Zwangerschapskilo's sneller weg door meer slaap

Slaap en een nieuwe baby. Laat dat net twee dingen zijn die niet samen lijken te passen. Terwijl het net de slaap is die ervoor zorgt dat jij je zwangerschapskilo's sneller verliest...


Zwangerschapskilo's sneller weg door meer slaap

Onderzoekers van King’s College London ontdekten dat meer slaap ervoor zorgt dat je minder suiker eet. Zo maar even 10 gram (tweeënhalf theelepeltjes) suiker eten moeders die meer dan 7 uur slapen per nacht hebben, minder dan diegene die minder dan 7 uur slapen. Door langer te slapen vermindert ook de totale inname van koolhydraten.

"Het feit dat meer slaap bijdraagt ​​tot een vermindering van de inname van vrije suikers, waarmee we de suikers bedoelen die door fabrikanten aan het voedsel worden toegevoegd, en ook suikers in honing, siropen en vruchtensap, suggereert dat een eenvoudige verandering in levensstijl mensen echt kan helpen gezonder te eten, "zei onderzoeker Wendy Hall.

Wat ze er niet bij vertellen, is dat het haast onmogelijk is meer te slapen met een baby die 's nachts regelamtig gevoed moet worden. Om toch nog die 7 uur slaap te krijgen, geven wij je enkele tips:

-  Vermijd cafeïne in de namiddag
-  Zorg dat je altijd dezelfde, ontspannende routine volgt om het bed in te gaan
- Haal je een co-sleeper. Borstvoeding is zoveel eenvoudiger als je baby al naast je ligt! 
- Geef jij je baby de fles? Wissel dan af met je partner. Of laat overdag iemand de fles geven terwijl jij enkele uren bijslaapt.

Een recent onderzoek heeft aangetoond dat het drinken van kersensap voor het slapengaan ook mensen kan helpen langer te slapen. Het onderzoek, dat werd gepubliceerd in het American Journal of Therapeutics, ontdekte dat het drinken van scherp kersensap voor het slapengaan moeders veel sneller doet inslapen, waardoor ze gemiddeld 84 minuten langer slaap hadden.