RE: IVF-ICSI hoe lang, hoeveel keer?
@Verose,Een goede vriend van mijn man, heeft vorig jaar een kindje gekregen. En een paar maanden geleden heeft hij verteld dat zijn vriendin opnieuw zwanger is. Mijn man had het er ook eventjes moeilijk mee. Ook omdat het niet lukt bij ons. Die vriend weet dat we aan het proberen zijn, en zei zelf dat hij het aan mijn man verteld heeft met een klein hartje, omdat hij weet dat hij zo graag een kindje wil. Maar ja, we zeiden tegen hem dat we super gelukkig zijn voor hen, ook omdat we weten dat het niet zo gemakkelijk is, en we gunnen het hen echt.
Maar ik versta mijn man wel, dat hij zich zo voelt. In het begin had ik het ook heel moeilijk. Maar door hier steun te zoeken, en ook zelf veel te lezen over de mogelijkheden, en ook al eens de brochure van Sint-Lucas zelf door te nemen, heb ik het beetje per beetje proberen aanvaarden. Mijn man en ik hebben er wel veel over gepraat, maar hij zei altijd van, we zien wel wat de gynea zegt... en ja, hij dacht waarschijnlijk dat ze zou zeggen dat we op een natuurlijke manier nog zouden kunnen zwanger worden... en nu beseft hij het pas dat het niet zo is...
@ Lenie:
Mijn man heeft de brochure doorgenomen, en is idd bang dat ze een deeltje uit zijn teelballen zullen nemen. Als het moet zal hij het doen natuurlijk, maar hij zit wel met schrik. Ik zei hem ook dat we dat wel zullen zien als het zover is, dat dat misschien niet nodig zal zijn. En ja, als het moet, dat we erdoor moeten he... ik zal ook behandelingen moeten ondergaan, en ik ben er ook allemaal niet zo zot van...
Ik zal blij zijn als het 5 oktober is, dat we alles eens kunnen bespreken, en hopelijk kunnen we dan snel beginnen met de onderzoeken!
Veel succes trouwens vandaag he Lenie! We duimen allemaal voor je hoor!
December 2011: pilstop
R1:28d, R2: 29d, R3: 28d, R4: 30d, R5: 27d, R6: 32d, R7: 37d, R8: 37d, R9: 35d, R10: 28, R11: 28,
R12: 1e poging icsi (januari 2013): 13 eitjes, 3 bevrucht, TP van 8-cellige embryo: negatief, geen cryo'tjes,
R13: 2e poging icsi (maart 2013): 9 eitjes, 4 bevrucht, TP van 8-cellige embryo: zwanger!! geen cryo'tjes
- 29/03/2013: BN: we zijn zwanger!! Hcg: 192
- 8/04/2013: eerste controle echo: prutske zit op de goeie plaats;
vruchtzakje en dooier zichtbaar; alles ziet er goed uit!
- 22/04/2013: bloedafname huisarts (wegens buikvirus):
hcg was zeer goed doorgestegen
-29/04/2013: 2e echo (8 weken): alles zag er goed uit: hartje gezien!
---------------------------------------------------------------------
- 27/05/2013: 3e echo (12 weken)
Nu hopen dat ons prutske zich goed vastklampt!