Zwanger worden, hoe lukt dat?

Alles weten over mijn zwangerschap

Alles weten over debevalling

Me bezighouden met mijn baby

Me bezighouden met mijn kind

zonder inkomen

38 berichten • oprichter : Katleen-tje

Katleen-tje

Katleen-tje

Hallo! Ik kom juist van de VDAB en 'k ben helemaal over mijn toeren "Geen kinderopvang is geen excuus om te gaan werken juffrouw" Ik heb heel duidelijk de boodschap gekregen dat mijn uitkering aan een zijden draadje hangt en eind augustus moet ik een oplossing hebben. Ik zou terug willen gaan studeren, maar ik kreeg ook te horen dat ik niet moet op de kap van de samenleving moet blijven leven en dat met mijn verleden ik ni zal slagen in een opleiding Maar ik wil een voorbeeld zijn voor mijn zoontje later! Een mama MET een diploma, die zich ni liet afschrikken omdat ze niet in een 'standaard situatie' zat. En zo heb ik ook iets waar ik altijd op kan terugvallen, een zekerheid. En ik wil eindelijk eens uit dit "ik kom juist rond of net niet" gedoe geraken! Als ik 3 jaar mag studeren 'op kap van de maatschappij' is de kans groot dat ik nooit nog beroep zal moeten doen op de maatschappij. Terwijl dit wel het geval zal zijn als het blijft zoals het nu is. Want de flutjobkes die ik mag doen, hou ik nooit langer dan een half jaar vol en zo ben ik elk jaar wel een paar maanden werkloos. Ach ja, ik zal het wel weer niet snappen zeker? 'k Ben echt onderuit gehaald... Ze had geen begrip voor mijn situatie en vond dat ik als alleenstaande thuiszijnde mama toch een zee van tijd had voor mijzelf en een groot inkomen had Ik ga samen met mijn zoontje even een middagdutje doen en hopen dat dit een nare droom was! Groetjes
daisje003
Bevestigd

daisje003

(29 jaar, ALKEN • 993 berichten)

Hoi Mja ik begrijp je gevoel wel hoor... Neem het me nu niet kwalijk he, ik ga me zo goed mogelijk proberen uit te drukken he En ik bedoel het helemaal niet verkeerd. Ik begrijp beide kanten wel denk ik... Die vrouw/man die daar zat krijgt ook maar de opdracht haar job te doen, en die moet ze uitvoeren volgens de regels van vadertje staat... en die financierd je niet als je nog wil gaan studeren op latere leeftijd.... Ze mochten wel een beetje begrip hebben voor je situatie vind ik maar aan de andere kant denk ik niet ( WAT HEEL JAMMER IS!!!) dat ze geval per geval bekijken... Als ze iedereen moesten uitbetalen die opnieuw wou gaan studeren, wordt het een kostelijke grap en moeten de mensen die al werken nog meer belastingen gaan betalen voor iedereen verder te kunnen helpen... Ik weet niet precies hoe alles in mekaar zit lieve meid en bedoel dit zeker niet slecht maar denk wel dat hun gewoon de regeltjes volgen.... Ik wou ook terug gaan studeren maar het enige wat ik kan krijgen is een studiefinanciering, MAAR zeker geen werkloosheidsuitkering... Heb je al eens gevraagd als je een opleiding via de VDAB volgt, of het dan niet anders is? Mijn mama heeft hetzelfde gehad alle t is te zeggen... Ze was op latere leeftijd toen ik hogere studies deed opeens werkloos en door haar leeftijd vond ze niet meteen terug werk en moest ze ook mij nog eens onderhouden als gezinshoofd. Maar ook met haar situatie werd geen rekening gehouden en al snel kreeg ze een veel lager bedrag van uitkering... dus... Anders moet je toch maar proberen om de klusjes wat tussendoor te doen, want als je nu terug wil gaan studeren en dagopleiding wil doen, moet je toch ook een oplossing voor je kleine spruit zoeken he... xxx
ANNABELLED38874
Actief

ANNABELLED38874

(27 jaar, KESSEL LO • 88 berichten)

