net gestopt met pil en 10 dagen overtijd

30 berichten • oprichter : Peer85

Peer85
Peer85

Hey iedereen

Ik ben nieuw hier dus laat me me even voorstellen.
Ik ben een 27jarige jongedame die met haar partner besloten heeft om aan kindjes te beginnen. Begin oktober ben ik gestopt met de pil en sindsdien geen menstruatie gekregen. Ik heb geen specifieke klachten denk ik.. af en toe stijve tepels en wat gevoelige borsten (maar daar kan je niet vanop aan daar ik in 2005 een borstverkleining heb laten doen.), en ik heb last van namddagmisselijkheid. Ik geloof niet dat ik zwanger ben (anders is de teleurstelling alleen maar groter) maar toch.. :o)  Wanneer ik 3 dagen overtijd was heb ik een test gedaan, deze was negatief. Nu was ik net gestopt met antibiotica nemen voor mijn blaasontsteking. Zou deze de test kunnen beinvloeden? Ik heb 2 weken met zeurende buikpijnen gelopen, alsof mijn menstruatie er zat aan te komen... niets dus. In deze goede maand heb ik wel 3 keer spotting gehad (telkens 1 dagje) maar een menstruatie kwam niet door...

Het maakt me allemaal wel heel erg benieuwd. Al denk ik dat mijn lichaam zich eerst aan het aanpassen is aan het leven zonder anticonceptie-pil. (heb 10 jaar de pil genomen waarvan het laatste jaar telkens 3 maanden doornemen en dan pas de doorbraakbloeding)

Spannend! Ik wacht nog een 3 weken alvorens ik terug zal testen. (als ik het zo lang kan volhouden!)

X

m_b90
m_b90

Hallo,

Ik heb net hetzelfde meegemaakt. 27september gestopt met de pil, daarna nog de pilregels gekregen en dan... 2dagen overtijd. Ik begon al te hopen en heb getest. Was negatief... Daarna een week gewacht, nog steeds niets maar negatief.

Ik had ook steekjes in mijn buik, hoofdpijn en heb zelfs paar dagen pijnlijke borsten gehad.

Toen ik bijna 3weken overtijd was heb ik dan nog maar eens een testje gedaan. Was weer negatief. (was vrijdag)

En dan gisteren mijn MS gekregen! Een cyclus van 48dagen!!

Het kan dus allemaal zijn door te stoppen met de pil. Ik zou nog wat afwachten.

Er is natuurlijk altijd een kleine kans dat je toch zwanger bent maar hoop er niet teveel op. Dan is de klap minder zwaar als je toch je MS krijgt.

Groetjes en veel succes

SarinaM
SarinaM

Hej

Als je net gestopt bent met de pil kan je moeilijk van 'overtijd' spreken. Iedereen heeft een perfecte 28 dagen cyclus als je aan de pil zit (enfin, toch als je elke maand een stopweek inbouwt). Maarja, dat zijn geen echte maandstonden want je hebt nooit een eisprong gehad.

Als je stopt met de pil duurt het bij heel veel vrouwen wel een tijdje eer het lichaam doorheeft dat het terug in actie moet schieten! Het moet dan plots opeens terug zelf zijn hormonen aanmaken, en dat gaat niet bij iedereen even vlot. Het is perfect normaal dat je na het stoppen met de pil wel 6-8 weken moet wachten op de eerste maandstonden.

En al die symptomen.... Je kan na je eisprong zeurende buikpijn hebben, je kan het ook hebben door het feit dat je eierstokken terug in gang zijn geschoten, dat je baarmoederslijmvlies aan het aangroeien is,

Of dat je je er gewoon zo fel op focust dat je vanalles voelt!

Mijn eerste cyclussen na pilstop waren 42 dagen.

Het kan altijd dat je zwanger bent natuurlijk!

Je zal wel eens een eisprong krijgen een van de dagen, of mss is hij al voorbij. En als je dan op de juiste moment seks hebt gehad dan kan het best zijn dat je je regels nooit te zien krijgt!

Maar als ze nu wel doorkomen, is dat ook nog perfect normaal

succes

Peer85
Peer85

Hoi dames!

leuk om jullie reactie te lezen en te weten dat er een "groepje" is waar je lekker onbekend kan praten en tips vragen! Mijn mams had de eerste 2 maanden ook geen MS dus ik maak me nog niet echt zorgen. Enkel het "stel je voor-gevoel" is er. :) de gyn. Zei me ook dat ik pas binnen 6mnd eens moet bellen als we dan nog niet zwanger zijn. Ik heb enkel veel schrik van m'n MS. Dat was de reden waarom ik zo vroeg aan de pil ben gegaan.. We shall see

Melanie04
Melanie04

Hallo, toen ik gestopt was met de pil heb ik ook pas mijn eerste 'echte' ms na een cyclus van 51 dagen gehad. Een drietal weken voor de ms kwam heb ik wat last gehad van bruinverlies. De zeurende pijn in je buik had ik ook waardoor je denkt ja daar zijn ze.. maar dan laten ze toch nog een heel eind op zich wachten.. alvast veel succes gewenst!

