en vooral beschermd, als ons zoontje huilt of lawaai maakt staat hij er o te kijken of alles in orde is. Komt hij kijken als Ruben uit badje komt, dan laat hij van zich horen, hij gaat graag in badje dan staat onze Keo er. Maar we laten hem niet alleen als ons zoontje in de buurt is. We vertrouwen hem wel; maar een dier kan je eigenlijk nooit vertrouwen.

groetjes
Betrokken moest het dus zijn ipv betrollen
Nesje

Vanessa   Nieuw
27 jaar en 0 maand
Mama van :
Keano : 4 jaar en 1 maand,
Mylan : 6 jaar en 1 maand,
Febe : 11 maanden,

174 berichten

06/11/2006 om 17:29 citeren

Hey nesje,

Voor de feestdagen weet ik ook nog niet precies hoe we het dit jaar zullen aanpakken, maar toen Mylan nog baby was zorgden wij dat we ons reisbedje meehadden, zodat hij wat kon slapen zonder al te veel lawaai rond hem...
Was heel goed te doen...
Weliswaar wel bij familie hé, op restaurant moet je natuurlijk wel nie meer gaan met zo'n pagadderke...

Groetjes,
Vanessa

Nesje   Nieuw
27 jaar en 8 maand
Mama van :

132 berichten

06/11/2006 om 18:08 citeren

ja inderdaad ik denk dat het bij ons ook zo zal zijn, reisbedje mee nemen...

eigenlijk zou een kerst met 3tjes ook wel eens leuk zijn, maar ja, je hebt zo van die dingen die je moet doen he... familiebezoekjes...

Nesje

Carolien   Nieuw
29 jaar en 9 maand
Mama van :
MIKE : 4 jaar en 1 maand,

20 berichten

06/11/2006 om 20:23 citeren

Een reisbedje is de gemakkelijkste oplossing als je naar feestjes moet, vergeet dan zeker je babyfoon niet mee te nemen.

Sandrake   Nieuw
32 jaar en 0 maand
Mama van :
LAURA : 4 jaar en 6 maand,

72 berichten

07/11/2006 om 10:54 citeren

sophie schreef :Heeft iemand tips om de krampjes te verzachten?
Mijn meisje is nu bijna 5 weken en ik heb de indruk dat het steeds erger wordt...
In bad gaan helpt niet...

liefs sophie
Laura had ook veel last van krampjes

hier zijn enkele tips:

ze ronddragen op je arm met haar buikje op je arm en haar hoofdje in je hand
druppeltjes van babyfen
fietsende bewegingen maken met haar beentjes
iets warm op haar buikje leggen

Hopelijk helpt dit een beetje....

Sandrake   Nieuw
32 jaar en 0 maand
Mama van :

72 berichten

07/11/2006 om 10:56 citeren

Gast schreef :Hey ik heb ook jullie advies nodig.

Hoe moet de maxi cosy nu eigenlijk in de auto, ik weet dat je hem tegen de richting in moet zetten en de airbag moet uitschakelen maar wat ik nu niet weet is of de handgreep gewoon naar boven moet blijven of dat je die naar achter moet klikken, de ene zegt naar achter klikken de andere zegt het handvat gewoon naar boven laten, hoe doen jullie dat?

Volgens de handleiding van de maxi-cosi moet je het handvat naar boven klikken. Ik vermoed dat dat wel de juiste positie is gezien ze zelf zeggen dat het zo moet...

Sandrake   Nieuw
32 jaar en 0 maand
Mama van :

72 berichten

07/11/2006 om 10:59 citeren

Nesje schreef :ja inderdaad ik denk dat het bij ons ook zo zal zijn, reisbedje mee nemen...

eigenlijk zou een kerst met 3tjes ook wel eens leuk zijn, maar ja, je hebt zo van die dingen die je moet doen he... familiebezoekjes...

Ik ga ook een reisbedje meenemen. Laura is momenteel te groot om ergens anders in te slapen. Ik ben met haar al wel een paar keer op weekend en op restaurant geweest en toen heb ik ze gewoon meegenomen en heeft ze in de kinderwagen geslapen. Als je baby rustig is doet hij of zij dat wel en 't is wel makkelijk als ze in zulke omstandigheden leren slapen....

Sandrake   Nieuw
32 jaar en 0 maand
Mama van :

72 berichten

07/11/2006 om 11:08 citeren

Gast schreef :Kan er iemand mij helpen?
Borst- of flesvoeding?
Ik zou kiezen voor borstvoeding maar dat is een persoonlijke keuze. Ik heb voor mijn bevalling twee infosessies gevolgd over borstvoeding en die waren heel interessant. 't Probleem is dat je er nooit helemaal op voorbereid bent totdat het zover is. De eerste keren dat ze drinken (de eerste week zeker, de tweede week al minder) doet het gewoon pijn, ook als ze juist aan de borst hangen. Ik heb last gehad van kloven maar daar bestaan goede hulpmiddeltjes voor. De derde week heb ik een borstontsteking gehad maar die krijg je het beste weg door ze voldoende te laten drinken. Het doet dan wel weer pijn en van de koorts die je daardoor krijgt ben je wel even van de kaart, maar met een beetje hulp van buitenaf lukt dat allemaal wel. Niet iedereen krijgt daar trouwens last van hé.
Het is op het begin allemaal wel wat moeilijker maar als je geen problemen hebt van in het openbaar te voeden kan je er overal mee naartoe. Laura dronk elke 2 uur (sommige kinderen komen 4 uur toe) dus moest ik regelmatig een pauze nemen maar je kan zo onopvallend voeden dat het echt overal kan. 't Voordeel is dat de kindjes minder last hebben van krampjes en hun stoelgang veel makkelijker loopt en bijna reukloos is. Die begint pas te stinken vanaf de vaste voeding of de eerste flessenvoeding. Verder heb je minder kans op allergieën en ziektes en de kaken ontwikkelen beter gezien ze harder moeten zuigen aan een borst. Haja, en je valt er kilo's vanaf. Ben met mijn zwangerschap 10 kg bijgekomen en weeg nu nog altijd 15 kg minder...
En het is gewoon zalig van je kindje zo dicht bij je te hebben. Ik heb 5 maanden borstvoeding gegeven en had het liever nog langer gegeven. Met terug te gaan werken wou ik 's morgens en 's avonds zelf blijven voeden maar door maar twee keer per dag eten te geven liep mijn melkproductie zo terug dat ik niet meer voldoende gaf... Jammer.

plaats bericht

<<   1 2 3 4 5 6 7   >>