Positieve ervaringen fertiliteitsafdeling UZ Leuven ?

12 berichten • oprichter : Inge32

Inge32
Inge32
Hallo iedereen, Mijn vriend en ik hebben twee weken geleden het verdict gekregen dat zwanger worden op de natuurlijke manier niet gaat lukken. Dus de gynaecoloog heeft ons doorverwezen en gaf ons de optie Leuven of Genk. Hebben uiteindelijk voor Leuven gekozen en moeten 31 augustus naar daar voor een eerste afspraak en om te bespreken wat de volgende stappen zullen zijn. Heeft er iemand positieve ervaringen met het UZ Leuven ? Ik wil zo graag zwanger worden, wacht ondertussen al twee jaar Groetjes, Inge
snoettie
Beginner

(24 jaar, AS • 34 berichten)

hey inge, ikzelf ben samen met mijn partner ook begonnen in leuven. daar hebben ze spijtig genoeg ons meer als een jaar aan het lijntje gehouden omdat we niet aan "alle" regeltjes voldeden. nu elk dossier is anders natuurlijk. ik kan je alleen maar zeggen, laat je niet doen en ga er voor. durf voor jezelf opkomen daar. wij hebben uiteindelijk in maart besloten de samenwerking met leuven te stoppen omdat er op een jaar tijd zelfs geen echte vooronderzoeken gebeurt waren. we zijn toen naar genk gegaan , na een operatie aan mijn baarmoeder ben ik vandaag aan mijn eerste ivfcyclus mogen beginnen. ik hoop dat het bij jullie snel mag gaan wie is je gyne? veel groetjes
Inge32
Inge32
Ik heb nu woensdag een intake bij dr. De Neubourg. Ik heb hier al gelezen dat die vroeger in Antwerpen zat of mss zelfs nu ook nog zit. Ook wel alleen positieve dingen gelezen. Hoop wel dat ze snel met ons starten, aangezien ik reeds 33 ben. Ben niet van plan om nog jaren te wachten Wat bedoel je eigenlijk met "regeltjes" ? Inge
snoettie
Beginner

(24 jaar, AS • 34 berichten)

je moet minstens een jaar "officieel samenwonen" of we nu al 5 jaar samen waren of neit, dat was niet belangrijk, alleen dat saemenwonen telde, na een operatie zei mijn chirurg dat wij mochten starten, maar hun regel was 1.5 jaar na de operatie, dan is dat 1.5 jaar na de operatie en niet wanneer de chirurg en profesoren zeggen dat je lichaam er klaar voor is. zo hielden ze ons 1.5 jaar aan het lijntje zonder enige diagnose langs mijn kant want toen ik dan uiteindelijk in volle woede naar genk ben overgestapt ontdekte ze daar dat ik een scheidingswand in mijn baarmoeder had en die moest er eerst ook nog eens uit. dit hadden ze in leuven nog niet eens gecontroleerd omdat ze daar mee wachten tot na het voldoen van alle "schriftelijke criterium" ik hoop dat jullie meer geluk hebben, en als ik je een dokter in leuven mag aanraden dr thijs zij zit in diest, maar is super lief en heeft het het heel goed voor met je. want zij had de behandeling heel graag willen opstarten
mamabeauceron
Beginner

(34 jaar, • 10 berichten)

beste, ik ben in mei voor het eerst op consult geweest in leuven en was hier heel tevreden over. er moesten eerst testen gedaan worden, wat normaal is en al begin juli is besloten omdat ze buiten mijn schildklierproblemen geen andere oorzaken vonden, om een laparascopie te doen, deze is begin september doorgegaan en nu mag ik bij de volgende maandstonden starten met hormonen om daarna met een inseminatie te krijgen. Het is idd een lang proces zeker als je al lang wacht. veel hangt ook af hoe lang je al probeert om zwanger te worden en hoe hard je er mee bezig bent. ik kan enkel maar positief zijn over gasthuisberg ik ben in behandeling bij prof dhooghe. ik wens iedereen veel succes met zwanger worden,greetz
Inge32
Inge32
Hallo, Voorlopig ben ik ook wel tevreden van Leuven. Ik ga bij prof de Neubourg. Bij ons ligt het aan het sperma van mijn vriend, dus die heeft al enkele testen ondergaan. Op 23 november moeten we terug en gaan ze ons waarschijnlijk al vertellen wat er gaat gebeuren en het wordt vermoedelijk IVF. Wij wachten al twee jaar en ik ben al 33, dus ik hoop dat verdere actie niet al te lang meer gaat uitblijven. Enige wat me voorlopig stoort, is dat er bij mij nog geen onderzoeken zijn gebeurd. Als dit ook nog eens moet, zijn we weer een aantal maanden verder. Waarom heeft het eigenlijk bij jou tot september geduurd eer ze die laparascopie gedaan hebben, aangezien ze dit al in juli beslist hadden ? Och ja, ik blijf voorlopig positief ingesteld en ik hoop dat ik snel zwanger mag zijn. Groetjes, Inge
mamabeauceron
Beginner

