Baby wil niet eten van papa

4 berichten • oprichter : lars91

lars91
lars91
Hallo! onze zoon is nu 8 maanden oud.. en de alom bekende verlatingsangst heeft toegeslagen... Het begon met krijsen als je hem weglegte en het beginnen te lachen bij het oppakken.. dat hij zowel bij papa als mama deed... dat heeft ie vrij snel afgeleerd (heeft nog wel eens zijn nukken natuurlijk)... nu is het zo dat elke keer dat als hij uit het niks begint te huilen we hem ff 5 minuten terug in bed leggen.. en hem dan weer stil uit bed halen (zijn bed is echt de enige plek waar de druktemaker tot rust komt) dit heeft goed gewerkt omdat hij nu wel doorheeft dat hij met zinloos boos doen, zijn zin NIET krijgt... hij had en heeft er echt een handje van om een boze toontjes op te zetten of te huilen als zijn hapje niet snel genoeg na het piepsignaal van de magnetron voor zijn neus verschijnt.. of als hij niet op de arm mag terwijl wij op de bank zitten... Verder is hij de hele dag echt heel vrolijk en lacherig.. (alleen een beetje panisch rondom zijn beertje)..maar sinds een paar dagen wil hij van mij (papa) geen hapjes meer hebben.. of ik hem nou op de bank of in zijn stoeltje zet.. hij begint te huilen zodra hij doorheeft dat ik hem eten ga geven.. als ik hem een stukje brood in zijn hand geef is er niks aan de hand.... dit is echt van de laatste week.. als hij niet wil eten hoeft dat ook niet.. en geven we hem niet zijn zin door mama hem zijn hapje te laten doen.. verder krijgt hij wel gewoon de fles voor het slapen, een avondhapje en zijn ontbijtpap.... maar de periode van sochtends tot 5 uur savonds eet hij niet meer dan en broodkorst... ik durf hem zelf niet ook nog die maaltijden zelf te gaan geven omdat ik dan bang ben dat hij dan helemaal niet eet... Hij maakt er verder ook helemaal geen probleem van als mama weggaat of als hij alleen met mij is.. hij vind het allemaal gezellig TOT hij moet eten... dan is het een groot drama... als ik hem dan wegleg om te kunnen spelen dan komt hij wel vrij snel weer tot rust.. maar is hij wel de hele dag vrij chagerijnig omdat het niet allemaal is gegaan zoals hij wil.... zelfs als ik hem een hele dag continu aandacht geef en alles doe wat hij leuk vind dan werkt hij met het eten alsnog niet mee.. en hebben we vervolgens het probleem dat hij een paar dagen extra vervelend en zeurderig is omdat hij dan meer aandacht verlangd.... Ik vind het heel raar want hij knuffelt en speelt altijd wel heel graag met me, en zelfs als mama hem eten geeft dan is hij steeds afgeleid omdat hij continu mij inde gaten wil houden.... erg vreemd... en soms ook frustrerend.. komt iemand dit bekend voor .. of heeft iemand suggesties?
Lotte_
Lotte_
Vooral niet opgeven! Elke dag opnieuw blijven proberen. Wij hadden een speeltje dat we op het tafeltje van de stoel konden vastzetten zodat ons Winne een beetje afleiding had want ze wou in het begin ook niet altijd eten. Mss helpt het wel om hem af te leiden met een speeltje of een liedje of verhaaltje tijdens het eten? Stilletjes aan hebben we het speeltje wel verwijdert van de tafel want een tafel dient om aan te eten en tijdens het eten word er niet gespeeld. Je kan hem mss een eigen lepel geven zodat hij wat mee kan knoeien in de groentepap? Veel succes!
lars91
lars91
ik zal het morgen eens proberen met zijn beertje erbij.. gisteren ging dat bij de eerste hap goed.. maar daarna drukte hij gelijk zijn beertje in zijn gezicht en ging blazen.. hahaha dus dat was niet echt een feest.. op de bank gaat hij iig niet gelijk huilen.. het moeilijke gezicht komt als hij het hapje ziet en na de eerste lepel begint het huilen... vandaag zette ik hem in de kinderstoel en begon hij wel gelijk te huilen, terwijl er nog geen hapje in zicht was... leuke naam trouwens; Winne

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Is een baby duur?
Ontdek de foto's van de Baby leden