abortus aangaan

149 berichten • oprichter : admina69541

mama1978
mama1978
wil hier toch even op reageren, kan me zo kwaad maken over dat er meteen met het woord "moord" gegooit word..zo las ik elders op de site "denk aan wat je kind zou willen" naar myn weten wilt een vruchtje van 5/6 weken helemaal niets.. voor ik commentaar ga krijgen, ik ben niet voor abortus...maar ben er ook niet tegen.. ik heb een zoontje van 6.. en 2 jaar geleden weer zwanger geraakt. en heb deze zwangerschap met 10 weken beeindigd.. niet omdat ik het zo leuk vond om te doen...maar omdat er een heel verhaal achter zit.. zo is de vader van myn eerste zoontje met 7 mnd zwangerschap weggegaan.. nooit meer iets van gezien of gehoord.. maar ik red het prima met me kleine mannetje... we dont need him de 2e keer..dacht ik de juiste man te hebben.. wat achteraf ook niet zo bleek en ik stond er weer alleen voor.. dan lees ik regelmatig.. een kind heeft alleen liefde nodig.. Juist ja..en luiers, eten, kleren en kindermeubilair groeit tegenwoordig aan de bomen, kan je zo plukken.. (nou hier moet het uit MIJN portemonee komen en dat moet IK erin stoppen en niemand die het voor me doet) met alleen myn liefde..was myn mannetje nog geen 3 dagen oud geworden..want liefde kost nou eenmaal geld..dus in die mooie onzin trap ik al niet in.. zo zwart wit vind ik dat.. maar zo niet reeel... mensen die met woorden als moord komen, zijn mensen die samen met een partner (oke er is een enkele uitzondering misschien) samen een kindje proberen te krijgen, lukt dit niet (wat ik zeer spijtig vind) dan voelen ze zich geroepen mensen die een abortus overwegen maar voor moordenaar neer te zetten.. maar helaas heeft niet iedereen het geluk om dat geweldige gezinnetje te mogen hebben die hy of zij zou willen.. ik moet keihard en veel uren werken,om fatsoenlijk rond te komen, geen problemen mee, doe het met alle liefde en plezier om myn zoontje een leuk leven te kunnen geven.. maar na dat keiharde werk, kom ik thuis, moet ik nog aan het eten beginnen, myn zoontje bezig houden, boodschappen doen, afwassen, opruimen, zoontje in de #?%*@!, op bed leggen, dan de boel opruimen om vervolgens naar bed te gaan om weer te werken..en niemand die me erby helpt.. doe het 365 dagen alleen.. en nogmaals..alles voor me zoontje! al moet ik erby neervallen.. mensen die niet in een situatie staan/of gezeten hebben er compleet alleen voor te staan.. die mogen niet oordelen en al zeker geen woorden gebruiken als moord.. ik denk vaak aan myn abortus terug, maar ik ga mezelf niet verwijten of schuldig voelen erdoor.. ik weet ondanks het soms moeilijk is, dat ik de juiste keuze gemaakt heb...
Mama-ce
Gepassioneerd

(34 jaar, • 24926 berichten)

