Plaats jezelf op de tijdslijn
  1. Net zwanger
  2. 3de maand
  3. 6de maand
  4. 9de maand
  5.     Geboren!
  6.   6 maanden
  7.      1 jaar  
  8.          2 jaar
  9.         3 jaar
1

Je baby Praktische babytips

plaats bericht
wie heeft tips ivm katoenen luiers,

camilleG   Sympathiek
32 jaar en 1 maand
Mama van :
Quentin : 3 jaar en 2 maand,
Pauline : 2 jaar en 0 maand,

849 berichten

26/11/2008 om 12:37 citeren
RE: wie heeft tips ivm katoenen luiers,

zou het eventueel willen overwegen om dat te gebruiken maar weet er niet veel over want met twee kleintjes in huis is het zonder moeite een vuilzak per week pampers dat we produceren

babyplanner   Nieuw
31 jaar en 3 maand
Mama van :
leni : 2 jaar en 10 maand,

8 berichten

28/12/2008 om 11:04 citeren

op de sites van de (web)winkels mistermirko (gent), kiddybips(brugge), de kangoeroe ( torhout), doekjes en broekjes, mamaskientje, de milieusadvieswinkel vind je info over verschillende merken, hoeveel je er nodig hebt, prijzen, wat je allemaal nodig hebt...
Met 2 kindjes loont het zeker de moeite volgens mij. Je doet wel een machientje meer in de week, maar gewone luiers moet je ook gaan halen in de winkel hé. Bovendien heb je papieren inleggertjes die in de compostbak mogen of doorgespoeld mogen worden dus we zitten tegenwoordig ver af van de kakluiers van vroeger die in water moesten weken.

Rozemarijn82   Nieuw
27 jaar en 8 maand
Mama van :
Oona : 1 jaar en 3 maand,

22 berichten

27/08/2009 om 12:00 citeren

Ik heb de mijne ook bij MisterMirko gehaald. Wij gebruiken Mamabless (en in minder mate ook totbots). Als je ze goed aanspant aan de beentjes komt er niets doorheen (tenzij bij heel erg platte kaka). Ze stinken niet, je hoeft ze niet te weken. Ik steek ze in de zomer niet in de droogkast (in de winter wss wel), ze drogen wel heel traag dus ik heb er genoeg moeten kopen. T was wel vrij duur maar veel gemeentes hebben nu al subsidies. Onze overbroekjes komen van Motherease, ook daar ben ik content over.
Je hebt er niet zo veel meer werk mee maar de aankoop zelf is vrij duur (maar als je elke week achter wegwerp moet komt dat op hetzelfde neer hoor)
Maak een ticker

Maanelfje   Nieuw
25 jaar en 8 maand
Mama van :
Maureen : 2 maanden,

21 berichten

23/07/2010 om 11:37 citeren

Ik gebruik die van Mio. Ik ben er heel blij mee! De broekjes sluiten in 't begin niet zo goed aan, maar naarmate haar gewicht toeneemt, gaat het al veel beter. De eerste weekjes moest ik wel wegwerpluiers gebruiken.

Het is een beetje extra was, maar op zich heb je er geen werk aan. Het is goed voor het milieu en voor de portemonnee! Wij hebben een startpakket gekocht, we kregen een subsidie van 't stad (Gent) tot 100 euro en hebben de rest op de geboortelijst gezet... We gebruiken ze ook voor kleine uitstapjes (een terrasje in 't stad ofzo), maar voor langere uitstappen (een weekend naar zee) nemen we wel eens wegwerpluiers voor 't gemak, want anders moet je de vuile luiers voortdurend meenemen.

Het schijnt dat je kindje er ook makkelijker zindelijk van wordt, want de wegwerpluiers zijn zodanig absorberend dat het kindje er weinig last van heeft wanneer hij/zij geplast heeft. Bij een katoenen luier is een plasluier echt goed nat en daarom minder comfortabel...

Ik kan het zeker aanraden!

2010 jaar en 9 maand
Mama van :

28/07/2010 om 22:09 citeren

Ik heb voor mijn zoontje al 2,5 jaar luiers van bumGenius en Popolini gebruikt en heb er nooit problemen mee gehad. 's Nachts werkte het niet voor ons omdat mijn zoontje te veel plaste, dan hebben we Moltex (ecologischere) wegwerpluiers gebruikt.
Ik ben er zeer tevreden van, van beide merken. Ik heb ook eentje van Kiddybips maar die vind ik de minste.
Onze onthaalmoeder heeft ze ook gebruikt (en was er ook tevreden van trouwens). Het extra werk vind ik persoonlijk meevallen. Je moet er wel aan denken om ze op tijd te wassen. In de winter gebruikten wij een droogkast en in de zomer hingen we ze op.
Mijn zoontje is nu stilaan zindelijk en de luiers zijn nog in goede staat (die van Kiddybips minder), dus ze gaan nog eens kunnen dienen.
plaats bericht

1