Lage buikpijn en drukkende pijn schaambeen

25 berichten • oprichter : mAmAvanYLIZE

mAmAvanYLIZE
Beginner

(28 jaar, DUFFEL • 12 berichten)

Hej, Ik ben momenteel 5 weken zwanger waarvan ik het 4 dagen weet. Al vorige week kreeg ik lage buikpijn zonder te weten dat ik zwanger was dus ik dacht het gewoon mijn maandstonden waren die gingen doorkomen. Maar het bleek dat ik zwanger was en de buikpijn heel laag blijft aanhouden ook het drukkend gevoel op mijn schaambeen. Bij sommige komt dit ook later voor door het uitzetten van de baarmoeder maar ja op 5 weken betwijfel ik het. Nog geen bloeverlies gehad wel veel witverlies en af en toe lage rugpijn. Heeft iemand dit ook gehad of komt dit bekend voor. Alvast bedankt Mvg pumagirl
LISELOTS75593
Beginner

(30 jaar, DRONGEN • 1 bericht)

Hey Toen ik net zwanger was had ik ook enorm last van lage buik- en rugpijn (vanaf 4-5 weken). Het gevoel dat je elk moment je regels kunt krijgen, maar nog iets erger. Tot bijna 4 maanden zwangerschap heb ik buikpijn gehad, nadien ging het vanzelf over.
Vlienie
Bevestigd

(32 jaar, GITS • 1774 berichten)

Hoi, in het begin van mijn zwangerschap heb ik nooit last gehad van lage buikpijn. Nu ben ik 25 weken zwanger en heb deze week 2 maal lage buikpijn gehad. Ik kan het niet echt verwoorden hoe het aanvoelt, soms voelt het aan als krampen en soms is het gewoon pijn. Na een tijdje gaat dit spontaan over. Ik weet niet of dit oefenweeen zijn. Ik heb al gelezen dat je dit kan vergelijken met je harde buiken, dus dat je buik zo hard komt als een leren voetbal. Maar mijn buik was helemaal niet hard. Daarom sta ik in twijfel of dit nu oefenweeen zijn of iets anders. Kan iemand mij hiermee helpen? Want ik weet niet hoe oefenweeen zich voordoen. Kan iemand mij hier wat meer uitleg ronde geven? Vele groetjes Vlienie
admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74321 berichten)

Hoi, Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook heel veel buikkramp gehad, het leek verdacht veel op menstruatiepijn, ik ben daardoor heel bang en onzeker geweest. Ik kan natuurlijk jouw situatie niet beoordelen, maar veelal is dit echt het oprekken van je barmoeder. Ondanks zo'n prille zwangerschap gebeurt er al heel veel in je lichaam. Je banden waar ja baarmoeder aan ophangt moeten ook mee gaan rekken, dit gebeurt onder invloed van hormonen. Probeer het gewoon als positief te ervaren, ook al maakt het je in deze beginweken erg onzeker. Een warme kruik en veel rust helpen enorm goed, neem het ervan en geeft er aan toe. Ik wens je een goede zwangerschap toe!
Mariska-Xenia-Julie
Gepassioneerd

(30 jaar, • 4345 berichten)

Hey, Ik heb dit ook gehad toen ik zo een 5 weken zwanger was! Leek idd op menstruatiepijn. Wist toen ook nog ni dat ik zwanger was tot een paar dagen later. Heb op 6 weken wel een bloeding gehad gedurende twee weken... Bleek een wondje te zijn aan de buitenkant van mijn baarmoeder. Was even toch ongerust, maar eenmaal ze de oorzaak hadden gevonden, was ik er gerust in. Had toen ook het hartje zien kloppen. Ben toen elke week naar de gyn geweest. Heb mijn kapoentje dus al gezien toen ik 5, 6 en 7 weken zwanger was... Was het enigste leuke er aan!
Els2806
Bevestigd

(34 jaar, • 1015 berichten)