Ik ben blij dat er eindelijk eens een andere kant van een verhaal komt. En mama1978, in jouw geval zou ik precies hetzelfde gedaan hebben.
Caramia
Caramia
Heel juist Mama-em, een kind voelt zoiets, maar ik vind het jammer dat er in zo'n situaties niet vaker voor adoptie gekozen wordt. Zoveel ouders die staan te springen om een kindje te overstelpen met liefde...En net daarom zou adoptie net iets minder moeilijk gemaakt mogen worden.Maar het is een neverending discussie he!We kunnen alleen maar hopen dat we er zelf nooit mee geconfronteerd worden.
Dat hoop ik ook
idd adoptie is veel te moeilijk! Duurt zoooo lang en is zooo duur. Ik vind dat ze daar dringend werk v mogen maken. Ik ben ook grote voorstander van anoniem bevallen. In Frankrijk is dat legaal. Zou volgens mij echt wel een oplossing bieden voor sommige vrouwen.
Caramia
Caramia
Mama1978: ik vind het heel erg voor jou wat je hebt meegemaakt, en je bent ongetwijfeld een fantastische mama voor je zoontje. Zelf blijf ik bij m'n mening, mr ik moet deze wel nuanceren: voor MIJ in MIJN situatie is dit moord, ik ben als kind niets tekort gekomen en weet dat mijn kinderen niets tekort zullen komen omdat ik veel steun heb aan mijn ouders. En belangrijk te vermelden, dit is ook financiële steun. Ik zeg dit maar omdat jij mss ook steun krijgt v je ouders mr mss hebben zij de financiële middelen niet. Wat geen verwijt is he, ik zeg maar waarom het voor mij persoonlijk onverantwoord zou zijn abortus te plegen. Ik blijf het in veel situaties moeilijk hebben met abortus, vooral omdat ik toch vaak verhalen hoor waarbij ik denk "had jij dan niet beter 2x nagedacht voor zwanger te worden?", maarrrr ik besef wel dat het makkelijk zeggen is als je het niet hebt meegemaakt.
FATIMATA_DIA4840
Bevestigd

(2014 jaar, • 1367 berichten)

wil hier toch even op reageren, kan me zo kwaad maken over dat er meteen met het woord "moord" gegooit word..zo las ik elders op de site "denk aan wat je kind zou willen" naar myn weten wilt een vruchtje van 5/6 weken helemaal niets.. voor ik commentaar ga krijgen, ik ben niet voor abortus...maar ben er ook niet tegen..ik heb een zoontje van 6.. en 2 jaar geleden weer zwanger geraakt. en heb deze zwangerschap met 10 weken beeindigd.. niet omdat ik het zo leuk vond om te doen...maar omdat er een heel verhaal achter zit.. zo is de vader van myn eerste zoontje met 7 mnd zwangerschap weggegaan.. nooit meer iets van gezien of gehoord..maar ik red het prima met me kleine mannetje... we dont need himde 2e keer..dacht ik de juiste man te hebben.. wat achteraf ook niet zo bleek en ik stond er weer alleen voor..dan lees ik regelmatig.. een kind heeft alleen liefde nodig.. Juist ja..en luiers, eten, kleren en kindermeubilair groeit tegenwoordig aan de bomen, kan je zo plukken.. (nou hier moet het uit MIJN portemonee komen en dat moet IK erin stoppen en niemand die het voor me doet) met alleen myn liefde..was myn mannetje nog geen 3 dagen oud geworden..want liefde kost nou eenmaal geld..dus in die mooie onzin trap ik al niet in.. zo zwart wit vind ik dat.. maar zo niet reeel...mensen die met woorden als moord komen, zijn mensen die samen met een partner (oke er is een enkele uitzondering misschien) samen een kindje proberen te krijgen, lukt dit niet (wat ik zeer spijtig vind) dan voelen ze zich geroepen mensen die een abortus overwegen maar voor moordenaar neer te zetten.. maar helaas heeft niet iedereen het geluk om dat geweldige gezinnetje te mogen hebben die hy of zij zou willen..ik moet keihard en veel uren werken,om fatsoenlijk rond te komen, geen problemen mee, doe het met alle liefde en plezier om myn zoontje een leuk leven te kunnen geven..maar na dat keiharde werk, kom ik thuis, moet ik nog aan het eten beginnen, myn zoontje bezig houden, boodschappen doen, afwassen, opruimen, zoontje in de ?*%[email protected]!, op bed leggen, dan de boel opruimen om vervolgens naar bed te gaan om weer te werken..en niemand die me erby helpt.. doe het 365 dagen alleen.. en nogmaals..alles voor me zoontje! al moet ik erby neervallen..mensen die niet in een situatie staan/of gezeten hebben er compleet alleen voor te staan.. die mogen niet oordelen en al zeker geen woorden gebruiken als moord..ik denk vaak aan myn abortus terug, maar ik ga mezelf niet verwijten of schuldig voelen erdoor.. ik weet ondanks het soms moeilijk is, dat ik de juiste keuze gemaakt heb...
ik wou mijn kind ook houden ondanks dat ik er alleen voor zou staan, maar ik werd zeer hard onder dwang gezet en kreeg valse hoop ik vind ook niet dat ze de vrouwen mogen veroordelen tot moordenaressen, dit is een regelrechte messteek in de harten van de vrouwen die geen andere uitweg zagen dan abortus en ook tot zei die in mijn situatie zaten. ik heb van vele pro-lifers te horen gekregen dat ik een moordenares was omdat ik het vruchtje in mijn schoot had gedood, maar het feit dat ik zwaar onder dwang werd gezet telde niet, ik bleef een moordenares. dit wakkerde het schuldgevoel meer op, het was en is zo al moeilijk genoeg een kind opvoeden is inderdaad niet enkel rozengeur en maneschijn dus kan me goed voorstellen hoe het is voor je om als alleenstaande mama een kind op te moeten voeden maar ik ben wel zeker dat je een goede mama bent
FATIMATA_DIA4840
Bevestigd

