slaapritme op 10 maanden

10 berichten • oprichter : Mamakaren

Mamakaren
Actief

(34 jaar, OLEN • 217 berichten)

Hallo, Ik ben nieuwsgierig om te horen hoeveel andere babies van 10 maanden slapen. Lore slaapt 's nachts ongeveer 12 uren (soms iets minder). Ze gaat al in bed om 18.30u-19u en is wakker rond 6u-6.30u (dit moet zo als we gaan werken). Tijdens de voormiddag slaapt ze nog eens drie kwartier en tijdens de namdidag nog eens anderhalf tot 2 uur. In totaal slaapt ze dus 13u-14u. Ik vraag me soms af of dit voldoende is, want ze is soms echt wel doodmoe en dan wil ze toch niet slapen. Een kleintje met temperament zegt de OM en dat is de reden dat ze niet zo geweldig slaapt (inslapen kan soms een uur duren en we moeten haar 's nachts toch zo'n 3 keer opnieuw in slaap sussen). Groetjes, Karen
lauraenseppe
Actief

(30 jaar, HEMIKSEM • 454 berichten)

ons laura gaat normaal 's avonds rond half 8 slapen en heeft lange tijd tot 7u half acht doorgeslapen maar de laatste tijd wordt ze rond 6u al wakker ze is dan nog moe maar ik krijg haar niet meer in slaap in haar bedje, daarom leg ik ze dan nog even bij mij en dan slaapt ze wel verder (ik weet dat dat eigenlijk niet zo goed is maar ja, we zijn alletwee nog zo moe dan en het is toch zo gezellig he) ik denk dat het komt omdat er weer tandjes doorkomen en hoop dat ze eens die erdoor zijn weer wa langer slaapt. rond 10u slaapt ze ook nog 3 kwartier en 's middags slaapt ze ong 2uurtjes. rond 6u is ze eigenlijk heel moe maar dan wil ze om de een of andere reden niet slapen dus vechten we maar tot half acht he. meestal slaapt ze direct in als we haar in haar bedje leggen en als ze in de loop van de nacht wakker wordt valt ze ook snel terug in slaap als ze haar tutje terug heeft. tis eigenlijk echt een braveke groetjes
ANNS11101
Beginner

(40 jaar, BORSBEKE • 3 berichten)

Hoi, Onze dochter is nu bijna 9 maanden en slaapt als een roosje 's nachts, van +- 19.00 u slaapt ze tot soms 7 à 8 u 's morgens . Als we in de week gaan werken moet ik haar wel altijd wakker maken . Normaal slaapt ze 's morgens en 's namiddags ook nog een uurtje of anderhalf uurtje . Als ze naar de creche moet dan slaapt ze heel weinig in de dag,met als gevolg dat ze 's avonds doodmoe is natuurlijk, maar dan slaapt ze eens zo goed 's nachts :-) . Enkel als ze ziek is dan heeft ze wel onrustige nachten en weent ze af en toe voor haar tut . Maar dat is niet abnormaal denk ik. Nu, hoe ouder ze worden hoe minder slaap ze nodig hebben hoor . Ik denk als ze 's morgens en 's namiddags nog een dutje doen en 12 u 's nachts slapen dat ze dan heel goe bezig zijn en zeker niet te weinig is . Groetjes !
admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74321 berichten)

Ik denk wel dat je ritme ok is hoor. Lauren is net 10 maanden geworden, en slaapt 's nachts 12 u aan een stuk. In de voormiddag 1.5 tot 2 uur en in de namiddag nog is. Het kan zelfs zijn dat ze 's avonds rond 18u tijdens het spelen in haar box nog is in slaap valt. Dat is dan maar voor een half uurtje, tot 3 kwartier. Ze gaat dan om 20u30 terug slapen, valt na een kwartiertje in slaap en is om 8u30,9u terug wakker.
admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74321 berichten)

Onze dochter is nu bijna een jaar. Ze gaat 's avonds rond half acht- acht uur slapen tot 's morgens zeven uur, soms maar tot half zeven. In de voormiddag een dutje van half tien tot elf. 's Namiddags een dutje van half twee tot half vier. Voor de rest van de dag speelt ze dan heel actief. Ze stapt ook al heel goed rond, dus dat is weervermoeiender.
Fox
Bevestigd

(37 jaar, • 594 berichten)

