kosten bevalling

41 berichten • oprichter : dessi

dessi
dessi
dag dames een klein vraagje ivm de kosten van de bevalling!! ik ga in oostende bevallen. mijn hospitalisatieverzekering heb ik te laat afgesloten en resultaat ze betalen niets van mijn zwangerschap!! niets aan te doen maar nu vraag ik me af of iemand weet hoeveel het me zou kosten voor een 1persoonskamer zonder die verzekering!! (natuurlijk heb ik wel een ziekenkas, de bond moyson) ik heb al bedragen gehoord die oplopen tot 1500 euro dusja zou dit dan toch graag op voorhand weten hé!! denk dat ik hoe dan ook een 1persoonskamer ga nemen!!groetjes
-ilse-
Gepassioneerd

(28 jaar, • 2839 berichten)

Ghoh, ik heb een rekening gehad van 2800euro, maar da was het totaal van mijn 1persoonskamer na de bevalling en de 2persoons kamer voor de bevalling waar ik ter observatie heb gelegen. Ik denk zelfs dat daar kosten in zaten van de 2weken die mijn zoontje bij de prematuurkes heeft gelegen. Ben bij dkv, dus heb zelf maar 20euro moeten betalen (de huur van de frigo noemt men da )
Xanaatje
Gepassioneerd

(26 jaar, • 26402 berichten)

Ik had telkens een bedrag rond de 1000 euro die ik 'zelf' moest betalen. Wel beide zonder epidurale en voor maar 3 dagen ZH. Maar de verzekering van mijn man dekt ook zijn partner en kinderen. Uiteindelijk maar rond de 50 euro moeten betalen.
dessi
dessi
ja dat is wel leuk als je het uiteindelijk niet zelf moet betalen!! maar ja ik ga dat dus wel zelf moeten betalen dus daarom dat ik toch wat op voorhand wil weten want 2800euro daar zou ik toch niet mee lachen
Xanaatje
Gepassioneerd

(26 jaar, • 26402 berichten)

Mocht de rekening te hoog zijn kan je eventueel vragen om het in stukken te betalen eh. Ik denk wel dat dat al mogelijk is in elk ziekenhuis.
Blabsie
Gepassioneerd

(28 jaar, • 23159 berichten)

Ik geloof dat het bij mij rond de 1400 lag, alles inbegrepen. Heb zelf 46 euro moeten betalen. Geen idee waarvoor, 'k ging er niet over zagen. Dat was voor 5 dagen, inleiding, epi en doktersbezoeken (die komen om de 2 dagen eens piepen of alles ok is).
dessi
dessi
@blabsie was dat voor een 1persoonskamer? en met of zonder hospitalisatieverzekering? groetjes
Sawa10
Gepassioneerd

(29 jaar, • 12264 berichten)

@dessi gewoon eens navragen in het ziekenhuis zou ik zeggen die zouden je de exacte kosten kunnen zeggen voor de kamers ik ben thuisbevallen en omdat ik geen hospitalisatie had heb ik ook iets meer moeten betalen aan de vroedvrouw maar ik was er voor nog geen 200 euro vanaf eigenlijk.. maar ik zou gewoon eens informeren naar de tarieven in het ziekenhuis die moeten je alles piekfijn kunnen uitleggen en dan ben je zeker van je kosten min of meer he..
Blabsie
Gepassioneerd

@dessi gewoon eens navragen in het ziekenhuis zou ik zeggen die zouden je de exacte kosten kunnen zeggen voor de kamers ik ben thuisbevallen en omdat ik geen hospitalisatie had heb ik ook iets meer moeten betalen aan de vroedvrouw maar ik was er voor nog geen 200 euro vanaf eigenlijk.. maar ik zou gewoon eens informeren naar de tarieven in het ziekenhuis die moeten je alles piekfijn kunnen uitleggen en dan ben je zeker van je kosten min of meer he..
Ik heb op mijn factuur gezien dat het vooral de doktershonoraria zijn die ferm oplopen. Elke dag de KA die ff komt kijken of je ok bent. De gyn is bij mij ook 3 keer langs geweest. En in principe zou er nog een kinesist ook moeten geweest zijn, maar die heb ik niet gezien. En die tarieven zijn hoog als je een eenpersoonskamer neemt.
Blabsie
Gepassioneerd

@blabsie was dat voor een 1persoonskamer? en met of zonder hospitalisatieverzekering?groetjes
1 persoons (geen luxekamer). En met hospi, eh. Daarom dat ik zelf maar 46 heb moeten betalen. Ik heb dkv. Hoe lang heb je je hospiverzekering al ?

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Tandjes poetsen. Maak jij er echt werk van?
Ontdek de foto's van de Baby leden