(2014 jaar, • 1367 berichten)

wil hier toch even op reageren, kan me zo kwaad maken over dat er meteen met het woord "moord" gegooit word..zo las ik elders op de site "denk aan wat je kind zou willen" naar myn weten wilt een vruchtje van 5/6 weken helemaal niets.. voor ik commentaar ga krijgen, ik ben niet voor abortus...maar ben er ook niet tegen..ik heb een zoontje van 6.. en 2 jaar geleden weer zwanger geraakt. en heb deze zwangerschap met 10 weken beeindigd.. niet omdat ik het zo leuk vond om te doen...maar omdat er een heel verhaal achter zit.. zo is de vader van myn eerste zoontje met 7 mnd zwangerschap weggegaan.. nooit meer iets van gezien of gehoord..maar ik red het prima met me kleine mannetje... we dont need himde 2e keer..dacht ik de juiste man te hebben.. wat achteraf ook niet zo bleek en ik stond er weer alleen voor..dan lees ik regelmatig.. een kind heeft alleen liefde nodig.. Juist ja..en luiers, eten, kleren en kindermeubilair groeit tegenwoordig aan de bomen, kan je zo plukken.. (nou hier moet het uit MIJN portemonee komen en dat moet IK erin stoppen en niemand die het voor me doet) met alleen myn liefde..was myn mannetje nog geen 3 dagen oud geworden..want liefde kost nou eenmaal geld..dus in die mooie onzin trap ik al niet in.. zo zwart wit vind ik dat.. maar zo niet reeel...mensen die met woorden als moord komen, zijn mensen die samen met een partner (oke er is een enkele uitzondering misschien) samen een kindje proberen te krijgen, lukt dit niet (wat ik zeer spijtig vind) dan voelen ze zich geroepen mensen die een abortus overwegen maar voor moordenaar neer te zetten.. maar helaas heeft niet iedereen het geluk om dat geweldige gezinnetje te mogen hebben die hy of zij zou willen..ik moet keihard en veel uren werken,om fatsoenlijk rond te komen, geen problemen mee, doe het met alle liefde en plezier om myn zoontje een leuk leven te kunnen geven..maar na dat keiharde werk, kom ik thuis, moet ik nog aan het eten beginnen, myn zoontje bezig houden, boodschappen doen, afwassen, opruimen, zoontje in de [email protected]*!$#, op bed leggen, dan de boel opruimen om vervolgens naar bed te gaan om weer te werken..en niemand die me erby helpt.. doe het 365 dagen alleen.. en nogmaals..alles voor me zoontje! al moet ik erby neervallen..mensen die niet in een situatie staan/of gezeten hebben er compleet alleen voor te staan.. die mogen niet oordelen en al zeker geen woorden gebruiken als moord..ik denk vaak aan myn abortus terug, maar ik ga mezelf niet verwijten of schuldig voelen erdoor.. ik weet ondanks het soms moeilijk is, dat ik de juiste keuze gemaakt heb...
ik wou mijn kind ook houden ondanks dat ik er alleen voor zou staan, maar ik werd zeer hard onder dwang gezet en kreeg valse hoop ik vind ook niet dat ze de vrouwen mogen veroordelen tot moordenaressen, dit is een regelrechte messteek in de harten van de vrouwen die geen andere uitweg zagen dan abortus en ook tot zei die in mijn situatie zaten. ik heb van vele pro-lifers te horen gekregen dat ik een moordenares was omdat ik het vruchtje in mijn schoot had gedood, maar het feit dat ik zwaar onder dwang werd gezet telde niet, ik bleef een moordenares. dit wakkerde het schuldgevoel meer op, het was en is zo al moeilijk genoeg & het koste me een eeuwigheid om ze te laten inzien dat het woord 'moordenaar' verkeerd is een kind opvoeden is inderdaad niet enkel rozengeur en maneschijn dus kan me goed voorstellen hoe het is voor je om als alleenstaande mama een kind op te moeten voeden maar ik ben wel zeker dat je een goede mama bent
veerle85
veerle85
Wouw wat een topic! Heel veel verschillende meningen heb ik gelezen. Ik denk dat iedereen wel ergens gelijk heeft. En iedere situatie is meestal ook anders....en daarom ook moeilijk om over te oordelen. Ik heb ook een miskraam gehad in augustus en in diezelfde maand deed mijn vriendin een abortus. Ik wou het kindje zo graag houden...en zij kon het hare niet houden. Als je de achtergrond van het verhaal kent kunnen mensen soms beter begrijpen waarom. Ik zou ook nooit abortus plegen, maar ergens kan ik begrijpen dat sommige vrouwen niet anders kunnen. x x x
Vinyl71
Beginner

