TWEELING: Nog lotgenoten die een tweeling verwachten???

5470 berichten • oprichter : Yordike

_Ikke_
_Ikke_

Ik heb 6 weken voltijds bv gegeven.  Daarna 1 flesje pap 's avonds tot 3 à 4 maanden.  Dan stilaan afgebouwd omdat ik terug moest gaan werken en met 6 maanden volledig gestopt. 

De eerste dagen heb ik ze steeds afzonderlijk gevoed, maar de laatste dagen in het zh, kon ik ze ook al tesamen eten geven m.b.v. een borstvoedingskussen en de vv of mijn ventje.  Na een beetje oefenen lukte het mij ook wel als ik alleen was.  

Meestal aten ze samen, soms alleen.  Ik probeerde ze wel steeds op hetzelfde ritme te houden (als eentje om eten vroeg, kreeg de andere ook, gelijktijdig of erna) omdat ik het gevoel had dat ik anders een hele dag eten zou zitten geven. Het grote nadeel van bv vond ik wel als we op verplaatsing waren.  Dan was ik altijd bang dat ze tegelijkertijd honger zouden krijgen.  Want aan twee tegelijk bv geven is wel echt open en bloot. :p

Veel kolven is mij nooit gelukt, omdat ik gewoon niet veel over had als ze allebei aan de borst hadden gegeten. 

't Is wel doorbijten hoor, zo bv geven aan twee kindjes, maar ik ben wel heel blij dat ik het gedaan heb (en best ook wel een beetje fier =) ).  Dus als je het echt wil doen, kan ik het je alleen maar aanbevelen! =)

Hoe gaat het met je kindjes, Maay?

Sweetie1982
Sweetie1982

Wat zijn jullie ervaringen met borstvoeding bij tweelingen?

Ik heb het geprobeerd maar doordat de meisjes 3 weken op neonatale lagen was het voor mij eigenlijk onmogelijk. Ik heb dan maar afgekolfd tot ze 8 weken waren en zo hebben ze toch moedermelk gekregen. Mijn meisjes waren heel slechte eters in het begin en hebben een tijdje sondevoeding moeten krijgen om de benodigde hoeveelheid melk te krijgen.
Maay
Maay

Even een vraagje. Op hoeveel weken zijn jullie bevallen?

Undomiel
Undomiel

36 weken en 5 dagen, mijn doel was 37 en heb ik jammer genoeg net niet gehaald...

Sweetie1982
Sweetie1982

36 weken en 4 dagen. Mijn keizersnede stond gepland voor maandag 7 januari en ik ben vrijdag 4 januari natuurlijk bevallen.

_Ikke_
_Ikke_

Op 39 weken.  Ingeleid, want totaal nog geen opening of verweking...Ik denk dat ik gerust overtijd had kunnen gaan als ze niks hadden gedaan.

Venuske
Gepassioneerd

(31 jaar, • 17564 berichten)

Hey lieve mama's van twins!

Kben vandaag 8w4d zwanger. Wss van een eeneiig tweeling.

Toen ik 7w1d ver was heb k een bloeding gehad,waarna k direkt naar spoed ben gereden. Echo gehad,geen hartjes. En ze hebben verkeerd gekeken,dus niet gezien dat t een tweeling is. Zo terug naar huis want ze vermoedden dat k een week minder ver was,vandaar dat ze geen hartje(s) zagen.

Een week later,op 8w2d echo bij mn gyn. Ze zag direkt 2 dooierzakjes maar helaas nog steeds geen hartjes. Ze vond t verontrustend. Gaf 90% kans op mk en stuurde me naar huis om na een week terug te komen. 5november dus. Als echobeeld zelfde blijft gaat t wss een curretage worden.

Mijn vraag is nu,op hoeveel weken zagen jullie de hartjes?

Moet ik me zorgen maken? Want tot op vandaag geen bloeding of niks.

Kan het zijn dat de hartjes later kloppen bij een tweeling?

Pffff maak me zorgen...

Graag jullie mening en of ervaring

_Ikke_
_Ikke_

Hier dan ook maar reageren...=)

Ik heb op net geen 7 weken 1 hartje zien en horen kloppen.  Gyn had toen het tweede vruchtje niet gezien, dus de kans is groot dat het hartje toen nog niet klopte.

Bij de volgende echo rond 9w klopten wel beide hartjes.

Ik heb geen idee of bij een tweeling de hartjes later gaan kloppen.  Mij lijkt het niet waarschijnlijk, maar wie weet...

Misschien ben je inderdaad minder ver dan je dacht?  Ik duim in elk geval voor beide beebjes!

selena2013
selena2013

Zijn er mensen die 1 Van de 2 kindjes verloren zijn? Ik ben op zoek naar lotgenoten... :'(

Ik ben mss niet echt een lotgenote, maar wens je in alle geval veel sterkte toe.
Ikzelf ben afkomstig van een tweeling, maar mijn tweelingzusje heeft de bevalling spijtig genoeg niet overleefd. 
xxxxx

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Flirt jij wel eens met je baas?
Ontdek de foto's van de Baby leden