Amai jullie kindjes slapen precies wel lang! Ons ventje gaat pas om 20h30 slapen. Tot 6h30 à 7h. Overdag slaapt hij misschien 2h in totaal. Hij is voor de rest altijd bezig. Op zijn speelmat of in zijn park, hij is altijd met 't één of 't ander aan 't prutsen. 's Avonds is hij meestal ook nog met iets aan 't spelen. 't Is niet dat hij in slaap is gevallen of echt moe is dat ik hem in zijn bed steek. Gewoon omdat ik vind dat 20h30 echt wel laat genoeg is voor zo een kleine. Als ik hem dan in zijn bed stop, ligt hij 5 minuten later meestal al te slapen. 't Gebeurt dat ik 's nachts wel nog eens opsta maar dat is dan gewoon voor zijn tut te geven en dan slaapt hij direct weer verder.
sandraenjohnny
Beginner

(31 jaar, EKEREN • 4 berichten)

Hallo, Amélie is nu 10 maanden, maar maakt er lange dagen van... ’s Morgens is ze rond 9u wakker tot elf uur, half twaalf Daarna slaapt ze gemiddeld twee uurtjes, soms maar 1 Rond 17uur leg ik haar dan een uurtje terug in bed. Rond 18.30 krijgt ze dan fruit, 19.30-20.00 een badje en dan kan ze gemakkelijk wakker blijven tot 22.30-23.00 Overdag valt ze heel gemakkelijk in slaap, maar ’s avonds moet ik echt wachten tot ze doodmoe is. Anders brult ze heel het appartement bij elkaar en legt ze zich in de moeilijkste houdingen om zich toch maar wakker te houden. Soms denk ik om ze ’s morgens vroeger wakker te maken, maar als ik dan zie hoe lekker ze ligt te slapen, krijg ik het niet over mjn hart We krijgen er door die wisselslaapjes overdag ook niet echt structuur in. En nu? Groetjes
Boswandelaar
Actief

(36 jaar, KALKEN • 121 berichten)

Onze dochter is ook 10 maand. We hebben nu echt wel een schat als het op slapen aankomt maar we hebben ook andere tijden meegemaakt. Ik denk dat het belangrijk is dat je op een gegeven moment en zeker 's avonds moet beslissen en nu moet ze slapen... Wij hebben dat op een gegeven moment ook gedaan. En haar gewoon laten wenen. In het begin kon ze tot een uur wenen. Maar uiteindelijk viel ze als een roosje in slaap. Het is echt tandenbijten en je hart breekt maar ik ben ervan overtuigd dat het echt helpt. Na een paar dagen of weken is ze het gewoon en slaapt ze direct. Laurenceke krijgt een laatste flesje rond 19u en tegen 20u zit ze in haar bed. 's Ochtends moeten we haar meestal wakkermaken als wij moeten gaan werken...
Debbie23
Bevestigd

(31 jaar, KLUIZEN • 2493 berichten)

Ons Hanne slaapt over het algemeen ook wel goed (momenteel), het is ook al anders geweest. Zij is nu 9.5 maanden. Ze slaapt van s avonds 20h30 tot s morgens 7h - 7h30 ongeveer. Soms iets vroeger. We moeten af en toe wel opstaan s nachts voor haar tutje, maar momenteel niet. Overdag slaapt ze 's morgens een 1.5 uurtje ongeveer, 's middags ook, en in de vooravond ook nog eens. Meestal moeten we haar dan rond 20h wakker maken voor haar fles, kort daarna slaapt ze al terug. Ze gaat graag slapen, je legt die erin, en die slaapt direct. Hopelijk blijft het zo...
KnuffelMama
KnuffelMama
Hier ook meeste nachten van ongeveer 12 uurtjes, tussen 18u en 21u in bed en slaapt tot 7u ongeveer. In de voormiddag slaapt hij in de draagdoek op mijn rug, dat kan een dik uur zijn en soms maar een 10 min. En meestal slaapt hij 's middags in zijn bedje van 12u tot 15u. Soms korter of soms gewoon ook in de draagdoek als hij niet alleen wil zijn. Patricia, ik zou me geen zorgen over dat samen slapen, is enkel maar goed

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Petites annonces MyKidi
Wedstrijd
Producttest
Enquetes
Verander jij je reisplannen nu je een baby hebt of zwanger bent?