Boostrix-vaccin noodzakelijk of niet? wanneer laten zetten?

28 berichten • oprichter : ludma

Zonnetje22
Zonnetje22

Bij ons in de buurt is een kindje gestorven aan kinkhoest. Ik wil het niet meemaken.

_Ikke_
_Ikke_

ik heb slechte ervaringen met artsen (zowel voor mensen als voor dieren) en durf dus niet meer uit te gaan van 'het wordt voorgeschreven dus het is goed'..

Daar moet je sowieso niet van uitgaan hé. Maar ik persoonlijk heb nog niks negatiefs over deze specifieke inenting gehoord...
-Bo-
-Bo-

Hier laat ik het op het einde van de seek doen, gyn zei dat het op einde 2, begin 3de trimester moest omdat dan het kindje ookal een beetje antistoffen zou meekrijgen. Maar weet natuurlijk niet wat mijn dokter gaat zeggen.

ludma
ludma

Bedankt allen,

Heb het nog eens gevraagd aan mijn gyne maar die gaat er gemakkelijk over,

tijdens de zwangerschap? geen probleem....

Ga toch maar ook voorzichting zijn en het na de bevalling pas laten zetten, in het ziekenhuis of desnoods bij mijn huisdokter. De papa gaat het nu al laten doen.

De grootouders gaat het eens navragen bij hu huisarts.

Greetz

Kelsie
Beginner

(29 jaar, • 14 berichten)

Ik heb het vaccin 2 weken geleden laten zetten en mijn ventje ook. Zowel gyn als ha zeiden ons dat het geen kwaad kon en dat het goed is deze te zetten. Vooral omdat het een tijdje nodig heeft voor het werkt. Bij mijn vriendinnen, die ook zwanger zijn of juist bevallen, hebben hun gyn dit ook voorgeschreven en hebben dit ook laten doen. Ik vertrouw mijn dokters 100%. 

Pinkie10
Pinkie10

hier int ZH voorschrift meegekregen voor grootouders en ouders om het asap te laten zetten zodra we thuis waren. is echt gevaarlijk voor de kleine prutsen

inne
Beginner

(27 jaar, GENT • 1 bericht)

Hallo iedereen. Ik vraag me af hoe het ondertussen staat met de meningen omtrent boostrix/kinkhoest vaccinantie tijdens de zwangerschap.

Ik ben 28 weken zwanger en zit erg in twijfel of ik het boostrix/kinkhoest vaccin zou laten zetten tijdens mijn zwangerschap of niet.

Mijn man en ik kregen het vaccin namelijk al 3,5 jaar geleden. Voor onszelf is er geen herhaling nodig, gezien het vaccin 10 jaar beschermt en we op deze manier geen kinkhoest kunnen doorgeven aan onze baby eenmaal hij is geboren.

Nu wordt voorgesteld dat ik me tijdens de zwangerschap opnieuw laat vaccineren tegen kinkoest. Dit om al een deeltje antistoffen door te geen aan de foetus om zo zijn eerste 2 maand als baby te overbruggen tot zijn eerste vaccin. Maar niet of niet-volledig gevaccineerde baby's blijven een groter risico hebben om kinkhoest te krijgen tot een maand na hun 3e prik. Dus pas op de leeftijd van 6 maand als je vaccineert volgens  kind en gezin. Sowieso moet je dus opletten en je gezond verstand gebruiken als mensen met een verkoudheid of hoest op bezoek komen.

In het boostrix vaccin zitten - tetanus, difterie en kinkhoest - ook heel wat hulpstoffen en dergelijke die in principe schadelijk zijn. Maar in minimale hoeveelheden kan dit geen kwaad zegt men, maar toch...
Als zwangere vrouw moet je op alles letten, maar vaccineren is dan wel geen probleem?

Trouwens, het vaccineren met kinkhoest tijdens de zwangerschap is nog maar een drietal jaar zo.
Daarvoor was vaccinatie tegen kinkhoest van de moeder kort na de bevalling en nog eens daarvoor was vaccineren voor je zwanger werd. Zeven jaar geleden werd er nog niet over gesproken.

Wat doen jullie en denk je dat het een groot risico is om het vaccin niet te laten zetten tijdens de zwangerschap?

Dank voor jullie reacties.

Inne

Elleneneenwens
Beginner

(31 jaar, SINT GILLIS WAAS • 3 berichten)

Lieve mama's

Misschien is dit niet de juiste plaats om deze boodschap te zetten, maar ik vond niet onmiddellijk een ander plaatsje? Of misschien kan iemand mij helpen?

Wij hebben onze vurige kinderwens voor een broer of zus voor onze zoon helaas moeten opbergen. Daarom verkopen we al onze baby-, peuter- en kleuterspullen. Ik heb (omdat het zo veel was) een FB-pagina aangemaakt: https://www.facebook.com/nearlynieuwtjes/

Ik wens jullie alle geluk toe en geniet van het wonder!

Liefs,

Nele

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Kleuter op skilatten?
Ontdek de foto's van de Baby leden