Geboortelijst leggen

11 berichten • oprichter : Dieuwke

Dieuwke
Beginner

(27 jaar, DEURNE • 4 berichten)

Beste allemaal! Ik ben helemaal gloednieuw op dit forum. Ik ben dan ook nog maar 2 weekjes op de hoogte van mijn zwangerschap. 9 weken ondertussen. Ik ben redelijk perfectionistisch en informeer me dan ook alvast graag over jullie ervaringen met de geboortelijst: Waar? Hoe was de service? Aanrader? Prijscategorie van de winkel? Ik hoor het graag!
HappyMama
Beginner

(31 jaar, VORSELAAR • 4 berichten)

Dag Dieuwke, proficiat met je zwangerschap! Ik weet zelf nog maar van maandag dat we een kindje verwachten, maar herken mezelf wel in wat je schrijft. Moest je tips hebben i.v.m. Babywinkels, mag je me het zeker laten weten :)
B..90
Beginner

(26 jaar, MAASMECHELEN • 13 berichten)

Beste,proficiat met je zwangerschap. Bij mijn dochter lag ons geboortelijst bij de dreambaby. We hebben toen heel veel voordelen gehad. Je krijgt vanal gratis bij de colruyt,dreambaby was fopspeen en nog wat spullen en een bon twv 37 euro bij portrait studios. Ik ben op moment zwanger voor mijn tweede en bij deze twijfelde ik wel met mijn geboortelijst. Ik zou heel graag spullen willen van koeka,ze zijn heel leuk en gaan blijkbaar dus redelijk lang mee. Van voorraad heeft paradisio toch wel veel meer keuze,maar van prijs is dreambaby toch wel voordeliger. Heb je zelf spullen nodig kun je ze ook altijd laten overkomen naar de colruyt winkel. Met lang denken toch weer gekozen voor de dreambaby. Dus als je toch aan je portemonnee denk en je veel zelf moet kopen zou ik tussen de dreambaby en paradisio kiezen. Ik weet dat fun heel duur was. Hetzelfde artikel was daar met paar euros verschil. Veel succes nog. Groetjes

Dieuwke
Beginner

Dankjewel voor de info! Ik heb al via veel mensen Land van Ooit gehoord? Zegt dat iets? Paradisio kende ik nog niet! Dreambaby al wel van gehoord, zal is kijken!
Dieuwke
Beginner

Ja heel overweldigend is het he ;-) ik ben zowat een dwangmatige planner, ik heb nog 7 maanden om het af te leren haha!
B..90
Beginner

(26 jaar, MAASMECHELEN • 13 berichten)

Beste,land van ooit heb ik niet gehoord misschien is dat een boetiekje ofzo. Je hebt wel ook de babydump (1 centraal gelegen winkel in heel belgie) maar is een bekend babywinkel in nederland. Is een heel voordelig winkel,ze hebben regelmatig op bijna alles kortingen. Je kunt ook online bestellen en als je meer dan 20 euro koopt wordt je bestelling gratis geleverd. Bij dreambaby heb ik veel zelf gekocht en heb de kleinere spullen overgelaten aan onze vrienden en familie. Je kunt bij dreambaby ook gewoon shampoo of verzorgingscreme op de geboortelijst zetten,dat is handiger voor diegenen die een kleiner budget hebben. Ik had een paar mandjes met verzorgingproducten gekregen,was leuk want je hebt dat zeker nodig. Wordt er gekocht voor meer dan 250 euro op je geboortelijst krijg je na het sluiten een waardebon van 10% van je aangekochte totaal. Oh ja,moest je bij een ander winkel hetzelfde artikel goedkoper zien,een mail sturen naar dreambaby en prijzen worden heel snel aangepast. Voor mij was het toch wel belangrijk van hoe voordeliger hoe beter. Paradisio heeft ong. 5 winkels in vlaanderen, maar je kunt ook online bestellen. Mijn eerste zwangerschap verliep heel moeilijk dus zat ik regelmatig online te bestellen en manlief ging hem dan afhalen bij de colruyt. Dreambaby zat niet in onze omgeving,ben zelf maar 1x geweest tijdens mijn zwangerschap en al de rest dus maar online besteld. Je ziet maar,je hebt nog tijd genoeg. Groetjes

