Ovulatietest na de pil meteen positief

16 berichten • oprichter : PennyDS

PennyDS
Beginner

(26 jaar, ZOTTEGEM • 8 berichten)

Liefste mama's en mama's in spé, (misschien ook wel papa's...) Ik ben niet alleen nieuw hier, maar ook helemaal nieuw in de ik-wil-een-kindje-wereld... Met mijn 26 jaar, kan ik eerlijk zeggen dat ik al lange tijd klaar was om deze stap te zetten, maar ik wou altijd eerst mijn leven 'helemaal' op orde hebben. Dat is nu dus het geval! Ik heb een super relatie dankzij mijn prachtige vriend, we hebben een gezellige thuis van ons huis gemaakt, we hebben twee ongelooflijk mooie en lieve poezen, we hebben allebei vast werk,... dus we beslisten vorige maand dat het tijd was om met de pil te stoppen! Ik heb zelf een eigen kinderopvang gehad dus wat kinderen betreft ben ik op de hoogte maar nu was ik ongelooflijk nieuwsgierig naar hoe alles in z'n werk gaat omtrent de vruchtbaarheid en de zwangerschap zelf... Ik ben dus aan het google'n geslagen! Ik vond overal positieve reacties over de Clearblue ovulatietesten, en heb die dan ook gekocht. Het plan was om van zodra ik mijn allereerste maandstonden had gekregen, na een weekje ofzo de testen te beginnen gebruiken. Zoals ik zei, ben ik nog maar pas een maandje met de pil gestopt en heb ik uiteraard nog geen maandstonden gekregen, maar ik las overal dat vrouwen ook wel voelen aan hun lichaam en merken aan hun afscheiding (al klinkt het een beetje vies) wanneer zij ovuleren.. Nu had ik gisteren daardoor het gevoel dat ik moest testen, maar beslisten we te wachten tot deze morgen. Ik testte van zodra ik opstond en, echt waar, ik had een smiley! Nu vraag ik me wel ongelooflijk hard af of ik dit mag geloven... Is er toevallig iemand van jullie die hiermee wat ervaring heeft? Van zichzelf, van vriendinnen,...? Heeeel erg bedankt alvast aan degenen die willen reageren :-D Knuffel
Wunderfraulein
Bevestigd

(27 jaar, HAM • 2117 berichten)

Hey PennyDS,

Wat fijn van het smiley-nieuws :-) Dit kan inderdaad echt wel waar zijn, ik had na het stoppen met de pil ook direct een normale cyclus. Wel een iets langere dan met de pil (34 dagen). Wij gebruiken tot nu toe geen ovulatietesten, ik hoop zo niet te veel druk op mezelf te leggen. Geniet van deze kindjes-maken periode, het kan zo mooi zijn 

PennyDS
Beginner

Hey PennyDS,

Wat fijn van het smiley-nieuws :-) Dit kan inderdaad echt wel waar zijn, ik had na het stoppen met de pil ook direct een normale cyclus. Wel een iets langere dan met de pil (34 dagen). Wij gebruiken tot nu toe geen ovulatietesten, ik hoop zo niet te veel druk op mezelf te leggen. Geniet van deze kindjes-maken periode, het kan zo mooi zijn 

Hey Wunderfraulein!

Wat leuk om antwoord te krijgen, ik ben ook heel blij dat je zegt dat het kàn, al besef ik natuurlijk dat deze smiley niet wil zeggen dat ik meteen zwanger zal worden maar ik kijk er wel naar uit om nu écht te beginnen proberen, hiervoor was het nog een beetje gokken of de pil reeds uit m'n lichaam was..

Ik begrijp dat je het zonder testen wil doen, en ik hoop - en duim - voor jullie dat het snel zal lukken :-D

Wij zullen zeker genieten, dit geldt voor jullie ook!

Wunderfraulein
Bevestigd

Hey PennyDS,

Dan ga je nu een spannende 2 weken tegemoet naar afwachting van je menstruatie :-) Hopelijk heb je prijs.

Ik ben momenteel 1 dag over tijd dus over enkele dagen kan ik misschien een test doen :-)

PennyDS
Beginner

Hey PennyDS,

Dan ga je nu een spannende 2 weken tegemoet naar afwachting van je menstruatie :-) Hopelijk heb je prijs.

Ik ben momenteel 1 dag over tijd dus over enkele dagen kan ik misschien een test doen :-)

Hey Wunderfraulein!

Ik deed gisteren en vandaag in totaal 7 testen en zij waren állemaal positief! CB zei gisteren 2-3wkn en vandaag zei hij 3+.. ik heb dus morgen een afspraak bij de dokter!

Ik hoop dat jij evenveel geluk hebt!!!!!! :-D

Wunderfraulein
Bevestigd

Hey!

Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en ze is positief! :-D Ik zit echt op een wolkje voor het moment 

PennyDS
Beginner

Hey!

Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en ze is positief! :-D Ik zit echt op een wolkje voor het moment 

Whaaaattt!! Super!! We delen hetzelfde wolkje denk ik dan :-D

Deed je er eentje van CB? Zoja, hoelang gaf hij aan?

PROFICIAAATTT !!

Wunderfraulein
Bevestigd

Nee, ik had er eentje van Sensitest gekocht. Kan je alleen maar op zien of je zwanger bent of niet, maar niet voor hoelang. Ik heb mijn laatste menstruatie gehad op 25 juni, dus normaal gezien ben ik 5 weken zwanger. Woensdag naar de huisarts :-D

Superleuk om het wolkje te delen! 

PennyDS
Beginner

Nee, ik had er eentje van Sensitest gekocht. Kan je alleen maar op zien of je zwanger bent of niet, maar niet voor hoelang. Ik heb mijn laatste menstruatie gehad op 25 juni, dus normaal gezien ben ik 5 weken zwanger. Woensdag naar de huisarts :-D

Superleuk om het wolkje te delen! 

Ahh oke! Wanneer heb jij dan nu een afspraak bij de dokter?

Daar ben ik helemaal niet in thuis, ik las dat een echo pas op 10 wkn gebeurt maar ik kan niet weten wanneer ik 10 wkn ver ben aangezien ik nooit maandstonden heb gekregen hiervoor.. na mijn pilstop werd ik blijkbaar meteen zwanger........

En indd leuk een wolkje te delen ;-)

Wunderfraulein
Bevestigd

Ik heb eerlijk gezegd nog geen gynaecoloog. Nooit eerder nodig gehad, ik heb m'n uitstrijkje enzo altijd bij de huisarts laten doen. Ik hoop dat mijn huisarts me een goede gynaecoloog kan aanwijzen en anders ga ik zelf wat rond speuren. Je kan misschien vragen aan moeder/zus/vriendin over hun ervaring met hun gynaecoloog. :-)

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Te snel rijden met baby in de auto?
Ontdek de foto's van de Baby leden