De beste voedingsbronnen van calcium voor baby: vindt u hier

Melk is het eerste voedsel dat in je opkomt als het gaat om calcium voor baby's. Het is één van de belangrijkste voedingsbronnen van calcium


voedingsbronnen van calcium

Om baby calcium te geven: wees soms sluw

Melk heeft ideale eigenschappen voor baby's omdat het het essentiële calcium bevat dat nodig is voor een goede opbouw van een sterk skelet. Het is ook een evenwichtsfactor voor kinderen en adolescenten. Zonder melk wordt een jong kind sneller moe. Calcium speelt een aansturende rol in het lichaam door te zorgen voor de goede werking van cellen.

Als de baby 8 maanden is, kies dan voor babyrecepten waarbij je de melk kunt 'verstoppen' en de smaak kunt maskeren, bijvoorbeeld dankzij kaas. Gruyere bechamel, Comté-puree, pasta of groentegratin bestrooid met Parmezaanse kaas of Emmental (de kazen die het rijkst zijn aan calcium), croque-monsieur in bistro- of soufflé-stijl, zijn alternatieven voor melk die de baby kunnen behagen.

Waarschuwing: vermijd "dubbele room" kazen die meer dan 60% vet bevatten en weinig calcium bevatten.

En hoe zit het met delicatessen op basis van melk...?

Als uw peuter weigert melk te drinken, overweeg dan op calcium gebaseerde traktaties. Ze hebben een groot voordeel: de kinderen hoeven niet te worden gevraagd om ze op te eten ... Het grote nadeel van "vraatzucht" is ... suiker. We moeten er dus voor zorgen dat ze er geen misbruik van maken, ook al vragen ze om meer.

Bied vanaf 3 jaar gearomatiseerde yoghurt, rijstpudding, vlaaien, ijs, enz. Als tienuurtje of vieruurtje biedt u uw kleuter een ​​"reep" bevroren yoghurt of petits-suisse aan, vergezeld van echte frambozen of een mini-portie kaas.

Een andere voedingsbronnen van calcium voor baby: groenten !

Er zijn verschillende groenten boordevol calcium. Deze omvatten peterselie, waterkers, spinazie, gedroogde bonen, kikkererwten en vele anderen. Het is goed om te weten, ook als ze -helaas- geen deel uitmaken van de favoriete gerechten van de kinderen.

Profiteer van seizoensgroenten en gebruik je fantasie en je kookkunsten om een ​​groentegerecht te maken waar je baby dol op zal zijn. Groene bladgroenten zijn ook het rijkst aan calcium zoals prei (252 mg / 100 g), boerenkool (185 mg / 100 g), spinazie (159 mg / 100 g), rucola ( 129 mg / 100 g) en waterkers (110 mg/100g).

Peulvruchten zijn ook een bron van calcium voor baby's (en hun ouders). U moet echter wachten tot uw kleuter 3 jaar oud is voordat u deze aan hem kunt geven.