Relfux of darmkrampen? Help! :(

8 berichten • oprichter : saarbizaar

saarbizaar
saarbizaar
Hoi iedereen,

Ons dochtertje Emily is morgen een maand oud, ze is zo'n lieve rustige baby, behalve op de momenten dat ze last heeft van haar reflux/darmkrampen... Ik schrijf ze allebei, want ik weet niet welk van de 2 het is! De pediater zegt dat het hier gaat om reflux en heeft haar gisteren zelfs medicatie voorgeschreven (een siroop waarin omeprazole ofzoiets zit?) en ik ben helemaal geen voorstander van medicatie, maar ik ben bang dat we zelfs iets aan het behandelen zijn wat ze niet echt heeft! Hier zijn de "facts":

- Overgeschakeld na 2 weken van Nutrilon HA naar NAN AR, waardoor Emily nu minder melk teruggeeft, maar nog steeds wel een beetje, soms tot 2 uur na een voeding
- Als ze last heeft zwaait ze heel hard met haar armen en stampt ze met haar beentjes
- Haar adem ruikt een beetje zurig en ze heeft na elke voeding de hik (soms ook voor een voeding)
- Wanneer ze last heeft helpt alleen rondlopen en een tutje, wat ze telkens als er een 'kramp' komt uitspuugt (hoe komt het eigenlijk dat rondlopen helpt en gewoon rechtop zitten niet?)
- Op die momenten laat ze ook heel vaak windjes en hoor je haar buikje heel hard rommelen (daarom denk ik eerder aan darmkrampen??)
- Ze heeft zowel soms vlak na een voeding last, als na 2 of 3 uur...

Omdat ik dacht aan krampen heb ik haar ongeveer 2 dagen Infacol gegeven, maar de symptomen leken hierdoor gewoon nog erger te worden :/ Misschien heb ik niet lang genoeg volgehouden?

Het is allemaal zo zielig, ze wil graag slapen maar wordt telkens weer wakker van de pijn, haar gezichtje wordt dan ook erg rood en ze geraakt helemaal over haar toeren :'( Ik zou zelf dan zo mee kunnen beginnen huilen, ben echt ten einde raad... Ik vertrouw wel op het professionele oordeel van een dokter, maar hij is ZO overtuigd van die reflux, terwijl mijn gevoel me zegt dat er nog iets anders scheelt. Ik heb begrepen dat zowel krampen als reflux erg moeilijk op te sporen zijn, wat me nog moedelozer maakt... Trouwens, nog 1 ding, vaak huilt ze niet echt, maar ligt dan gewoon te kreunen en te "persen", wat soms maar zeker niet altijd gevolgd wordt door ontlasting. Voorlopig merk ik trouwens nog niks van de werking van de siroop tegen reflux, maar misschien heeft dit wat tijd nodig?

Herkent iemand deze symptomen of dit probleem? Ik weet echt niet wat ik kan doen om haar te helpen :( Bedankt!
_Ikke_
_Ikke_

Goh, dat klinkt enorm als mijn ventje toen hij klein was.  Het zure mondje, regelmatig een beetje teruggeven, het krijsen, de rommelende darmpjes, windjes, in het rond slaan en stampen, ermee rondlopen,  ...

Enige verschil is dat onze ka er nooit echt verder op ingegaan is.  Volgens haar was dat iets waar alle baby'tjes doormoeten.  Wij hebben wel van die huis-tuin-en-keukenmiddeltjes en medicijntjes geprobeerd, maar echt helpen deed dat niet.

Maar aangezien wij dat toch niet 100% normaal vonden zijn we op de duur naar een osteopaat geweest.  Dat heeft het niet verholpen, maar de syptomen toch een beetje verzacht.

Uiteindelijk is hij er wel een beetje uitgegroeid, maar ik denk dat het huilen en krijsen bij hem ook gewoon een beetje het karakterke was.  Ik moet nog steeds wel wat oppassen met wat ik hem te eten geef, want hij verdraagt niet alles even goed en heeft heel gemakkelijk last van platte pampers.

In jouw geval zou ik misschien ook eens een tweede opinie zoeken of eens een osteopaat raadplegen?  Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?

Latoyaxx
Latoyaxx

Halloo saarbizaar 

ik kan mij hellemaal volgen in jou probleem! Ik zit namelijk met hetzelfde probleem

mijn zoontje is nu 1maandje en heeft hellemaal dezelfde problemen en symptomen als jou kindje. Hij dronk eerst NAN PRO 1 maar gaf ook altijd zijn melk terug. Soms keert het terug en slikt hij het weer in. Ook ruikt zijn adem enorm zuur. Stampt ook met zijn benen en slaan met zijn handen. Ook zie he zelf dat hij seriuus ongemakkelijk is , hij wordt dan ook bloedrood begint te persen. Wij denken dan dat hij stoelgang moet makken omdat het telkens brobbelt langs onder maar als je dan kijkt ligt er niks in zijn pampertje. ook snachts hebben wij dezelfde problemen , heel moeilijk inslaap geraken & heel veel wakker worden. Ook horen wij hem bijna nooit Wenen maar wel heel veel kreunen!! wij zijn sinds dinsdag gestart met NAN AR 1 een ook infactol voor zijn pijnlijke krampjes. Maar niks blijkt te helpen het is nu ook al 3 dagen dat hij dus om 22uur zijn laaste flesje krijgt 120cc hij valt dan wel redelijl gemakkelijk in slaap .. Hij slaapt dan ongeveer 4a5 uur met wel veel wakker worden tussen door ( door het teruggeven van zijn melk & het kreunen erbij) dan krijgt hij zijn flesje maar dan na het flesje wilt hij niet meer slapen is hij klaar wakker!!

ik weet mij totaal geen raad meer :(

hij zit seriuus verveelt met iets weet er iemand raad.

ik zal best ook maar naar de kinderarts gaan

kayko
kayko

Hoi Saarbizaar, 

Als ik je verhaal hier lees, dan lees ik net wat wij meegemaakt hebben met ons meisje. Wij kregen ook als eerste de NAN AR melk om over te schakelen, maar ook net als bij jullie tot 2u na de voeding soms een gans nieuwe tenue aan trekken door de teruggave. 

