bekeerde moslima's? of interesse in Islam?

10 berichten • oprichter : elvine_hubert6822

elvine_hubert6822
Beginner

(35 jaar, • 37 berichten)

Salaam Iedereen, Wie onder jullie zijn bekeerde moslima's? van waar komen jullie? hoe en waarom zijn jullie bekeerd ? zijn er tussen jullie die intressen hebben in de islam? .. Ik zal me zo zelf even voorstellen en mijn verhaal doen, zo kunnen we elkaar allen wat beter leren kennen insh'allah en elkaar samen verder helpen in ons geloof ! Groetjes Nikky
elvine_hubert6822
Beginner

(35 jaar, • 37 berichten)

Salaam Alaykoum ' Hallo ' Iedereen, Mijn Naam Is Nikky of jullie kunnen me ook Hasna noemen. Ik ben Bijna 21jaar Heb Een Dochtertje Van 1j4maand, Ik ben een getrouwde vrouw , en ik heb mij bekeerde op mijn 18jaar zo'n 3jaar geleden dus.. Mijn bekeering is alsvolgt gegaan: Vanaf de dag dat ik naar het 1ste middelbaar ging was ik omringt door vele moslims vooral moslima's afkomstig van marokko.. We werden snel vriendinnen ze vertelde mij heel veel over de islam als ik met hen naar huis ging zag ik was mocht wat niet mocht en zo van die dingen.. elke dag had ik meer en meer interesse ik stelde vragen aan mijn vriendinnen en ging vaak met hun mee naar de moskee, een imam uit de moskee wat wij belgen eigelijk priester noemen zei tege mij dat het goed voor me was om boeken te lezen ik kocht boeken met hopen en leesde ze allemaal het werd zelf een verslaving voor mij !! toen ik een jaar of 15was leerde ik mijn man kennen die toen natuurlijk gewoon mijn vriendje was .. hij leerde me dan ook weer heel veel bij .. al snel kwam ik terecht is een moslim familie en voelde mij daar zo thuis :o ik was al zoveel jaren met de islam bezig en vond dat ik er klaar voor was om mijn shahadah uit te spreken en eindelijk een echte moslima te worden ! we gingen toevallig op reis naar marokko dus heb ik daar mijn bekering gedaan in 1 van de grootste moskee's van de wereld de Hassen II moskee in Casablanca dat was 1 van de mooie dagen van mijn leven .. ik heb nooit geen spijt gehad en ik voel mij elke dag beter en beter door de aanwezigheid van Allah'swt' rond mij te voelen!! Ik gun dit gevoel aan iedereen ! De islam is zo prachtig en het kwetst mij zo hard hoe sommige mensen erover denken! Maar swat dat gaat er altijd zijn .. daar kunnen we niks aan veranderden.. Aan alle die moslima willen worden of intresse hebben aub hou je niet in ! het is echt een super mooi geloof! en een goeie raad is lees zoveel mogelijk boeken.. luister niet te veel naar mensen of kijk niet teveel naar wat je ziet ! Lees de Koran daar staat alles zwart op wit in geschreven Zo achterhaal je de waarheid !!
fetinbenamor
fetinbenamor

Hey ,

Ik heb me zojuist ingeschreven. Ik ben zelf een aantal jaren geleden bekeerd tot de Islam ik ben zelf Belg . Ik ben ook een jonge mama ( 21) met een zoontje van 1j5m , ben getrouwd en erg gehecht aan de Islam , Nu mijn man wacht op zijn Visum en intussen tijd ben ik hier alleen en heb wel nood om terug wat sociale contacten te leggen , bekeerde moslima of niet , liefst wel maar wil gewoon terug wat sociaal contact en opnieuw een vrienden kring opbouwen.

Groetjes Fétin

married11082008@hotmail.com
Beginner

(25 jaar, LICHTAART • 2 berichten)

Hey ik ben ook bekeerd , wij hebben ook een gezinnetje mijn man is van Turkije, ik heb 2 dochtertjes aicha en Zeynep :-)

jenny001
Beginner

(26 jaar, KEERBERGEN • 4 berichten)

salaam

hier ook bekeerde mama van 2 dochtertjes syrine en ranym.

mijn man is van tunesie, ikzelf ben belgische 26jaar en ondertussen 5 jaar bekeerd,  en nog geen spijt ... groetjes jennifer    

Sofia Malika
Beginner

(33 jaar, BETEKOM • 1 bericht)

Hallo,

ik ben niet bekeerd, maar wel geinteresseerd. Ik ben mama van twee kindjes en gehuwd met een moslim. Hij vind het niet belangrijk dat ik moslim wordt, dus dat is zeker niet de reden. Maar ik merk dat ik de laatste jaren op zoek ben naar rust en spiritualiteit. Ik ben ook een redelijk realistisch persoon en heb een heel eigen idee over God. Ik heb soms schrik dat wanneer ik mij verdiep in een religie dat ik mijzelf dan ga verliezen.

Hierboven stond een tip van veel te lezen... ik ben een boekenwurm dus dat kan geen probleem zijn :) en ik heb mij al wat boeken besteld zonet. De koran zit er (nog) niet bij, ik heb deze online proberen te lezen maar dat is toch wel wat droge kost :)

Ik vroeg mij ook af of er plaatsen of sites bestonden die betrouwbaar over het onderwerp praten en dan liefst vanuit het standpunt van de vrouw?

groetjes

Inamanuella
Beginner

(17 jaar, KORTENAKEN • 1 bericht)

Salaam , Ik ben ina , ik ben 17 jaar en ben er al een aantal jaar zeker van dat ik me wil bekeren , alleen heb ik bij sommige dingen nog wat hulp nodig , als hoe moet ik dat hier in België juist doen?
Jongemamanassim
Beginner

(25 jaar, TONGEREN • 2 berichten)

Message supprimé le 15/05/2017 03:26:11 par Jongemamanassim

Jongemamanassim
Beginner

(25 jaar, TONGEREN • 2 berichten)

Message supprimé le 15/05/2017 03:26:00 par Jongemamanassim

kelly1
Beginner

(23 jaar, ANTWERPEN • 1 bericht)

hallo!

Ik ben Kelly (23j) en ik ben onlangs getrouwd met een moslim. Ik ben al een tijdje geinteresseerd in de Islam maar ik geraak er zelf niet echt uit. Ik vind de Islam een heel mooi geloof en zoals eerder vermeld ook heel interessant. Ik heb al een poging gedaan om de Koran te lezen maar dat was net iets te hoog gegrepen voor mij want echt veel begreep ik er niet van, hierdoor ben ik een beetje de motivatie verloren wat ik heel jammer vind. hebben jullie tips hoe ik de motivatie weer terug kan vinden? Eventueel goede boeken die mijn aandacht niet doen verzwakken, want de boeken die ik lees gaan altijd over de oorlogen enz... wat dus niet echt interessant is.

groetjes

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Als jouw kleuter slaat:
Ontdek de foto's van de Baby leden