Haj Kathleen, Het moet voor jou momenteel niet gemakkelijk zijn. Zeker niet als je hoort dat het binnenkort gedaan is met je uitkering. Enerzijds moet ik ook wel toegeven dat ik me een beetje aansluit bij wat Daisy vertelde. Misschien moet je toch nog maar eens gaan praten bij de VDAB? Is er niet iemand anders dan die vrouw? Een vriendin van mij heeft twee kinderen en krijgt al zeker 5 jaar een uitkering omdat ze thuis bij haar kinderen blijft. Er zijn heus wel oplossingen. En misschien kan je wel, zoals Daisy zei, een opleiding via de VDAB volgen? Die kosten jou, als werkloze, zelfs helemaal niets als ik me niet vergis! Trouwens, je bent toch helemaal geen mindere of slechtere mama voor je spookje als je geen hogere studies gedaan hebt? Dan zou ik ook in de toekomst een slechte mama zijn omdat ik gestopt ben met studeren aan de hoge school omdat ik zwanger was. Zo mag je het echt niet zien hoor! Meid, ik wens je veel succes en hoop dat je gauw tot een geschikte oplossing komt!! Daisy, hoe is het met jou en je zwangerschap? Ik volgde al een tijdje jou pogingen en was dan ook ontzettend blij voor jou toen ik las dat je zwanger bent (goh... ik ben altijd zo blij voor iemand als ik hoor of zie dat die zwanger is. Het is dan ook zo iets speciaals en unieks...)! Geniet er maar met volle teugen van meisje!! Liefs
daisje003
Bevestigd

daisje003

Hoi Anabelle Ik ben wel niet Daisy (het meisje dat echt al lang aan t proberen is), ik ben daisje003 van 23 jaar Maar leuk dat je het vraagt. Het gaat super nu met mij he... zwanger van een tweeling, de bijhorende misselijkheid Bij mij is het gelukt na 2 keer proberen en daar ben ik heel blij om want 6 maanden of langer had ik dit echt niet volgehouden Petje af voor degene die wel zo lang volhouden! xxx
ANNABELLED38874
Actief

ANNABELLED38874

Oei sorry... al die zwangere vrouwen hier... Goh van een tweeling!! FIJN!! het worden je twee eerste kindjes dan? Heb er ook altijd van gedroomd om zwanger te zijn van een tweeling (al besef ik wel dat dat ook niet alles moet zijn) maar momenteel ben ik daar nog niet in geslaagd. Heb je veel last van je zwangerschap buiten je misselijkheid? Liefs
daisje003
Bevestigd

daisje003

Hoi Ja het zijn onze eerste kindjes, dus is allemaal wel spannend. Ik heb heel veel last van mijn maag en duizeligheid. Verder doen men borsten wat pijn enz en moe natuurlijk (hoewel dat al beter gaat). Voor de rest heb ik er nog niet echt veel last van... Soms wat krampjes maar dat zal mijn baarmoeder wel zijn want die moet natuurlijk plaats hebben voor 2 nu... Denk dat het zwaarste nog moet komen in de helft... als beide kindjes een aardig gewicht hebben dat ik dus ook moet meedragen dan :) xxx
ANNABELLED38874
Actief

ANNABELLED38874

De kwaaltjes van een beginnende zwangerschap dus :-) Als je een beetje geluk hebt, kan het alleen nog maar beter gaan tijdens je zwangerschap en zal je dus volop kunnen genieten!! Ben je al voor je eerste echo mogen gaan? En weet je al de vermoedelijke bevallingsdatum? Goh... echt leuk een tweeling :-) (begin een beetje jaloers te worden ) Trouwens, als je met vragen zit,... mag je het altijd komen vragen!!
EviVR
Gepassioneerd

EviVR

(29 jaar, • 5743 berichten)

