Een open vraag van een gevoelige papa. Vanaf hoe oud is jullie kind spontaan met je beginnen knuffelen? Ons zoontje is nu achttien maanden en hij kruipt enkel tegen ons aan wanneer hij zich moe of ziekjes voelt. Hij heeft een zeer moeilijke geboorte gehad (spoedkeizersnede na twintig uren arbeid, meconium ingeademd en via mug naar UZ LEUVEN), waarbij wij hem de eerste uren / dagen enkel op intensive care neonatologie door de conveuse mochten aanraken met handschoenen aan. Daarna mochten we hem enkel oppakken om te voeden, maar dan nog met ganse steriele outfit en beademingsapparatuur in de weg. Zou dit van invloed kunnen zijn op zijn emotionele ontwikkeling nu? Ik hoor vaak ouders praten over hoe zalig genieten die knuffelmomenten met hun baby zijn, maar zelf lijk ik dat (nog) niet te ervaren bij mijn zoontje. Hij heeft de eerste maanden elke dag kolieken gehad en wil nu zo snel mogelijk van schoot of de arm om de wereld te verkennen... Verder lijkt hij zich gewoon te ontwikkelen. Hij kan al van 15 maanden stappen, is goedlachs, speels, klautert overal op, wil voortdurend opgepakt worden (om lampen aan en uit te doen of auto's te gaan kijken ipv te knuffelen), kan al een tiental woordjes en weent ook heel hard als we hem ergens vreemd achterlaten (crèche, grootouders, oppas). Ergens hoop ik gewoon op bevestiging dat alles goed komt....

Message édité le 11/08/2017 17:36:29 par Babba