CMV besmetting tijdens eerste trimester zwangerschap

857 berichten • oprichter : admina69541

m a y a
Beginner

(33 jaar, VILVORDE • 28 berichten)

zo herkenbaar, zelf cmv besmetting op 8 weken, goed afgelopen, maar heb tot aan de punctie mijn zw.schap verstopt. hopen dat het goed afloopt en vooral de kracht vinden om de komende periode te overleven! veel moed, M
paddestoel
Beginner

(31 jaar, MERELBEKE • 31 berichten)

wij vertrellen het er altijd bij, met ook steevast de boodschap dat we al hebben afgesproken dat we de zwangerschap zullen stopzetten als er na een positieve punctie problemen opduiken, ongeacht de termijn.
ook no way dat ik het zo lang zou kunnen wegsteken, je begint het nu al goed te zien eigenlijk.

Mijn schoonzus, die in nederland woont en nu hoogzwanger is, had nog nooit van het virus gehoord, in nederland wordt er blijkbaar niet eens op getest. Ik vraag me met momenten af of ik dat niet ook liever had gehad... Voorkomen is misschien wel beter dan genezen, maar voorkomen is hier toch erg moeilijk en al die stress en onzekerheid kunnen toch ook niet gezond zijn.

Charlotte86
Beginner

(27 jaar, • 3 berichten)

Hallo iedereen,

Ook ik heb het verschrikkelijke virus te pakken... ben opgenomen geweest op 12 weken zs met uitdrogingsverschijnselen en heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Na daar bloedtesten gedaan te hebben hebben ze ontdekt dat ik besmet was met CMV. Ondertussen ben ik 22 weken ver en heb vorige week een vruchtwaterpunctie ondergaan in het UZ Gent. Vandaag de uitslag gekregen en blijkt dat ook het vruchtwater besmet is. Ben er het hart van in. Weet niet wat nu nog te verwachten. Ik hoop wat hoop te putten uit jullie verhalen. Ons dochter kijkt zo uit naar haar speelmaatje, wat als we haar ooit moeten vertellen dat dat er niet komt... Het is allemaal zo oneerlijk. Je probeert positief te blijven maar toch...

Charlotte86
Beginner

(27 jaar, • 3 berichten)

Message supprimé le 07/11/2016 16:32:14 par Charlotte86

paddestoel
Beginner

Oh Charlotte, wat vreselijk! Ik heb daar zelf zo'n vreselijke schrik voor, voor een positieve test in januari... Ik probeer me er alvast op voor te bereiden, maar ik weet echt niet wat ik zou doen als zou blijken dat ik het virus heb doorgegeven. Ik kan me jouw angst en onzekerheid levendig voorstellen! Je hebt natuurlijk nog steeds het meeste kans op een gezond kindje! Dus hopelijk komt alles gewoon helemaal goed daar xxx
Ik probeer hier maar gewoon positief te blijven onder het hele cmv verhaal, maar het kost me zo verdomd veel moeite en energie... Ik zou echt willen dat ik er niet elke dag aan dacht, dat ik de knop kon omdraaien, maar dat wil niet lukken. Wij hopen nog op een negatieve vruchtwaterpunctie, maar het duurt nog zo verdomde lang voor die daar is... en zoals ik al zei, als dat resultaat dan tegen zou vallen, weet ik echt niet hoe het dan verder zou moeten.
Leven van echo naar echo... en maar gewoon verder met die vreselijke stress... Ik hoop dat je steun vindt bij je partner en je naaste omgeving x Ik duim alvast mee voor een goede afloop! Laat de moed niet zakken, uiteindelijk loopt het meestal gewoon goed af x

Charlotte86
Beginner

(27 jaar, • 3 berichten)

@paddestoel: hoever ben jij nu? Ik heb komende woensdag terug een echo bij mijn eigen gyne, 6dec terug naar het uz gent. Heb het zo geregeld dat ik om de 2 weken een echo kan krijgen. Die onwetendheid maakt mij soms zot. 18 jan is er al een mri gepland. We leven momenteel van echo naar echo... en de ene dag gaat het al beter dan de andere. Ik hoop voor jou dat je punctie een goeie uitslag heeft, zou al een hele geruststelling voor je zijn!

paddestoel
Beginner

Hier nu 13+4 dus nog ver verwijderd van die punctie (gepland op 10/01) ik hoop zo dat we dan gewoon goed nieuws krijgen, dat we dan verder kunnen zonder die vreselijke onzekerheid. Wat jij nu moet meemaken is op dit moment mijn ergste nachtmerrie en wens ik echt helemaal niemand toe xxx

Elke keer die stress als je naar een echo gaat, terwijl dat eigenlijk zo'n magische momenten zijn

Ik leef echt met je mee en hoop dat het elke keer gewoon supergoed meevalt en dat je er toch ook wat van kan genieten, van al die  babymomenten x

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Heb jij een i-phone?
Ontdek de foto's van de Baby leden