(34 jaar, • 10 berichten)

Hey, in de maand augustus doen ze geen operaties (enkel de heel dringende, levensbedrijgende), vandaar dus september. vond het ook heel vervelend dat ik zo lang moest wachten, maar we zijn helaas niet alleen met onze problemen, ik heb de indruk dat er meer en meer mensen met fertiliteitsproblemen zijn en daardoor zijn de wachtijden zo lang. ik heb de periode voor ik naar de fertiliteitskliniek ging wel al heel gedetailleerd mijn menstruatie cyclus bijgehouden, zodat ze toch al iets zicht hadden hierop; bij mij hebben zo ook direct testen gedaan omdat ik al meer dan twee jaar aan het proberen was, een miskraam heb gehad en sindsdien niet opnieuw zwanger ben geraakt en schildklier problemen heb, dus deze reeks factoren speelt in mijn voordeel om het zo oneerbiedig te zeggen. ik hoop dat er snel vooruit gang geboekt wordt bij jou, greetz
Jennes
Bevestigd

(34 jaar, • 1446 berichten)

ik ben voor de eerst keer in september op consultatie geweest, we hebben terug sperma stalen moeten binnen doen, maar die zijn zoals verwacht niet goed net zoals bij ons eerste kindje, we hebben dirrect al afspraken gekregen wat e moesten doen en tegen 25 okto ber weten ze dat we kunnen starten met IUI of IVF. Maar we zijn dinsdag naar de androloog geweest en die zei dat het beste kans met IVF is maar dat gaan we nu di weten want dan moet ik terug bij DR Tomassettie op consultatie en gaan we vagen dat het langs IUIook niet kan want de vorige keer was het ook gelukt en waren mijn ventje zijn stalen ook niet zo goed. Ik wens hier iedereen veel succes toe. groetjes,
Inge32
Inge32
Hey Jennes, Wij gaan nu woensdag weten wat het gaat worden, IUI of IVF. Ook bij ons zei de androloog dat de optie waarschijnlijk IVF gaat worden. Probleem ligt ook bij mijn vriend, ikzelf heb steeds een regelmatige maar vrij korte cyclus (25 dagen). Ik hoop zo dat er niet meer veel dient te gebeuren qua onderzoeken bij mij en hoop ook dat we in december nog kunnen starten met alles. Na meer dan 2 jaar proberen, wordt het tijd dat ook wij beloond gaan worden met een eigen wonder Welke behandeling zijn jullie nu bezig voor een tweede kindje ? Groetjes, Inge
Flappie30
Bevestigd

(34 jaar, • 2070 berichten)

Hoi, ik kom me hier ook even melden daar mijn man en ik hetzelfde traject als jullie ingaan. Vandaag via de huisarts vernomen dat mijn man heel weinig sperma heeft dat niet beweegt. Het zou overeen kunnen komen met een man die een vasectomie gehad heeft . Klinkt allemaal erg beroerd dus... We hebben het geluk dat er aankomende woensdag iemand weggevallen is bij Dr. De Neubourg en kunnen dus wel al snel terecht voor een intake gesprek. Hoe werd de kwaliteit van jullie mannen omschreven qua hoeveelheid en beweeglijkheid ? Ik heb er momenteel even nl een heel hard hoofd in en moet gewoon aankomende woensdag afwachten... alhoewel ik niet verwacht dat er dan al antwoorden gegeven kunnen worden. Ik zou het erg leuk vinden om hier inderdaad van tijd tot tijd ons verhaal aan elkaar kwijt te kunnen, want zoveel mensen geraken zo gemakkelijk zwanger en dus niet veel mensen begrijpen helaas je verdriet... Inge: hoe is jou gevoel bij Dr. De Neubourg ?

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Waar word jij zenuwachtig van?
Ontdek de foto's van de Baby leden