Tigit
Tigit

De eerste ronde was hier ook 42 dagen.. perfect normaal dus, de tweede heb ik op dag 35 positief getest..

De pil is iets smerigs! Ik was daar écht ziek van van dat stoppen! Buikpijn, rugpijn, misselijk, alles bij mekaar!

j1712
j1712
Hallo,
Ik ben nieuw hier en vind het allemaal wel reuzespannend.
Ik ben na 9 jaren pil (Yasmin) nu voor de eerste maand gestopt.
Ik had volgens telling normaal op maandag 1 april mijn eisprong en voelde dit enorm goed aan de trekkerige buikpijn. Die vrijdag had ik sowieso een afspraak bij mijn Gyn. voor een algemeen onderzoek en uitstrijkje. Mijn gyneacoloog zag dat ik sowieso voor die vrijdag mijn eisprong had gehad (dus zeer goed op tijd) maar kon me niet zeggen wanneer dat die week was geweest. Hij zei wel dat hij wel zag dat ik met mijn MS maar een lichte bloeding zou hebben ?!. Volgens telling (28d) moest ik maandag mijn MS gehad hebben maar het is nu donderdag en ik heb ze nog steeds niet. Ik heb enorm veel last van MS-pijn maar dit heb ik al van zaterdag dus nu ongeveer 6 dagen. Rugpijn sinds maandag. af en toe steken in mijn borsten en ze voelen ook enorm zwaar aan en wel wat klieren, wat ik normaal niet heb. Ook dagelijks last van enorme hoofdpijn en nogal moe (behalve als het slaaptijd is =D).
We hopen natuurlijk dat het prijs is maar ik durf niet te hopen. Heeft iemand al kunnen testen na 4 dagen over tijd? Of is dit te vroeg om te testen.
wenwen
Actief

(28 jaar, • 57 berichten)

Hey, alles is mogelijk maar je moet er wel rekening mee houden dat je lichaam eraan moet wennen dat het niet meer dagelijks hormonen binnenkrijgt. Dat noemen ze ontpillen. Je lichaam is zich terug aan het aampassen. Wat niet wegneemt dat je effectief zwanger kan zijn, maar ontpillen is ook een mogelijkheid

j1712
j1712

Hoi Jess2013. We zijn blijkbaar dezelde dag gestopt met de pil en wss heb jij dan ook rond 18 maart jouw MS( en dus telling van de cyclus) begonnen. Ik moest mijn MS op 15 april krijgen maar ook nog steeds niets. Heb jij een idee wanneer je eisprong is geweest? Want dit vooral kan veel verschillen. Het zit zo dat afhankelijk van je eisprong een cyclus evt langer of korter kan duren en door het ontpillen ook natuurlijk. Om zekerheid te krijgen kan je eventueel eens bloed laten trekken bij de huisarts. Ik heb dit deze morgen ook laten doen omdat ik ook deze morgen een 2e test had gedaan en ook negatief. =) Dat terwijl ik weet dat ik tussen 1 en 4 april degelijk mijn eisprong heb gehad dus ik echt wel te laat ben want normaal duurt de luteale fase (fase tussen eisprong en MS) maar gemiddeld 10 - 14 dagen met een max van 18 dagen !! Ik hoor vanavond mijn uitslag maar hoop er niet meer te hard op na 2 negatieve testen.
Nog even .. Ik had ook heel veel kwaaltjes gedurende de voorbije weken dus ik herken het. Het stomme ervan is dat alle kwaaltjes ook overeen kunnen komen met kwaaltjes van het ontpillen.
Enkel bloedonderzoek kan je op dit moment zekerheid geven!

Ik hoop je hiermee te hebben kunnen helpen.

pharailde
pharailde

Jess,

Na meer dan een jaar forummen kan ik je zeggen dat je niet van overtijd kan spreken na de pil TENZIJ je 100% zeker bent van je es. Je weet niet hoe lang je cyclus is, en meestal is de eerste ronde langer dan normaal.

Sommigen zijn direct zw, maar ik denk dat 90% dat niet is. Probeer nog wat geduld te verzamelen. Af en toe kan je een testje doen, maar probeer er niet teveel van te verwachten. Eens je je ms hebt, zal je al een heel stuk meer weten. Veel succes!

@j1712, jij weet wel je es, dus je zou idd je ms al gehad moeten hebben. Normaal moet je op 16 dagen na je es positief testen, maar het kan dat je traag hcg aanmaakt. Ik ben benieuwd naar je uitslag. Succes!

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Een bakfiets?! Dat is:
Ontdek de foto's van de Baby leden