Hoge bloeddruk vs zwangerschap

12 berichten • oprichter : ElkeV83461

ElkeV83461
Actief

(30 jaar, • 486 berichten)

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje werd hoge bloeddruk vastgesteld. Omdat de kans op zwangerschapvergiftiging steeg, moest ik stoppen met werken, meer rusten en mijn medicatie verhogen. Na de zwangerschap bleef ik problemen hebben met hoge bloeddruk. Ik neem er nu medicatie voor. Met deze medicatie mag ik niet zwanger worden. Wanneer er terug een kinderwens is, zal ik dus moeten overschakelen naar andere medicatie. De laatste weken denk ik er regelmatig aan. Ik heb eigenlijk een beetje bang voor een eventuele tweede zwangerschap. Bang dat de hoge bloeddruk een probleem wordt tijdens de zwangerschap. Ik zou blij zijn als ik reacties krijg van mensen die hier ervaring mee hebben. Bedankt! Groetjes, NoEl
Korreltje-Back
Korreltje-Back
Ik lees even mee, opkomende reactie ...X
Kelly3
Gepassioneerd

(30 jaar, • 8453 berichten)

ikzelf ben bij mijn eerste zwangerschap op 31 weken bevallen door zwangerschapsvergiftiging. Ondertussen ben ik nu 15 weken zwanger van ons tweede kindje. Tussendoor heb ik bisoprolol genomen van medicatie voor hoge bloeddruk tot ik 7 weken was. Dan heeft gyne beslist om over te schakelen op 3x100mg trandate per dag. Dat neem ik nu nog altijd en sedert mijn 15 weken 3/4 van een aspirine erbij. Voorlopig kan ik mijn onderdruk nog altijd goed onder de 9 houden. Enkele keren een 10 gekomen als onderdruk, maar krijg die binnen de 12 uur terug onder de 9!
ElkeV83461
Actief

(30 jaar, • 486 berichten)

Bedankt voor je reactie Kelly! Ik hoop dat de zwangerschap verder vlot zal verlopen! Het zou fijn zijn als je me op de hoogte wil houden. Alvast bedankt! Groetjes
Kelly3
Gepassioneerd

(30 jaar, • 8453 berichten)

ja hoor geen probleem, ik zal dit topic ook in de gaten houden en nu en dan iets noteren.

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Vind jij vrijen tijdens zwangerschap leuk?
Ontdek de foto's van de Baby leden