heffen en tillen

35 berichten • oprichter : admina69541

admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74319 berichten)

Hallo Ik ben nu bijna 8 weken zwanger van ons 2de spruitje Ik werk als verzorgende in de thuiszorg en moet maandag naar een client die ms heeft ze kan dus niets meer , ik moet naar daar gaan om haar op toilet te zetten en in bed te leggen Het is dus echt heffen en tillen dat ik moet doen , client weegt ergens rond de 70 kg maar ja ze laat haar echt hangen omdat ze geen krachten heeft Nu was mijn vraag mag ik dit wel doen ? mijn werkgever is nog niet op de hoogte van mijn zwangerschap aangezien ik het zelf pas weet sinds gisteren Kunnen jullie mij helpen ?
mamaRUDOBE
Bevestigd

(30 jaar, • 2055 berichten)

Mits het toepassen van de juiste til en heftechnieken zou dit te doen zijn. OP die manier vermijdt je dat je kracht op je buik zet. Als ik jou was, zou ik toch zo snel mogelijk je werkgever op de hoogte brengen.
Mama_van_Yana
Bevestigd

(27 jaar, DIKSMUIDE • 988 berichten)

Als je in een rusthuis werkt moet je onmiddelijk aangeven dat je zwanger bent en dan gaan ze u normaalgezien onmiddelijk op ziekeverlof schrijven want dat is een sector waar je niet mag werken tijdens je zwangerschap! dus verwittig je baas maar,best met een attest van de dokter dan ben je altijd zeker.. Bij ons is dat toch zo... en voor ik het vergeet: PROFICIAT!
admina69541
Gepassioneerd

ja maar ik werk niet in een rusthuis , ik werk in de thuiszorg dus ga ik bij de mensen thuis heeft geen tillift ofzo en plaats is zo beperkt dat je niet goed tiltechnieken kunt toepassen aangezien ze in rolstoel zit en haar tot tegen toilet of bed zijt dus onmogelijk voor de gepaste tiltechnieken uittevoeren en als ze in bed ligt moet je ze nog hoger leggen dus moet je gebukt over haat staan en sta er alleen voor , het is niet dat we met 2 zijn
mamavanM
Gepassioneerd

(31 jaar, • 7839 berichten)

ik werk ook als verzorgende in de thuiszorg en daar kan je maar thuis blijven vanaf de 6 de maand zwangerschap door het dragen en heffen van zware lasten. ik ben wel naar men ha geweest omdak vrij misselijk was en die heeft me thuis gezet omdat hij vond dat het werk die ik deed niet voor zwangere vrouwen was. ik ben dus al van het begin van men zwangerschap thuis en de gyn vond dit ook het beste idee
mamaRUDOBE
Bevestigd

(30 jaar, • 2055 berichten)

Als je in een rusthuis werkt moet je onmiddelijk aangeven dat je zwanger bent en dan gaan ze u normaalgezien onmiddelijk op ziekeverlof schrijven want dat is een sector waar je niet mag werken tijdens je zwangerschap! dus verwittig je baas maar,best met een attest van de dokter dan ben je altijd zeker..Bij ons is dat toch zo... en voor ik het vergeet: PROFICIAT!
Ik weet niet waar dit van toepassing is hoor, maar ik sta zelf in de sector (weliswaar bij kindjes). Als je bij ZNA werkt, moet je juist naar de bejaardesector gaan, als kinderverpleegkundige, omdat je daar minder risico (?) op CMV besmettingen hebt. De rusthuizen in de omstreken hier moet je ook netjes blijven werken hoor tot 6 maanden. Het al dan niet onmiddellijk stoppen hangt juist af van je arbeidsgeneesheer. Hoe zij werken.
Kat84
Gepassioneerd

(29 jaar, MELDERT (LIMB ) • 3233 berichten)

normaal gezien mogen ze als ze weten da ge zwanger zijt u zo geef patiënten geven. Ma als ze het ni weten kunt ge natuurlijk na klagen eh. Ik zou de werkgever toch zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Ik werk als verpleegkundige en van het moment dat ik zwanger was heb ik het gezegd, ge zijt dan meteen beschermd: ik mocht bv geen pat meer tillen, geen reanimaties uitvoeren, geen besmette kamers enz....
admina69541
Gepassioneerd

ja bij men eerste heeft de gyn mij ook vroeger thuis gezet ( op 24 weken ) maar ik ben nu bijna 8 weken en weet het zelf pas van gisteren dus ze weten nog niks op mijn werk Wa ik mij nu afvraag is zou ik het riskeren van naar deze cliënt te gaan of zou ik beter afbellen maar ja dan gaan ze ook vragen waarom
admina69541
Gepassioneerd

ja kan ze nog niet op de hoogte brengen aangezien ik nog niet bij de gyn geweest ben kmoet pas woensdag naar de gyn gaan Weet van gisteren dat de bloedtest positief was en da ik nu bijna 8 weken ben
mamavanM
Gepassioneerd

(31 jaar, • 7839 berichten)

als je het meld op je werk best een briefje van de HA of gyn geven zodat je een bewijs hebt dat je zwanger bent. als je het gewoon zegt kunnen ze u nog ontslaan omdat ze zogezegt geen bewijzen hebben. dus ik zou het zo snel mog laten weten op het werk. ik wist gelukkig al vrij vroeg dat ik zwanger was en heb aan 5 weken naar gyn geweest om een bewijs te krijgen voor men werk, want oude mensen laten u soms echt dingen doen, die niet voor zwangere vrouwen zijn en zeker in de thuiszorg

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Wat leer jij je kindje over de natuur?
Ontdek de foto's van de Baby leden