Hey Kathleen, Kan je misschien eens gaan horen voor een opleiding in het volwassenen onderwijs dit kan je s avonds doen en je kan je uren zelf indelen, dit hangt af van de lengte waarin je dit doet! Als je bv 1 jaar studeert dan doe je meer uren op een avond en meer avonden in de week dan dat je dit op 2 of 3 jaar doet! En overdag kan je dan werken, ook al zijn dit jobkes die je niet graag doet, je weet dat het dan maar voor een bepaalde termijn is, he. Er zijn zoveel leuke beroepen die je kan uitoefenen met een diploma van volwassenen onderwijs! Mijn moeder had ook geen diploma en ze is terug gaan studeren en heeft uiteindelijk een eigen zaak opgericht! Ze werkte aan huis bij de mensen als podologe en pedicure, na een tijd nog cursus gedaan en dan gelnagels bijgedaan! En ze verdiende daar best wel veel mee. Deze opleidingen kosten echt niet veel en ondertussen draag je bij tot de maatschappij. Wil je niet ontmoedigen, maar je uitkering ga je zo wel verliezen! En als je je zoontje het goede voorbeeld wil geven, werken is genoeg of dit nu met of zonder diploma is! Ikzelf heb ook maar een middelbaar diploma (ben gestopt met hoge school!) en werk in de haven als bediende. Heb een zeer leuke varierende job en verdien aardig men centje. Ook bij ons op het bedrijf werken mensen die geen middelbaar diploma hebben, dat is echt niet overal vereist! Op veel bedrijven krijg je toch een interne opleiding en als je met de computer overweg kan is dit vaak al genoeg. En versta me niet verkeerd, bedoel dit echt wel goed!! Hoe cru deze dame het ook heeft uitgedrukt denk dat ze dat ook alleen maar heeft gedaan om je wakker te schudden! Geen kinderopvang is inderdaad geen excuus om niet te werken. De kost van erkende kinderopvang wordt berekend aan de hand van je inkomen. Dus als je in het begin weinig verdient, moet je ook weinig betalen voor je opvang. Werken moet iedereen toch doen, vrees ik. Ik sta ook niet elke dag om 5 uur op met de volle goesting. Maar het geeft me op het einde van de dag toch wel de nodige voldoening. Hoop echt dat je uit deze toch wel benarde situatie geraakt. Vele lieve groeten Evi
admina69541
Gepassioneerd

admina69541

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74321 berichten)

Als je wil kan ke wel studeren via de VDAB en een uitkering ontvangen maar dan moet je langer dan anderhalf jaar fulltime gewerkt hebben. Na die periode ontvang je de hoogste uitkering en gedurende de opleiding blijft die uitkering constant. Wel moet je elk jaar slagen voor alle vakken. Ik heb dit zo gedaan maar heb dan ook altijd fulltime gewerkt en nooit gestempeld, buiten de driejarige opleiding die ik volgde, met succes. Soms moet je even op je tanden bijten om iets beter te bekomen. Ik heb voor mijn opleiding in fabrieken gewerkt en nachtwerk gedaan, met een kindje. Het was zwaar maar de moeite waard. Ik wilde ook heel graag een betere job en beter inkomen en ben er geraakt. Ik weet dat het even uitzichtloos kan lijken en die stomme jobs afstompend werken maar bedenk dan dat het tijdelijk is en je aan een betere toekomst werkt voor jou en je baby. Sommige mensen doen heel hun leven "stomme jobs" maar dankzij alle werkende mensen, is er hier in België wel een mogelijkheid om te studeren en betaald te worden of gewoon niets te doen en betaald te worden. Ik vind het ook heel normaal dat er verwacht wordt dat mensen gaan werken om onze luxemaatschappij in stand te houden. Mijn moeder heeft ALTIJD gewerkt en stond er alleen voor met maar liefst drie kinderen. Soms moet je even door de zure appel bijten. Ik wens je sowieso heel veel succes en heel veel moed om alles te verwezenlijken!
mamakaatje
Gepassioneerd

mamakaatje

(39 jaar, • 5057 berichten)

Kathleen, informeer je zeker goed! Ik heb toch ook al gehoord van vrouwen die tot een bepaalde leeftijd van het kindje niet opgeroepen werden. Wat opleiding volgen betreft, vrees ik dat ze je verder betalen bij het volgen van VDAB-opleingen.

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Forumactiviteiten

Populaireonderwerpen

My Baby Club

Petites annonces MyKidi

Wedstrijd

Producttest

Enquetes

Vreemde of oma?

Ontdek de foto's van de Baby leden