Je pediater zou ik toch wel vertrouwen en verder werken met de omeprazole. Dat heeft hier ook toch wel geholpen. Het feit dat je kleintje ook zo afziet van de darmpjes, is door de melk NAN AR.....die werkt namelijk super super constiperend. Wij werden daardoor toen dus aangeraden om de melk te maken met : de helft gewoon flessenwater en de helft "hépar" water, omdat de hépar een beetje laxerend werkt. Dit scheelde toch al iets. Ook gaf ik ongeveer 30 minutjes voor de voeding een paar druppeltjes "balyfen" in plaats van infacol, omdat ik vond die beter hun werk deden bij krampjes. 

Als dit niet echt zou helpen, kan je misschien vragen aan de pediater of hij/zij geen staaltjes geeft van andere AR melkpoeders die je eens kan proberen? Wij hebben hier zo een 3tal soorten geprobeerd en uiteindelijk was de NAN wel het beste voor mijn dochter. 

Wat het zwaaien met de armpjes betreft, zeiden ze hier dat dat echt wel een symptoom is van reflux/verborgen reflux. Hier kon ik haar het best helpen door haar "in te bakeren" om haar in park/bedje te leggen om te slapen. Ook bedje schuin plaatsen of een hellend kussen onder het hoofdje leggen (in park, draagmand, bedje) moet je zeker doen. 

Hopelijk kunnen deze tips jullie toch een beetje helpen. 

Groetjes xxx

Latoyaxx
Latoyaxx

Ik heb ook dat probleem ,
Hij wil maar niet in zijn bed slapen,

hij krijgt ze laaste fles rond 21u30 22u00 150CC maar dat is te veel , maar niet zwaar genoeg want om 01uur is hij daar dan al terug of om 03uur , maar dan vraagd hij zijn volgend flesje 120cc drinkt hij niet altijd volledig leeg , maaar wilt dan niet meer slapen ,, we leggen hem in zijn bed , geven zijn tutje zijn oogjes vallen dan dicht , maar dan nog geen 5min later wordt hij weer wakker en begint hij te wenen , het eenige die helpt is hem bij ons nemen , dan valt hij uiteindelijk toch in slaap ,

iemand tips of raad voor een vermoeide mama , 

ik weet mij zelf geen raad meer.

latoya 

femster1989
Beginner

(26 jaar, LAUWE • 3 berichten)

Ik herken hier ook wel wat symptomen in. 

De kinderarts weet niet of mijn zoontje reflux heeft of koemelkallergie, hij toont nl symptomen van beide .

Wij waren begonnen met Nutrilon en zijn op haar aanraden overgestapt op Novalac AR Digest. Het heeft zijn probleem niet opgelost (als het een allergie is, zal het dat ook niet kunnen :) ), maar hij heeft wél geen krampen meer en een zeer gemakkelijke stoelgang. Als je een refluxvoeding zoekt waar je baby geen of weinig krampen van heeft, is het wel zeker een aanrader!

femster1989
Beginner

(26 jaar, LAUWE • 3 berichten)

Ik herken hier ook wel wat symptomen in. 

De kinderarts weet niet of mijn zoontje reflux heeft of koemelkallergie, hij toont nl symptomen van beide .

Wij waren begonnen met Nutrilon en zijn op haar aanraden overgestapt op Novalac AR Digest. Het heeft zijn probleem niet opgelost (als het een allergie is, zal het dat ook niet kunnen :) ), maar hij heeft wél geen krampen meer en een zeer gemakkelijke stoelgang. Als je een refluxvoeding zoekt waar je baby geen of weinig krampen van heeft, is het wel zeker een aanrader!

1541586687
Beginner

(28 jaar, BEVEREN (ROESELARE) • geen bericht)

Dag iedereen. Even iedereen haar reactie gelezen over hun kindje. Mijn kindje is morgen 7 weken en ik sukkel ook wat met de voeding. Ze heeft ook alle symptomen die hier werden opgenoemd, slaan met de armen en benen, zure adem, niet willen inslapen ‘ s avonds, komt wakker na 2 uur achter haar laatste melkje, zuiver van de krampen! Het is zo zielig en hartverscheurend haar te zien vechten tegen die krampjes! Ook wil ze overdag bijna niet slapen, want ze vecht gewoon tegen haar slaap door die krampen. Nu, ik geef borstvoeding maar ik ben bezog aan het afbouwen. Op advies van de KA ben ik gestart met nutrilon AR, maar had dus emense krampen deze nacht. Nu gaf mijn vroedvrouw NAN compleet comfort als advies voor flesvoeding. Iemand hier ervaringen mee? 

Groetjes, een bezorgde mama

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Eigen kind, schoon kind?
Ontdek de foto's van de Baby leden