Evelien1985
Beginner

(30 jaar, WAARSCHOOT • 2 berichten)

Hey Diewke

Tijdens de zwangerschap van ons tweede dochtertje Ella waren we op zoek naar een winkel waar we onze geboortelijst konden leggen. We hadden al veel spullen van ons eerste meisje die ik nog kon gebruiken dus die typische eerste babyspullen had ik niet meer nodig. Daarom was het niet evident om een winkel te vinden waar ik al de spullen die ik wou, op één lijst te krijgen. 

Tijdens mijn zoektocht op het net vond ik 'www.kleinespruit.be', dat is een online geboortelijst. 
Ik kon alle cadeaus toevoegen die ik wou, van een pak pampers tot kleertjes en cadeaubonnen. Je zoekt op internet naar de winkel met de goedkoopste prijs voor het artikel dat je wil, en je voegt het toe op je lijst. 

Ik vond het gemakkelijk dat ik ze thuis kon maken. Wanneer onze lijst bijna leeggekocht was, kon ik gewoon nog wat producten toevoegen. 

Ik was er heel tevreden van! Groetjes

Sirenetta
Beginner

(31 jaar, APPELS • 4 berichten)

Hey Evelien,

Ik heb net ook een kijkje  genomen op kleinespruit.be en het lijkt me inderdaad ook het concept waarnaar ik op zoek ben voor ons tweede kindje. Klopt het dat, als onze vrienden iets willen kopen van de lijst dat we zelf moeten bestellen, het geld op onze rekening gestort wordt? Staat daar dan ook een omschrijving bij van het voorwerp waarvoor ze gestort hebben of krijg je daar een  mail ofzo van? 

Ik vermoed dat je de naam van het kindje wel nog zal kunnen aanpassen ook?

Alvast merci voor de info!

Groetjes!

Evelien1985
Beginner

(30 jaar, WAARSCHOOT • 2 berichten)

Hey! 

Ja, klopt! Bij het maken van de geboortelijst kan je kiezen door wie je een cadeau laat bestellen: of je koopt het zelf, of je laat de bezoeker het kopen, of je geeft hen de keuze. 

Als jezelf (als ouder dus) het cadeau koopt, schrijft die bezoeker inderdaad het geld over op jouw rekening. Ze krijgen dan een code van het product die ze bij de overschrijving moeten vermelden. Die code zie jij dan als ouder ook in dat beheersysteem staan. Ik vond het wel logisch allemaal. 

Wij hebben inderdaad ook eerst onze lijst gemaakt onder E. en op de dag van geboorte veranderd naar Ella ;) 

Wij hebben gewoon eens een testlijstje gemaakt in het begin en zelf eens een cadeau gereserveerd om te zien hoe het in zijn werk ging. Die testlijst kan je dan gewoon verwijderen en vervangen door je definitieve lijst. 

Groetjes

Dieuwke
Beginner

Hey allemaal, sorry ik was mijn logingegevens vergeten *typisch*

Het Land van Ooit is een redelijk grote winkel in Kontich. We zijn ondertussen langs geweest bij Orchestra in Schoten (het vroegere Baby 2000) Ik vond dit wél een leuke winkel, maar hoor nu erg veel negatieve commentaar. Veel mensen spreken enkel prijzend over Babydump, maar ik geraak niet over de naam. Die komt niet op mijn geboortekaartje

Dreambaby hoor ik ook vaak. Voor het eerste kindje willen we echt een WINKEL waar we de lijst kunnen leggen!

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
De ideale zwangerschapsjeans;
Ontdek de foto's van de Baby leden