Hallo, Ik had eigenlijk een vraagje.. mss dat er enkele mama's of zelfs papa's ervaring mee hebben.. Ik ben een jonge mama en ben gestart met werken in februari 2019. Nu ben ik reeds in verwachting van mijn tweede kindje. sinds 11/12 ben ik door mijn gynaecoloog thuis geschreven vanwege pijn in de bekken en lage rugpijn, te veel stress enkele persoonlijke problemen. Nu ging ik vandaag langs mijn ziekenfonds de voorzorg waar ik wat info dacht te krijgen over de de moederschaps/ zwangeeschaps- uitkering. Tot Mijn grote verbazing kreeg de boodschap mee dat ik daar geen recht op zal hebben en dus vanaf eind januari zonder inkomen zal komen te staan. Wat ik niet goed begrijp? ik werk toch al meer dan 6 maanden .. en heb meer dan 400 uur gewerkt wat de voorwaarden zouden zijn .. volgens de vrouw zou ik hier geen recht op hebben omdat ik een maand voor de moederschapsrust reeds in ziekte ben, waardoor mijn situatie wordt bekeken voor een volledig jaar dus 12 maanden wat dan zou willen zeggen dat ik 2 maanden te kort kom om een uitkering te ontvangen .. januari 2019 en december 2019.. Dit zou toch echt niet mogen kunnen dat je als aanstaande mama van 2 zonder inkomsten komt te staan .. Het zou een optie zijn om naar een Ocmw te gaan en daar een leefloon aan te vragen maar daarvoor moeten ik eerst een weigeringsattest van mijn mutualiteit hebben ontvangen wat pas eind januari zal zijn en dan pas kan ik daarmee naar een ocmw centra om daar dan ook 4 weken weken op een beslissing te wachten wat zou willen zeggen dat ik zeker 1 (1,5) maand zonder inkomsten zit .. iemand hier ervaring mee .. zijn er andere mogelijkheden ? iemand die in de zelfde situatie heeft gezeten?? ter info ik ging laatst naar school januari 2018 dus ben geen recente schoolverlater.. alvast bedankt !