(45 jaar, TURNHOUT • 1 bericht)

Zeer triestig allemaal, Ik kan mijn nog zeer goed herrineren dat toen ik 17 was en eindelijk mijn moeder mocht zien in Eindhoven
mijn moeder over abortus sprak alsof het de normaalste zaak is om abortus te laten plegen,. In die tijd zij ze zelfs lachend dat
zij meer dan 8 abortussen had laten plegen en dat kinderen geen toekomst hebben in deze wereld,. Ik weet niet met welke mensen
zij omging in die tijd maar enfin,.... Ik vond het in ieder geval beyond abnormal hoe mijn moeder in die tijd daarover sprak,.
Wat ik mij nu afvraag is het volgende, hoeveel keer mag je in Nederland officieel abortus laten plegen en word dit dan niet
officieel bijgehouden en geregistreerd ? Ik kan mij toch niet voorstellen dat er een ilegaal en zwart circuit is waar je abortus
kan laten plegen ? Excuse me my Dutch but I'm French speaking and I don't have Germanoide blood,.

1554804051
Beginner

(44 jaar, WOLVERTEM • geen bericht)

Hallo!

Wij zijn Britt en Sari, twee leerlingen van het zesde jaar Humane Wetenschappen in het Koninklijk Atheneum Grimbergen.

Voor ons eindwerk Gedragswetenschappen onderzoeken wij welke rol hulporganisaties spelen bij de psychische verwerking van een abortus. Om ons een goed beeld te kunnen vormen van de psychische verwerking van zo’n ingrijpende beslissing, willen we graag een enquête afnemen bij vrouwen die een abortus hebben laten uitvoeren. In deze enquête stellen we u enkele vragen over het doorgemaakte verwerkingsproces en de rol van hulporganisaties hierbij.

De gegevens uit deze enquête worden geheel anoniem verwerkt en de resultaten ervan worden enkel intern op onze school gepresenteerd.

Alvast heel erg bedankt voor het invullen van onze enquête!

Dit is de link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSccSEEBot_07_zXI_ftT5FhzjI68qUKsD-ljtDcHxfMNkRxSQ/viewform?usp=sf_link

Message édité le 09/04/2019 12:08:34 par 1554804051

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Werd jij bang gemaakt door anderen voor de bevalling?
Ontdek de foto's van de Baby leden