De eerste paar weken heb ik ook heel veel krampen gehad, idd net ongikrampen. De dag voor ik positief teste zat ik nog te huilen omdat ik zo zeker was dat mijn regels toch nog zouden doorkomen. gelukkig niet dus
admina69541
Gepassioneerd

hoi,ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en heb juist nog een bevestiging gekregen van mijn huisdokter. ook zoals jullie heb ik last van buikpijn,erger dan menstruatiepijn... Ik heb gisteren aan mijn huisdokter gevraagd of dit normaal was en hij zei me dat dat niet normaal is dat zwanger zijn geen ziekte is en dat het belangrijkste is dat ik nu weet dat ik zwanger kan worden. ook zei hij dat er evenveel goede zwangerschappen waren dan miskramen. Hierbij voel ik mij dus helemaal niet goed...
mamelotje
Beginner

(30 jaar, TIELT • 9 berichten)

Hoi, ik heb ook last van pijn in mijn onderbuik. Ik weet eigenlijk niet of ik mij er zorgen over moet maken. De dokter zegt wel dat zwanger zijn geen ziekte is, maar toch ervaar ik het wel een beetje zo. Ik heb buikpijn die erger wordt als ik eet. Dan krijg ik krampen. ik heb hoofdpijn en ben misselijk en daarbovenop nog moe ook. Ik denk dat ik nog een beetje moet leren omgaan met mijn kwaaltjes. Een beetje zoeken, wanneer, waar, hoe ik me het best voel...
admina69541
Gepassioneerd

ja inderdaad.Moe ben ik ook,bij de minste inspanning ben ik buiten adem.. Maar daar zei de dokter dan weer wel van dat dat normaal is.En ik moet enorm veel plassen op een dag.Dit zou allemaal normaal zijn. Maar voor die buikpijn heb ik dan weer wel schrik.
Aniya
Gepassioneerd

(28 jaar, • 5021 berichten)

hallo!! De gynae in het ziekenhuis heeft me redelijk wat uitleg gegeven over mogelijke krampen tijden een zwangerschap; zal kort en bondig proberen te samenvatten wat hij zei :) In het begin van de zwangerschap zit de baarmoeder onder uw schaambeen, uw schaambeen komt iets naar voen.Meestal voelen vrouwen hier nochtans niks van. Hij zei dat de krampen die vaak rond de 5w voorkomen de "gewoonte" van je lichaam is om op dat moment uw regels te hebben. Dit komt omdat de hormoonniveau's op dat moment soms nog niet helemaal hoog genoeg zijn om menstruatiesymptomen te onderdrukken. Bandenpijn komt normaal pas op vanaf ong 18w zwangerschap, datt komt omdat uw baarmoeder dan tot aan uw navel komt, even op die hoogte blijft en je dus meer langs opzij en omlaag "groeit".Pas vanaf ong 25 weken wordt de druk op de banden iets minder. Door d ehoogte van uw baarmoeder tss 18-25w worden die banden onder druk gezet. Hoe gespierder een vrouw is, hoe meer waarschijnlijk het is dat ze ervan last heeft. Hij zei dat deze pijn zelfs zo ondragelijk kan zijn dat ze soms denken aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.... (Ik heb dit op dit moment voor, heb juist 3dagen in het ziekenhuis gelegen, 1dag op spoed om erachter te komen wat er was en dan nog eens 2 dagen in observatie....ze dachten aan een appendicitis...moet nu nog een week plat in m'n bed liggen. Kan niet stappen of zitten ) De gynae legde uit dat de pijn erger wordt met de beweging van uw bekken....rustig aan doen en niet teveel bewegen en rechtstaan is dus belangrijk. Hij zei "zit waar je kan zitten en lig waar je kan liggen" Dan zijn er natuurlijk nog harde buiken, dit zijn idd de oefenweeen.... hoop dat jullie iets aan de uitleg hebben Lisa

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Petites annonces MyKidi
Wedstrijd
Producttest
Enquetes
Het eerste verjaardagsfeestje: