Uitstapjes met baby van 6 maanden...

17 berichten • oprichter : PatriciaH

PatriciaH
PatriciaH
Hoi hoi! Dit kan mss een gekke of domme vraag zijn maar ik riskeer het gewoon... Wat doen jullie zo allemaal met jullie baby'tje van (ongeveer) 6 mndn?? Ik bedoel,van uitstapjes enzo. Gaan wandelen,... Mijn vriend wilt eens graag naar de zoo (ik denk dat HIJ er graag naartoe gaat ) met onze Tobyas maar ik denk dat hij daar nog wat te klein voor is!!! En ook,1 uur op en 1 uur terug in de trein. Hij slaapt s'namiddags altijd nog een paar uurtjes dus ik zou niet weten wanneer we dan moeten gaan! Voor te fietsen is hij nog wat klein,hij kan nog nt zitten in een stoeltje.We hebben een fietskar maar ik weet niet goed hoe de maxicosi daarin moet (we hebben geen schelp) !! Dus als er iemand tips heeft...please tell me !!! Liefs, Tobyas en Patricia.
admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74319 berichten)

hallo patricia toen onze brian ongeveer 6 a 7 maand was (nu 17 m) wilde men man ook naar de zoo wy hebben dan naar paradiso geweest dat ligt in muis of iets wy zyn dan met te auto geweest doordat men man dat het beste vond ik dacht ook contienu ja en als hy wil slapen gaat dat niet en voor het eten enzo men man heeft me op gemak gestelt den eerste had ik genoeg pampers mee dan had ik reserve kledy mee en ook een lange en lange pull mee (je weet nooit dat het weer omslaat) een fles met water en voor een keer hadden we een potje gekocht voor middagmaal en een fruitpapje in zon potje we hebben dan eerst gemaild naar de zoo voor te vragen dat er wel tegelyk uitrusting was voor babys te verversen en ook voor eten te verwarmen daarop hadden we een positieve mail gekregen deze dag is super verlopen onze zoon keek aandachtige naar de vogels en andere dieren en ik was ook content we waren eens ertussen uit voor het slapen hy is in slaap gevallen in zyn buggy van rond 14u tot 16u30 wy hadden daar savends of hadden we ze nu mee weet niet precies meer sandwiches gekocht voor te kliene en ons op de terug weg heeft onze brian niet lang wakker gebleven en geslapen we hebben dan zyn pull en broek afgedaan enzo in bed gelegd hoop dat ik je wat kan helpen als je nog vragen hebt vraag gerust
anjagoudeseune
Actief

(41 jaar, STAVELE • 61 berichten)

hoi , na het middagdutje van ons Bert gaan wij zwemmen. van zo'n 5 maand doen we dat al. Zwempampertjes en een aangepast zwembad gezocht voor baby. Bij ons is die uitgerust met badjes van 19, 25 ,32 cm water en ook eentje van 50-60 cm dat extra verwarmd wordt. Grote kinderen die teveel kabaal maken in die badjes worden door de redders naar het gewone bad doorverwezen. Er is een omkleedkussen bij het water dus gewoon kindje in maxicosi meenemen tot bij water en daar omkleden. Daar is het dan aangenaam warm. Je kan dan je spullen bij de ligstoelen achterlaten. Kostbare spullen steken we in ons kastje. We nemen wat speelgerief mee maar er is er ook aanwezig. Wij hebben zo'n zwemband met een broekje in verwerkt. Bert vindt de vrijheid daarin echt héérlijk. Voetjes en handjes kunnen dan alle kanten op. Plons, plons, plons. Echt eens proberen. Veel succes.
PatriciaH
PatriciaH
hoi ,na het middagdutje van ons Bert gaan wij zwemmen. van zo'n 5 maand doen we dat al. Zwempampertjes en een aangepast zwembad gezocht voor baby. Bij ons is die uitgerust met badjes van 19, 25 ,32 cm water en ook eentje van 50-60 cm dat extra verwarmd wordt. Grote kinderen die teveel kabaal maken in die badjes worden door de redders naar het gewone bad doorverwezen. Er is een omkleedkussen bij het water dus gewoon kindje in maxicosi meenemen tot bij water en daar omkleden. Daar is het dan aangenaam warm. Je kan dan je spullen bij de ligstoelen achterlaten. Kostbare spullen steken we in ons kastje. We nemen wat speelgerief mee maar er is er ook aanwezig. Wij hebben zo'n zwemband met een broekje in verwerkt. Bert vindt de vrijheid daarin echt héérlijk. Voetjes en handjes kunnen dan alle kanten op. Plons, plons, plons. Echt eens proberen. Veel succes.
Mja,ben dus GEEN waterrat eh !!! Vind dat wel jammer...daarom dat ik eigenlijk wel wil dat onze Tobyas plezier heeft aan water! Maar dat wil dus zeggen dat ik zelf ook het water in moet en dan is mijn goesting dus al over ;o)! En aangezien mijn buikje mij niet aanstaat *kuch*,zal ik nog mtn gaan zien voor andere badkleding en dan hoor je mij al afkomen zeker ?? Maar toch bedankt voor je tip!!! Ga er ooooooooooit eens aan moeten gaan beginnen !!! GRTZ T en P.
PatriciaH
PatriciaH
Hoi Woopy, om een lang verhaal kort te maken,wij moeten voorlopig dus WEL met de trein gaan ! Dus de zoo van A'rpen is het kortste bij,maar dat is nog een uur op en een uur terug! Als het dan zo druk is,en je moet dan wringen met je buggy...hij moet tssndoor eten en of zijn pamper is vuil,pffff...allemaal niet simpel dan! Ik ga wel die dierentuin onthouden want normaal gezien gaan we toch binnenkort onze 2e auto hebben en dan kunnen we wel wat verder van huis. Het scheelt nu al wel dat hij fruitpap kan eten dus ik moet nt meer zitten sukkelen met zijn fles op te warmen enzo. Bedankt voor je tip! Ga hem ZEKER onthouden! Liefs, T en P.
admina69541
Gepassioneerd

(814 jaar, WATERMAEL BOITSFORT • 74319 berichten)

hey wy hebben eens met te trien naar mini europa geweest het was dan met trien tram bus dag maar onze zoon was dan al wat ouder hy was dan 10 m is wel zo als druk is is het echt wringen maar meest zaten we waar de deur was tussen de 2 wagons en dan als er plaats was plooien we de buggy op en de zoon op schoot of op de zetel vind wel spytige dat te mnbs nog geen trienwagons voorzien voor buggys waar ouders buggy kunnen zetten en ernaast kunnen zitten zou veel gemakkelyker zyn voor ons
sweeterke
Actief

(27 jaar, • 132 berichten)

is idd wel een toffe site. heb hem alvast tussen mijn favorieten gezet. mercikes
Jana456
Bevestigd

(25 jaar, • 525 berichten)

hallo,wij zijn met de kleine naar de zee geweest toen hij bijna 6maand was, twas wel mee de maxi-cosi op de buggy,dusmaxi-cosi eraf gehaald en die dan op een trein zetelke gezet en de buggy opgeplooid, we hadden naar de uren gekeken dat hij moest eten,en zo het uur van vertrek afgesproken, nu het eerste uurtje heeft hij geslapen en was het nog niet zo druk op de trein, maar het volgende uurjte was hij wakker geworden en begon er steeds meer volk op te kome,in het begin was dit niet erg,hij had veel kijkgenot, maar tegen de tijd dat hij moe begon te worden,was het wel beetje ambetant, maar we zijn heelhuids heen en terug geraakt ik vond het zeker de moeite waart om te doen.
PatriciaH
PatriciaH
Hoi Jana, mijn schoonouders wonen aan de zee dus voor ons is dat geen "uitstap" meer maar bijna "gewone kost" !! We hebben binnenkort onze 2e auto (1e auto is te klein) en dan kunnen we ook weer gaan! Want op de trein met zo'n klein bengeltje zie ik nt echt zitten! Ben blij voor jullie dat het zo vlot gegaan is!!! GRTZ Tobyas en Patricia.

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.

Enquetes
Wat denk jij over de crisis?
Ontdek de foto's van de Baby leden