ontslagen wegens zwangerschap

12 berichten • oprichter : admina69541

admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74321 berichten)

ik vertel mijn colega die ik vertrouw dat ik zwanger ben en dat ik eerst naar de gyni wil voor ik het mijn baas vertel. Eén dag erna krijg ik mijn ontslag! Toevallig hé! volgens de vakbond kan ik niets doen want ik had het niet officieel gemeld. Nu zit ik hier zonder werk en niemand wil een zwangere vrouw aannemen. financieel moet ik nu veel laten. al geluk dat ik een goede lieve man heb. xxx leenepoes
Sasje25
Bevestigd

(29 jaar, • 1418 berichten)

ik vertel mijn colega die ik vertrouw dat ik zwanger ben en dat ik eerst naar de gyni wil voor ik het mijn baas vertel. Eén dag erna krijg ik mijn ontslag! Toevallig hé! volgens de vakbond kan ik niets doen want ik had het niet officieel gemeld. Nu zit ik hier zonder werk en niemand wil een zwangere vrouw aannemen. financieel moet ik nu veel laten. al geluk dat ik een goede lieve man heb. xxx leenepoes
dat is een spijtige zaak. ik zelf zou zeker wachten tot 12 weken zwangerschap om het te zeggen. hopelijk vind je ergens toch nog werk
Petra-ke
Petra-ke
Hoi Leen, Ik zou ook proberen om werk te zoeken, en dan achteraf pas zeggen... Je hebt tot 3 maanden de tijd om je werkgever op de hoogte te brengen... Succes ermee! Groetjes, Petra
admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74321 berichten)

ikzelf was een paar weken zwanger toen ik op mijn nieuw werk begon. Op 12 weken zwangerschap heb ik het uiteindelijk verteld (met doktersbriefje) en ze hebben het goed opgenomen.. Spijtig, want ik ben hier eerlijk gezegd niet graag. Ondertussen ben ik niet echt actief op zoek, ga dat in januari doen, maar ik krijg geregeld telefoon van bedrijven/interims die mij willen voorstellen aan bedrijven! Ik zeg hun altijd eerlijk dat het mag, maar dat ik zwanger ben! Ze apprecieren dit wel! Nu moest ik gisteren gaan solliciteren in een bedrijf waar ze niet moeilijk deden rond de zwangerschap... ik zou toch niet wanhopen
Anneke9700
Beginner

(31 jaar, EINE • 35 berichten)

Dag Leen, Ik heb net hetzelfde meegemaakt, ik ging naar de dokter omdat ik dacht dat ik zwanger was, had bloed getrokken. De dag erna mocht ik bellen voor de uitslag, was dus wel degelijk zwanger. Ik ging het melden op mijn werk, want vanaf dan ben je beschermd tegen ontslag en voor ik het kon vertellen, zeiden ze me doodleuk dat ik ontslagen was. Ik zit nu ook heel de tijd thuis en kan ook nergens werk vinden.
Maamaa
Gepassioneerd

(25 jaar, • 2502 berichten)

Dag Leen,Ik heb net hetzelfde meegemaakt, ik ging naar de dokter omdat ik dacht dat ik zwanger was, had bloed getrokken. De dag erna mocht ik bellen voor de uitslag, was dus wel degelijk zwanger.Ik ging het melden op mijn werk, want vanaf dan ben je beschermd tegen ontslag en voor ik het kon vertellen, zeiden ze me doodleuk dat ik ontslagen was. Ik zit nu ook heel de tijd thuis en kan ook nergens werk vinden.
Normaal mag dat toch niet ?! Nu ja ik heb mijn baas op de hoogte gebracht met een brief van de dokter waarvan ik nog een dubbel thuis heb.. Kan je ook geen interimjob doen ? Tijdelijk zodat je toch een inkomen hebt ! ?
MietenAndy
Gepassioneerd

(30 jaar, • 16629 berichten)

Nu gaan solliciteren en pas als je bent aangenomen zeggen dat je zwanger bent, wat een advies!? Ten eerste vind ik dat ontzettend laag! Je krijgt een job van een nieuwe werkgever en je gaat die efkes gaan beliegen. Dat vind ik dus vrij respectloos! Eerlijk duurt het langst hé... Je start dan niet echt goed. 'k Denk niet dat je daarmee het vertrouwen van een nieuwe werkgever kan winnen. Bovendien: je start altijd met 6 maanden proefperiode. Tijdens die proefperiode kunnen ze u binnen de week ontslagen zonder opgave van reden. Als ik werkgever was en een nieuwe werknemer zou gedaan hebben alsof ze niet zwanger was op het moment van aanwerving, zou ik ze zeker onmiddellijk ontslaan! Meer kans nog dat ik haar aanwerf als ze wel eerlijk is, al is die kans ook erg klein... Je zit in een moeilijke situatie. Ik vrees dat je gewoon even zal moeten stempelen. Welke reden hebben ze opgegeven voor je ontslag! 't Is erg dat je tegenwoordig niemand meer kan vertrouwen. Echt laag wat die collega gedaan heeft...
MietenAndy
Gepassioneerd

(30 jaar, • 16629 berichten)

Dag Leen,Ik heb net hetzelfde meegemaakt, ik ging naar de dokter omdat ik dacht dat ik zwanger was, had bloed getrokken. De dag erna mocht ik bellen voor de uitslag, was dus wel degelijk zwanger.Ik ging het melden op mijn werk, want vanaf dan ben je beschermd tegen ontslag en voor ik het kon vertellen, zeiden ze me doodleuk dat ik ontslagen was. Ik zit nu ook heel de tijd thuis en kan ook nergens werk vinden.
Normaal mag dat toch niet ?! Nu ja ik heb mijn baas op de hoogte gebracht met een brief van de dokter waarvan ik nog een dubbel thuis heb..Kan je ook geen interimjob doen ? Tijdelijk zodat je toch een inkomen hebt ! ?
Dat vind ik nu eens een heel goede tip!!! Dan heb je de komende maanden alleszins nog een inkomen en voor een tijdelijke job is het normaal geen probleem dat je zwanger bent...
Anneke9700
Beginner

(31 jaar, EINE • 35 berichten)

ja, daar heb ik ook al gedacht. Ik heb alle interimbureau's afgegaan voor iets tijdelijks maar de tijd van het jaar is niet ideaal. Vakantie en dan geven ze natuurlijk de voorkeur aan jobstudenten. Langs de ene kant ben ik wel blij dat ik thuis ben want ik heb al veel last gehad van de zwangerschap. Eerst misselijk als iets en nu moet ik vooral rusten. Maarja ik en rusten dat gaat niet samen. ik zal zien als ik de volgende keer op controle ga hoe het zit en dan is de vakantie voorbij en mss kan ik dan iets tijdelijks doen.
Tine_en_Toontje
Tine_en_Toontje
Om jullie op te beuren : ik heb een vaste job gevonden tijdens mijn zwangerschap! En ik had het wel degelijk verteld!

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Petites annonces MyKidi
Wedstrijd
Producttest
Enquetes
Zou jij een eicel doneren aan een onbekende?