ongepland zwanger, man wil abortus

7 berichten • oprichter : noukytje

noukytje
Beginner

(29 jaar, • 20 berichten)

Ik ben geheel onverwacht 4,5 week zwanger. Ik nam de minipil heel stipt, maar waarschijnlijk door medicatie die ik heb moeten innemen nu toch zwanger geraakt. We hebben al 3 kindjes (tweelingmeisjes van 4 en zoontje van 2). Mijn man ziet het echt niet zitten om er nog eentje bij te krijgen en ik stond er ook niet voor te springen. Ik heb altijd wel nog plaats gehad in mijn hart maar mijn verstand zei nog altijd nee. Tot nu! Ik ben zwanger en wil het nu ook graag houden. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit een abortus zou overwegen/doen. Ik kan dit gewoon emotioneel niet aan en weet dat ik er de rest van mijn leven spijt van zal hebben. Mijn man denkt jammer genoeg anders. Hij ziet het echt niet zitten en wil een abortus. Zijn argumenten vind ik zelf nogal materialistisch (maar 2 kinderkamers, weer een andere auto, terug in de luiers). Hij heeft letterlijk gezegd dat als we de loterij zouden winnen het wel zou kunnen. Sorry maar dat vind ik dus geen juist argument. Ik verwacht hier nog hevige discussies de komende dagen. Maar een abortus zie ik echt niet zitten. Kan hij als vader dit eisen? Hij vindt trouwens ook dat als ik de abortus niet laat doen hij er naar zijn gevoel niks over te zeggen heeft. Ik heb die bal teruggekaatst dat als die abortus er zou komen het ook tegen mijn ideeën in gaat maar dat vindt hij geen vergelijking. Ik pieker er al het hele weekend over en weet niet wat te doen :'(
Missy007
Beginner

(24 jaar, KORTRIJK • 2 berichten)

Dit moet ongelooflijk zwaar zijn voor je :( Nu ik vind ook wel dat het jouw beslissing is, niet het zijne, aangezien het jouw lijf is die voor zo'n zware behandeling staat. Aan die twee kinderkamers is er helaas niets aan te doen, maar wat is er erg aan om twee kindjes op 1 kamer te slapen? Er zit een leeftijdsverschil van 9 jaar tussen mij en mijn broer, en ik heb dan een jongere zus die 3 jaar scheelt met mij. Mijn broer was dus ook geheel ongepland, en we hebben zelfs een tijdje alledrie op 1 kamer geslapen (want nood breekt wet). Mag ik vragen of er ondertussen al een beslissing genomen is? 

Groetjes en veel sterkte xxx

mamatobe1985
Beginner

(32 jaar, LONDERZEEL • 1 bericht)

Hoi, mss heb je ondertussen al een beslissing genomen.
hopelijk zijn jullie er samen uitgekomen.
ik heb 3.5 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Wij hadden nog geen kindjes en ben ongepland zwanger geworden. Mijn man wou het kindje toen ook niet vanwege nog op een kleiner app te wonen, kleine auto, .... het was toen niet de moment. en dat wist ik diep vanbinnen ook wel maar ik wou toch geen abortus. Uiteindelijk heb ik me laten overhalen om dit wel te doen. Ik heb van deze beslissing al elke dag spijt gehad. er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Dit is iets dat je blijft meedragen.

Veel sterkte.

shatta
Beginner

(24 jaar, OPGRIMBIE • 2 berichten)

Dag meid,

Ik zou er inderdaad echt goed over nadenken, is er geen mogelijkheid dat jullie eventueel met Jou ouders of zijn ouders hierover kunnen praten? 

Nina grt
Beginner

(43 jaar, HERSELT • 2 berichten)

Ik ben nu 9 weken zwanger. Mijn partner heeft van in het begin gezegd dat hij geen kinderen wou. Het is hij of de baby... ben er kapot van. En ten einde raad...

noukytje
Beginner

(29 jaar, • 20 berichten)

Eventjes nog een reactie van mijn kant. Ik ben ondertussen een dikke 11 weken zwanger. Er komt hier dus geen abortus en mijn man leert er mee leven. We hebben veel gebabbeld en dankzij een (chat)gesprek met iemand van fara heb ik deze gesprekken goed kunnen voorbereiden en zijn we er samen wel uitgekomen. Nu ga ik niet zeggen dat mijn man al staat te springen voor dit kleintje maar we komen er wel, samen!

Nina grt
Beginner

(43 jaar, HERSELT • 2 berichten)

Fijn te horen voor jou! Hier loopt het niet goed. Tranen van mijn kant. Verwijten van de zijne... Ik kan dit niet oplossen. Hoe kies je tussen je kind en je partner? 

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Hoe regel jij je huishouden sinds de komst van je baby?
Ontdek de foto's van de Baby leden