niet zo tevreden van gynaecoloog

9 berichten • oprichter : hevanica

hevanica
Beginner

(33 jaar, • 23 berichten)

Hoi hoi, Ik zit met een klein (!) probleempje. Ik ben momenteel 24 weken zwanger en niet zo tevreden met mijn gynaecoloog. Het is wel een lieve man enzo, maar hij zegt zo weinig uit zichzelf. Zo duren de consultaties gemiddeld 10 minuten, waarvan er een 3tal naar de echo gaan. Ook de echo van 20 weken heeft zo kort geduurd! Hij kijkt snel even, zegt dat alles normaal en in orde is, duidt wat aan op het scherm en dat is het dan. Als ik niks meer vraag dan mag ik betalen en vertrekken! Normaal wordt toch op 20 weken de doorbloeding van navelstreng, inwendige organen,... nagekeken, niet? Hij geeft wel rustig uitleg op mijn vragen maar uit zichzelf komt er dus weinig. Is dit misschien bij iedereen zo? (mijn man denkt van wel) Ik voel me hier niet zo goed bij en wil hem dat wel zeggen, maar durf niet zo goed. Kan er iemand me helpen? caroline
Valerie 81
Bevestigd

(32 jaar, HECHTEL • 1640 berichten)

hoi mijn 20 of 24 weken echo heeft toch zekers een half uur geduurd en zij heeft constant uitgelegd wat wat was mijn andere afspraken duren zo'n 10a15 min maar ze geeft weer telkens een goede uitleg ook als ze alleen na de hartslag luistert als ik een vraag stel krijg ik er ook een uitgebreide uitleg over je kan nog altijd veranderen voor mijn eerste zwangerschap had ik ook een andere gyn en voel me veel beter bij deze ze gaat dan tenslotte ook mijn bevalling doen he
YalYas
Gepassioneerd

(32 jaar, • 22276 berichten)

Mijn gyn was ook meer zoals jouw gyn, ze antwoordde op mijn vragen maar de consultaties duurden nooit langer dan 15 min. Maar eigelijk vond ik dat niet zo erg, van zodra ik wist dat alles oké was, was ik gerustgesteld.
BarbaraC72525
Actief

(34 jaar, EKEREN • 342 berichten)

Ook mijn gyn. maakt nergens 'teveel woorden aan vuil', maar zoals hier al gezegd: vanaf het moment dat ze zeggen dat alles in orde is, ben ik gerustgesteld. Mijn consultaties duren ook nooit meer dan 10-15 minuten.
admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74319 berichten)

beste, ik had dit ook en op mijn 25 weken zwangerschap ben ik toch nog overgestapt naar een andere gyn en ik moet zeggen ,dit was de beste beslissing dat ik genomen he Dit is echt een verademing en ik kom heel gerust buiten terwijl ik ongeruster buitenging dan binnenkwam bij mijn eerste gyn ik zou zeggen als je je er echt niet goed bijvoelt zou ik naar een andere gyn zoeken Waar ga je ergens ???
tsjoepke
Beginner

(37 jaar, HEPPEN • 2 berichten)

Ik ben heel tevreden van mijn gynaecologe, 20weken-echo was best uitgebreid en we kregen overal uitleg van. Als je je niet goed voelt bij jouw gyne, zou ik toch ook proberen over te schakelen naar een andere. 't Is toch wel belangrijk dat je je gerust voelt als je afspraak erop zit.
Aniya
Gepassioneerd

(28 jaar, • 5021 berichten)

Hey caroline! Als je je niet goed voelt bij uw gynaecoloog, dan raad ik u echt aan om alsnog te veranderen. Ik ben juist voor mijn 20weken verandert van gyne (van Heilig hart leuven en nu St. Elisabeth in Ukkel) Mijn eerste gyn was ook altijd erg kort van stof en de consultaties erg kort. Mijn 20w echo heb ik dan gehad bij m'n nieuwe gynaecoloog, het was echt een ENORM verschil. Zoals je zelf al zegt heeft hij alle doorbloedingen nagekeken, het hartje heel uitgebreid etc. De echo duurde bijna 45min. Op mijn 18w heb ik 2 dagen in het ziekenhuis gelegen door gescheurde ligamenten in m'n buik, maar toen was mijn nieuwe gynae op vakantie. Heb toen 3 collega's van hem ontmoet en die waren ook allemaal super vriendelijk en namen echt de tijd. Ben dus nu ookal veel meer gerust moest ik bevallen als mijn gyn er niet is. Je moet echt doen waar je je goed bij voelt! Voor u is uw zwangerschap wel bijzonder...en sommige gynaecologen blijken dit niet te snappen... Als je verandert van Gynaecoloog wordt automatisch uw dossier opgestuurd naar uw nieuwe gynae. Zo is hij/zij op de hoogte van alles. No worries dus veel succes nog!
hevanica
Beginner

(33 jaar, • 23 berichten)

hoi hoi, bedankt voor jullie reacties! Kga waarschijnlijk de knoop doorhakken en idd veranderen van gyn. Maandag echo van 24 weken gehad, die duurde welgeteld 3,5 minuten!!!!!!! En dit dan nog omdat ik extra had gevraagd om het hartje te horen en naar de placenta. Hij gaat daar zo snel overheen en ik geloof nooit dat hij alle organen heeft nagekeken! Alle ja toch nie tot in het detail. Het enige probleem is dat als ik verander van gyn. ik in hetzelfde ziekenhuis beval! Het is een praktijk van 5 gyn, dus de kans gaat er nog wel dik inzitten dat ik hem tegenkom of nog erger...dat hij van wacht is tijdens mijn bevalling!!! Ik ga bevallen in Sint-Truiden. Heeft iemand al ervaring met dr Michiels? Naar het schijnt moet dat een hele goeie zijn, zeer vriendelijk en altijd veel uitleg geven! Kortom slechter dan nu kan het niet zijn he groetjes caroline
admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74319 berichten)

Hey Caroline, Ik lees net je berichtje op deze site, ik ben nu bijna 19 weken zwanger en ga ook bevallen in het ziekenhuis in SInt-truiden. Ik zit bij DR. Michiels en ben uiterst tevreden over hem. Ik zou voor geen goud iemand anders willen. Mijn zus is ook in Sint-Truiden bevallen bij Eerdekens maar bij de bevalling zelf werd ze begeleid door Dr Sonneville en daar was ze ook nie echt tevreden over. Dus ik zou zeggen als je echt wil veranderen Dr Michiels is heel erg vriendelijk en geeft veel uitleg. groetjes Tine ps als je nog vraagjes hebt mag je me altijd een mailtje sturen

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Koop jij in de solden al kinderkleding voor volgende winter?
Ontdek de foto's van de Baby leden