eten & drinken

137 berichten • oprichter : wollie

wollie
Gepassioneerd

(33 jaar, • 12310 berichten)

kdacht dat het wel leuk zou zijn oml eens een topic te openen over eten & drinken... met leuke ideetjes en do's en dont's
--Chantal--
--Chantal--
weinig koks hier in de groep Ik heb een tip: Niet op t forum als je aan het koken bent! (en ik spreek uit ervaring Groetjes
wollie
Gepassioneerd

awel ons Tobike heeft zondag voor het eerst een croque monsieur gegeten (alleen met kaas) en LEKKER dat hij dat vond ik heb hem ook al eens rode kool met appeltjes gegeven... MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
--Chantal--
--Chantal--
Milan heeft laatst voor het eerst een boterhammetje met gekookt ei gegeten. Daar was hij ook erg over te spreken! Gebruik je ook weleens smeerkaas op Tobi zijn boterham, wendy? Chantal
verotje
Bevestigd

(34 jaar, WEVELGEM • 1877 berichten)

Ik heb ondervonden dat we s'avonds nog beter niets geven voor zijn fles, want als hij boterhammeke of koekje ofzo eet, is hij totaal niet meer geinteresseerd in zijn fles. Zonder boterhammeke gaat het beter. S'morgens eet hij met veel smaak mee van mama's boterhammeke of maak ik eentje klaar speciaal voor Gilleke (met confituur of choco of boter), dat eet hij thuis nog en dan krijgt hij zijn fles bij de onthaalmama. daaaaag
Jeannette
Jeannette
Alida vind lasagne heerlijk als dat niet rap genoegt gaat amai... dan denk ik dat het brandalarm afgaat
wollie
Gepassioneerd

Hey Chantal ja Tobike heeft al smeerkaas gegeten... en vond het heel lekker ik geef hem eignlijk al redelijk wat zenne... behalve pikante dinges ofzo hé... hij kan overal tegen en vond het fijn om eens met on mee te proeven wat hij ook fijn en lekker vind zijn gekookte spaghettisliertjes... ik geef hem die dan in zijn pollekes (zonder saus) en dan moet ge hem eens bezig zien! Uiteindelijk geraakt ook alles op... ongeloofelijk! Jeanette, hoe is het met Alida?
--Chantal--
--Chantal--
Hey Wendy en de rest, Ik geef Milan nu ook af en toe eens een frietje in zijn handje..... Hij meent dat hij daar eerst puree van moet maken geloof ik Ik heb ook wel de neiging om hem vanalles te geven maar probeer me toch in te houden daarmee, ik heb wel eens gehoord dat ze daar ook allergieen van kunnen krijgen. Hij heeft ook weleens gewone danoontjes (petit gervaikes) gehad, maar daar ben ik toch vanaf gestapt. Die voor de kleintjes zijn met opvolgmelk gemaakt en dan weet ik tenminste zeker dat hij daar niks van krijgt. Ik zal blij zijn als hij gewoon met de pot mee mag eten, dan hoef je niet meer zo op te letten en kunnen we ons kindje een beetje verwennen af en toe Laten jullie je kindjes veel zelf eten? Ik nog heel weinig eigenlijk (op een koekje of een frietje na) Ik geloof niet dat Milan veel binnen zou krijgen Ik las dat Tobi al uit een flesje drinkt! Knap hoor! Milan snapt dat nog niet helemaal. Hij houd zijn beker wel vast maar dat hij die omhoog moet houden heeft hij nog niet in de gaten. 't zal nog wel komen allemaal, het gaat al allemaal zo snel (te snel vind ik wel eens) Groetjes Chantal en Milan
Jeannette
Jeannette
Ik laat alida eigenlijk alleen haar koekje zelf eten. frietjes moet ze niets van weten Alida eet eigenlijk al met de pot mee... (sinds dat ik bij de kinderarts ben geweest en ze op een lactose vrij dieet is gezet) Alleen als we iets eten wat echt niet voor haar geschikt is zet ik haar nog een potje voor... Prak tegenwoordig het ook gewoon met de vork. gaat prima! Groetjes Jeannette
verotje
Bevestigd

(34 jaar, WEVELGEM • 1877 berichten)

hey, eventjes een vraagje!! Gilles is 's avonds maar weinig meer geinteresseerd in zijn fles. Wat zouden jullie doen, een groeimelk proberen (gezien dat je dat hebt vanaf 10 mnd) of gewoon afwachten? Ik heb zijn boterhammeke voor 'savonds al laten wegvallen omdat ik gezegd ben dat melk nog altijd voedzamer is voor babys dan brood, maar het maakt nietecht een verschil. Hij heeft een slaapperiode. Hij zou bij onthaalmama 3uren en meer slapen. Thuis doet hij dat niet, raar he. En in de namiddag slaapt hij daar ook soms nog eens een 2tal uren. Ze zegt dat als ze veel slapen overdag veel nieuwe motorische dingen leren ( rechttrekken, leren rechtstaan, kruipen, enz...) en als ze periodes hebben waarbij ze niet veel slapen ze meer sociale dingen aan het leren zijn. Nu ja, Gilles zegt mama en doet dada, en zegt heel de tijd 'bat', zijn papa heeft bart, maar dat zal toeval zijn zeker, haha maar kruipen krijgt hij maar niet onder de knie, mss slaat hij die etappe gewoon over. Ik maak er mij alleszins geen zorgen in, we zien wel. vele groetjes aan alle kindjes mama's, ze zijn bijna allemaal 1 jaar oud, kan je dat geloven, tis als de dag van gisteren dat ik daar lag te persen, amaai. doei

Zin om te antwoorden ? Het is voldoende om Inloggen of Registreren.