Help mij aub.... Miskraam? Menstruatie? Innestellingsbloed?

27 berichten • oprichter : O_Baby_Baby_O

O_Baby_Baby_O
Beginner

(25 jaar, • 18 berichten)

Beste, Afgelopen zaterdag hadden we een positieve zwangerschapstest. Afgelopen maandag hebben we een bloedafname gedaan, en deze morgen kregen we te horen dat we zwanger zijn. Nog geen 2 uurtjes later, kreeg ik bruin bloedverlies. Dit was niet zo hevig in het begin. Eens ik thuis was, een uurtje later, was het net iets heviger, telkens ik naar "toilet" ging voor een plasje. Ik heb mijn vriend onmiddellijk op de hoogte gebracht, die naar huis is gekomen. Toen hij hier was, kreeg ik hevige buikkrampen, en moest opnieuw naar de toilet haasten. Opnieuw, bruin bloedverlies. Dokter gebeld, die zei dat zolang het geen helderrood bloed is, het nog altijd innestelingsbloed kan zijn. Kan innestelingsbloed zo hevig zijn, dat ik precies weeën had? Na die hevige krampen, ben ik wel nog eens een plasje gaan doen, en toen was het precies wel helderrood, maar zeer weinig. Ook waren gisteren de zwangersschapssymptomen verminderd. Ik voelde me minder misselijk. Eergisteren ben ik met hoofdpijn gaan slapen. En vandaag was ik opnieuw misselijk en vermoeid. Morgenavond worden we verwacht bij de dokter voor opnieuw een bloedafname. Bij de eerste bloedafname, afgelopen maandag, werd gezegd, dat we ongeveer 6 weken zwanger zijn. Hopelijk weten we meer op vrijdag, maar het wachten duurt zo lang! Ik voel me nu nog steeds zwanger, terwijl dit gisteren niet het geval was. Momenteel heb ik wel borrelend gevoel in de onderbuik. De bloeding komt enkel op gang, wanneer ik naar toilet (plasje) ga. Ik ben wel zeker dat het geen blaas ontsteking is, mede omdat de bloeding niet "langs dat gaatje gaat". Is er nog een kans dat ik zwanger ben, of heb ik gewoon vandaag een miskraam gehad? Mvg, Kimberly & David (DIT HEB IK GISTERENAVOND GESCHREVEN) MIJN VERHAAL VANDAAG: *vandaag opgestaan : nog steeds bloeding (niet erg weinig) *Gaan plassen: veel bloed *Gedaan met plassen: gedaan bloeden enkel een druppel of 2 in mijn bandje *Gaan werken: geen last *Merkte op dat mijn borsten gevoelig staan (erger dan voordien) *Naar toilet: obstipatie en wederom veel bloed vanaf ik begin te plassen (bandje was bijna ongeschonden) nieuw bandje aangedaan *half uur later weer naar toilet: Weer een plasje weer veel bloed *uur nadien: Weer plasje - enkele druppeltjes bloed maar in verbandje *ik word vermoeid - borsten blijven gevoelig en heb een beetje last van emoties *Middag: Krijg plots en orm veel honger en heb redelijk wat gegeten. Kort erna weer last van emoties en wil wenen *nog maar eens naar toilet gegaan bandje was nog steeds die 2druppels tijdens het plassen kwam het bloed enkele seconde later bij de straal en was verbazend minder dan vorige toiletbezoekjes maar nog steeds Knal rood terwijl het op mijn verbandje wat donker rood uitziet... *Rond 16u: weer plasje doen: een veegje bloed in het bandje een klein plasje en bloed dat in een grote druppel uitviel maar verder geen stolsels of iets te zien was helder en geen prutedingen in. *nu: bang afwachten op bloedafname en bang uitkijken naar morgen of maandag voor de uitslag of ik al dan niet nog positief ben... HCG maandag was 24 (heel weinig dus) Iemand idee wat er scheelt??? Menstruatie tijdens zwangerschap? of miskraam? of innestelings bloed? Ik bloed nu 1.5 dag al. * Groeten kim
Sawa10
Gepassioneerd

(29 jaar, • 12264 berichten)

het enigste wat ik kan zeggen is wat mijn vroedvrouw zegt en ik vertrouw die 100% elk bloedverlies tijdens zwangerschap pril of niet moet na gekeken worden.. ze zei mij dat sommige dokters dit niet vinden maar zij is van mening dat sommig mk door bloedingen die net onder de baarmoeder liggen enz kunnen vermeden worden.. dus ik zou gewoon naar de gyn gaan in het ziekenhuis.. en als je niet direct kunt gaan rusten plat liggen niets heffen of rondsleuren en ik hoop dat het niets ergs is.. ps ik zelf lig nu al een week te rusten omdat ik bloedverlies had..
pink-kitty
pink-kitty
hoi ik zou je zo graag willen helpen, maar zou me toch in het hoofd halen dat je miskraam hebt hoor... Heb het al 2 maal gehad en dit klinkt heel bekend. Zeker in het achterhoofd dat je hcg maar 24 was.. Ik wou dat ik iets anders kon zeggen maar dit is wat ik denk... + je zegt dat je maandag 6 weken zwanger was, maar denk dat dat met een hcg van 24 praktisch niet mogelijk is... OF je moet pas later je eisprong hebben en minder ver zijn als gedacht, maar dat soort bloedverlies in achterhoofd.. als je te ongerust bent, kan je altijd naar spoed gaan he? dikke knuffel
Sawa10
Gepassioneerd

