Baby blues of...? (Eerste kindje)

2 berichten • oprichter : Vicds

Vicds
Beginner

(27 jaar, BRUGGE • 4 berichten)

Ik ben 3 dagen geleden bevallen van mijn (eerste) perfect en gezond kindje. Ik ben ingeleid, gescheurd en gehecht. De bevalling op zich is vrij vlot gegaan, maar nu. Ik heb het ziekenhuis 2 dagen 'te vroeg' verlaten want ik was doodop. Ik heb geen tijd gehad om te recupereren van mijn bevalling. Het kindje wordt onmiddellijk op de kamer geplaatst en blijft daar ook. 'S nachts was ik dus alleen om hem te voeden, verschonen en dergelijke, terwijl ik doodop was van de bevalling. Ik kreeg niets van ondersteuning en hulp. Heb dit nu ook aangekaard bij mijn zelfstandige vroedvrouw die mij nu thuis begeleidt en zij zei zelf dat het niet normaal is hoe ik daar behandeld ben geweest, en zeker niet met een eerste kindje. Maar bon. Nu eenmaal thuis, was hij volledig uit zijn haak. Niet meer willen slapen, wel eten maar was onverzadigbaar en enorm veel krampjes in zijn buik. Ik kon niets doen om de pijn te verzachten en voelde me echt als een falende moeder. Vandaag is hij al terug wat rustiger, maar toch. Ik heb sinds de bevalling nog niet geslapen. Enkel gewaakt. Het lukt me ook niet om te slapen want ik wil constant zeker zijn dat hij nog ademt. Ik kan dat onrustig en angstig gevoel niet achterwege laten en daardoor begin ik ook onophoudelijk te huilen. Is dit normaal en gaat het ooit beter worden binnenkort? Zou heel graag slapen maar kan het precies gewoon niet...
Saartje_M
Beginner

(28 jaar, HAM • 33 berichten)

Hoi Vicds, Eerst en vooral proficiat met jullie eerste kindje! Het is helemaal normaal dat je nu compleet overdonderd bent! Een kindje komt jammer genoeg niet met een handleiding en jullie moeten elkaar ook nog leren kennen. Daarboven doen jouw hormonen momenteel ook gekke dingen met je! Die hormonen worden normaal snel beter hoor. Dat je kindje niet in zijn haak is, kan meerdere redenen hebben. Krampjes,maagje, maar kindjes zijn natuurlijk ook kampioenen in het opvangen van spanningen bij mama... ben je natuurlijk nu niks mee geholpen, maar als jij tot rust zou kunnen komen, ga je waarschijnlijk ook al verschil bij jullie kleintje zien. Dus als ik je verhaal zo lees, lijkt mij voor jou nu het belangrijkste: slapen! Roep de hulp in van papa of grootouders,... Zorg dat zij het 'waken' even overnemen van je, want dit hou je niet vol! Ik spreek uit ervaring. Zorg dat iemand bij jou in huis komt, bij jullie kleintje blijft en dat jij terwijl in bed kruipt MET oordopjes, anders hoor je toch alles ( opnieuw: uit eigen ervaring...) Je bent absoluut geeeeeen falende mama! Mama en papa worden het meest ingrijpende wat je ooit zult doen, later ga je hier nog op terugkijken met heimwee ook al kan je dit nu nog niet geloven... Wees niet te streng voor jezelf! En de vroedvrouw heeft ook hierin pakken ervaring, durf je twijfels bij haar aankaarten. Lieve knuffel...

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Beantwoord jij alle waarom-vragen van je kleuter?
Ontdek de foto's van de Baby leden