Plaats jezelf op de tijdslijn
  1. Net zwanger
  2. 3de maand
  3. 6de maand
  4. 9de maand
  5.     Geboren!
  6.   6 maanden
  7.      1 jaar  
  8.          2 jaar
  9.         3 jaar
1 2   >>

Babyproducten Trendy babyspullen

plaats bericht
Teosec wasbare Luiers

2055cc   Nieuw
29 jaar en 9 maand
Mama van :
Eva-Angelina : 2 jaar en 6 maand,
: 11 maanden,

4 berichten

01/12/2007 om 10:49 citeren
RE: Teosec wasbare Luiers

Hallo
Ik ben nu 6 maanden zwanger van ons eerst kindje (5 maart 08). Ik ben aan het nadenken over wasbare luiers te gebruiken (eventueel alleen thuis en 's nachts).

Heeft er iemand ervaring met de Teosec luiers?
Ze zien er niet alleen geweldig cool uit, ze lijken me ook proatisch en vergen niet teveel extra werk (als je de website mag geloven).

http://www.teosec.be

Kaat-en-Sofie   Enthousiast
26 jaar en 7 maand
Mama van :
Kaat : 3 jaar en 9 maand,
Ruben : 2 jaar en 3 maand,

1522 berichten

01/12/2007 om 10:56 citeren

Hallo,
ik heb er geen ervaring mee, maar ze zien er inderdaad super uit! En comfortabel, lekker zacht!
Ik vraag me gewoon af, voor die te wassen... Als het gewone plasluiers zijn, gaat dit nog, maar als er wat meer in ligt dan pipi... En hoeveel moet je er dan zo in huis halen?

2055cc   Nieuw
29 jaar en 9 maand
Mama van :

4 berichten

01/12/2007 om 11:18 citeren

uitleg op de website:

Elke luier krijgt een inlegger (eventueel een dubbele voor 's nachts) Deze is apart te kopen en kan je in de luier leggen met drukknopen. (zie groene inleg op de foto)
De inlegger is van het materiaal suédine. (ik weet hier wel de nederlandse vertaling niet van, website is volledig franstalig)
Dit materiaal is zeer zacht en trekt vocht naar de binnenkant van de inlegger, zo blijven billetjes droog. Voor de grotere boodschap: het materiaal plakt niet aan de kaka, dus boven de wc houden en klaar.

Tot zover de uitleg op de website http://www.teosec.be

Nu maak ik mij ook wel de bedenking, de echte platte baby-ontlasting, of die er ook zo makkelijk uitgaat.Dit zal enkel door ervaring te ondervinden zijn...

Ik ben van plan om er toch misschien één of twee te bestellen. Kijken wat het juist is, hoe het werkt. En later kan ik er nog zoveel bijkopen als ik wil hé. 'k Zal toch sowieso wegwerpluiers in huis moeten halen, want de oma's die toch regelmatig moeten babaysitten zien dit systeem helemaal niet zitten.

KatrienB   Sympathiek
30 jaar en 1 maand
Mama van :
: 3 jaar en 0 maand,

611 berichten

01/12/2007 om 11:31 citeren

Hoi,
met dit soort heb ik geen ervaring, maar wel met de gewone herbruikbare luiers.Ik werk in een créche en daar hebben we een kindje gehad die zulke luiers droeg en ik moet zeggen, voor ons, de kindervezorgsters was dat echt niet leuk.Dat was ook met zo'n dubbel doekje waar je de kaka dan gewoon in het toilet moest gooien, pfff, was me dat een vuile boel, die kaka hangt dan overal aan de randen.Dat kind haar poepje was de hele tijd vochtig, die had echt altijd kapotte billetjes en we verversten haar al dubbel zoveel als de andere kindjes.Wij hadden echt compassie met dat kindje.Die pampers van een hele dag moesten we dan in een doos steken, en stinken dat dat deed.
Nu, iedereen doet natuurlijk wat hij zelf wil hé, maar ik heb er echt geen zo'n goede ervaringen mee.

Groetjes

2055cc   Nieuw
29 jaar en 9 maand
Mama van :

4 berichten

01/12/2007 om 11:36 citeren

Hoi Katrien,
Bedankt voor de reactie.
De gewone wasbare luiers zijn natuurlijk ook een optie.
Wat is jouw ervaring hier dan mee? En is er misschien een merk waarvan je zegt, 'dit is GOED!!'.
Die gewonen werken met papieren inleggers hé dacht ik?

Groetjes
Caroline

KatrienB   Sympathiek
30 jaar en 1 maand
Mama van :

611 berichten

01/12/2007 om 11:58 citeren

Hoi, weet niet juist welk merk dat dat was. Dat waren ook stoffen inleggers hoor, maar dat absorbeerde niet genoeg, dan had je een dik wit broekje, gewoon katoen, denk ik en daarop een plastieken broekje. En als dat kindje pipi had gedaan stond er in dat plastieken broekje gewoon een plasje, dat kwam door die inleggers en dat broekje.
Het is ook de enige ervaring die ik heb hoor, maar ben er niet zo voor.

Groetjes

2055cc   Nieuw
29 jaar en 9 maand
Mama van :

4 berichten

01/12/2007 om 12:14 citeren

Hm, ik denk dat we het toch over een ander merk hebben. Teosec heeft namelijk geen plastiek broekjes. Alles is in stof. En heb nu ook net gelezen dat een extre papieren inlegger ook geen probleem zou zijn.
tss ... advies aan mijzelf gewoon proberen anders zal ik het nooit weten

KatrienB   Sympathiek
30 jaar en 1 maand
Mama van :

611 berichten

01/12/2007 om 12:19 citeren

ja t'is da, je kunt maar proberen hé, maar ik zweer toch bij wegwerpluiers hoor

Groetjes

Kaat-en-Sofie   Enthousiast
26 jaar en 7 maand
Mama van :
Kaat : 3 jaar en 9 maand,
Ruben : 2 jaar en 3 maand,

1522 berichten

01/12/2007 om 14:42 citeren

Laat alleszinds iets weten! Veel succes nog!

Prinses   Supermama
23 jaar en 10 maand
Mama van :
Winne : 2 jaar en 8 maand,
Jinte : 11 maanden,

8554 berichten

01/12/2007 om 14:47 citeren

hey caroline!
bij www.dreambaby.be kan je die andere luiers vinden met papieren inleggers. zelf hebbe wij voor wegwerpluiers gekoze dus ik heb hier geen ervaring mee. kheb al wel gehoord dat als je volledig wasbare luiers gebruikt je ze best kan weken in een emmer voor je ze in de wasmachine steekt. veel succes!

plaats bericht

1 2   >>