(29 jaar, • 12264 berichten)

had erover gelezen dat je hcg maar 24 staat dat zou voor 6 weken zwanger veel te laag zijn dus vrees er ook voor.. maar ga naar een dokter.. wil vooral iedereen die dit voor heeft bloedverlies terwijl je zwanger bent pas of al lang op het hart drukken ga naar de dokter zo snel mogelijk gyn vroedvrouw iemand die iets kan zien wat er aan de hand is... zodat je voor jezelf niet in onzekerheid zit en als er iets is wat je nog kan doen om je vruchtje te redden dat je dit dan ook kan doen nog terwijl het anders soms te laat is..
O_Baby_Baby_O
Beginner

up date : Vandaag uitslag 2de bloedtest (donderdag "gisteren") gehad: waarde zijn gestegen naar 61 (afkomstig van 24 op afgelopen maandag) Dokter zegt dat dit te weinig was, maar op het internet stond dat dit wel een normale waarde kan zijn. ik zou nu ongeveer 2weken zijn (dokterstaal 5,5w) Wat vinden jullie? Straks gaan we een echo laten maken hopelijk zien we iets... Maar vinden jullie hcg waarde te weinig wetende dat ik van woensdag en bloeding heb die intussen fel vermindert is...??? maandag: 24 hcg Dinsdag: geen bloeding woensdag: bloeding (beginnend bruin veegjes) Donderdag: bloeding (iets heviger) in de avond fel vermindert tot zelfs geen bloed HCG = 61 Vrijdag: bloeding fel vermindert ook bij het plassen heel erg weinig straks echo groeten kim
pink-kitty
pink-kitty
up date :Vandaag uitslag 2de bloedtest (donderdag "gisteren") gehad: waarde zijn gestegen naar 61 (afkomstig van 24 op afgelopen maandag)Dokter zegt dat dit te weinig was, maar op het internet stond dat dit wel een normale waarde kan zijn. ik zou nu ongeveer 2weken zijn (dokterstaal 5,5w) Wat vinden jullie?Straks gaan we een echo laten maken hopelijk zien we iets...Maar vinden jullie hcg waarde te weinig wetende dat ik van woensdag en bloeding heb die intussen fel vermindert is...???maandag: 24 hcgDinsdag: geen bloedingwoensdag: bloeding (beginnend bruin veegjes)Donderdag: bloeding (iets heviger) in de avond fel vermindert tot zelfs geen bloed HCG = 61Vrijdag: bloeding fel vermindert ook bij het plassen heel erg weinig straks echogroetenkim
Hoi meid, ik zou je graag zeggen, dat ziet er goed uit, maar weet niet of dat juist is... Je hcg is nog steeds erg laag en ook niet erg gestegen hoe het moet... Ik hoop zo hard dat het een ééntje is dat traag op gang komt maar vrees ervoor... En ik weet niet of je op echo al iets kan zien hoor, mn gyn zegt dat dit enkel bij een hcg vanaf 1000 kan...
Mama-FY
Gepassioneerd

(31 jaar, • 6876 berichten)

Moest ik van jou zijn ik zou naar t ziekenhuis gaan bij een Gyn voor een checkup. Ik heb bij mijn beide zwangerschappen bloedingen gehad en telkens onmiddelijk naar spoed geweest om voor t zekerste toch es te laten nakijken. Het hoeft daarom niet altijd slecht af te lopen, ik heb 2 prachtige dochters ondertss!
SandraD61287
Bevestigd

(42 jaar, • 2254 berichten)

Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap. gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) Niet zwanger < 5 - 21 dagen 0 - 5 28 dagen 3 - 426
SandraD61287
Bevestigd

(42 jaar, • 2254 berichten)

Zo zie je dat deze waarden echt kunnen schommelen. Met jouw waarden ben je nu een 4 tal weken ver en zal je op een echografie nog niets zien vrees ik! De bloedingen waarover je praat kunnen echt innestelingsbloedingen zijn, kan ik van mee praten, heb tijdens mijn 1ste zwangerschap bloedingen gehad tot na week 15! En telkens was alles in orde bij controle. Ze zeiden me wel dat bij bloedingen 50% eindigt in een miskraam en 50% niet, omdat er een goede innesteling is.. Als het eindigt in een miskraam is dit meestal een teken van een 'onvolmaaktheid' in het vruchtje, maar dit is natuurlijk nooit leuk, hoe pril ook... Blijf positief denken... En succes met deze hele prille zwangerschap!
O_Baby_Baby_O
Beginner

vandaag echo gehad, niets kunnen opmerken... :( volgens diegene die echjo maakt geen zwangerschap op te merken... Maar toen ik zei dat hcg waarde was gestegen vond ze dit vreemd en weet niet hoe dat komt... mijn gedacht was dat het mss ook veel te vroeg was om iets te kunnen zien. Ik begin te twijfelen aan de periode dat ik voor het laatst menstrueerde, want volgens mij was het tegen nieuwejaar dat ik mijn eerste dag ongesteld was ... dus 4weken kan kloppen ... ik ben echt helemaal in de war... die van de echo vroeg een paar keer of mijn test wel echt positief was en of het goed zichtbaar was dat ik zwanger was en ik zei 'ja' ik had die test met indicator en stond 1 - 2 weken op en een dikke + en de bloedtesten waren positief... Ook verschoot ze dat hcg 3dubbel was op 3dagen tijd en dus wist ze niet wat zeggen enkel dat ze zelf er niets van opmerkt op de echo's... maandag weer bloedtest en hopen op verdubbeling (120 a 180 of hoger) zou positief zijn! Ik verga van de zenuwen zoals mijn man die ook graag wil weten of hij vader word of niet... Iemand die weet of het op 4weken zwangerschap normaal is dat men geen vruchtzakje ziet op echo?? of dit eventueel te vroeg zou zijn??? xxx

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Hoe regel jij je huishouden sinds de komst van je baby?
Ontdek de foto's van de Baby leden